19:52 Dejana gillar: Deborah Comfort Mat foundation

Deborah har på senaste tiden blivit ett av mina favoritmärken när det kommer till skönhet. Man kan hitta superfina och bra kvalitétsprodukter till budgetpris! Min och Louises favoritmascara Lash Creator Volume & Care kommer även den från Deborah.

Nu tänkte jag dock visa en av mina nuvarande favoriter när det kommer till foundations: Comfort Mat foundation.


Deborah Comfort Mat foundation "01 Fair".
Pris: 159 kr.
Finns att köpa på bl. a. beautyzone.se eller frackochfin.se


Så här förklarar Deborah produkten:

Vår nya Comfort mat foundation ger fin täckning, gör hyn matt och återfuktar samtidigt huden i ansiktet. Den krämiga men ändå flytande konsistensen tar bort glans samtidigt som den återfuktar huden, vilket garanterar långvarig komfort. Produktens fantastiska resultat beror på en kombination av utvalda aktiva ingredienser.

RiceSilk absorberar glans i T-zonen (näsrygg och panna) och Hydra-protect DH Complex återfuktar huden på djupet, gör den elastisk och vackert mjuk. Biosaccharide Gum-4 lägger sig som en mjuk film på huden och skyddar mot skadliga miljöfaktorer och SPF15 skyddar mot solens UV-strålar.



Flaskan har en praktisk pump vilket gör den hygienisk och smidig att använda.


Jag använder sällan foundation utan kör i flesta fall på concealer som jag sätter med puder, men när jag väl känner för att ha foundation har denna blivit den jag sträcker mig efter.

Hur känns den på huden? Den känns återfuktande samtidigt som den mattar ner huden. Galet, men sant. Den framhäver inte alls torra partier i ansiktet eller torkar ut hyn, utan mitt ansikte känns fantastiskt efter jag tvättat av foundationen. Den jämnar ut min hudton genom att neutralisera röda partier och torkar matt, men ser ändå väldigt naturlig ut. Pluspoäng för SPF 15 som skyddar huden mot solens farliga strålar som dessutom kan åldra huden i förtid.

Doft: Den är parfymerad, dock inte för överdrivet mycket utan bara en aning. Doften stör inte mig personligen, men jag har läst recensioner där personerna inte tyckt om doften alls. Det är så olika från person till person! Jag har som sagt inget emot doften, men eftersom jag har känsliga ögon och tidigare har varit väldigt allergisk mot parfym undviker jag att applicera denna runt ögonen eftersom parfymen kan få mina ögon att bli irriterade.

Färg: Tyvärr säljs foundationen bara i fem färger: 00 Ivory, 0 Fair Rose, 01 Fair, 02 True Beige, 03 Caramel Beige. Den färgen som passar min "vinterhy" är 01 Fair som faktiskt är ganska mörk. Jag vet dock inte hur ljusa 00 Ivory och 0 Fair Rose är. En positiv sak är att färgerna har neutral underton så de passar de flesta. Är man dock
väldigt gul eller väldigt röd i undertonen är det lite svårare att hitta en perfekt matchning.

Förpackning: Jag gillar verkligen denna flaskan! Den ser proffsig och stilren ut somtidigt som man kommer ihåg den på grund av den unika formen. Tummen upp för en praktisk pump som är både hygienisk och smidig eftersom den hjälper till med att få lagom mycket produkt.

Applicering: Jag föredrar att applicera foundationen med rena fingrar då jag upplever att den smälter samman med min hy bättre då samtidigt som värmen från fingrarna gör att jag inte använder lika mycket av produkten.

Sammanfattning: Jag gillar verkligen känslan av denna och hur den ser ut på hyn. Min hudton blir utjämnad och huden ser jämn och matt ut samtidigt som den känns återfuktad. Enda minuset för min del är att den svider i ögonen om jag applicerar den runt det området på grund av parfymen.


Mitt betyg: 4 / 5 poäng.

Bilder med Deborah Comfort Mat foundation på min hy:
Jag har samma färg (01 Fair) på alla bilder, men de är tagna i olika ljus (dagsljus, blixt i mörker och blixt i dagsljus).

För att se produktlistan för denna makeupen, klicka här!
(De mörka "sträcken" är skuggor från mina frans-gardiner.
)


För att se produktlistan för denna makeupen, klicka här!


För att se produktlistan för denna makeupen, klicka här!

Kommentarer
Postat av: Emma L

Den verkar bra!

2012-03-12 @ 20:39:46
URL: http://Emma-ls.blogspot.com
Postat av: nn

altså ...är så avis på din hy! :(

2012-03-13 @ 15:31:28
Postat av: Josefine

du är riktigt fin!



har du eller Louise tips på nån bra ansiktskräm för ganska så jättetorr hud? för nästan ingenting fungerar på mitt ansikte, och för tillfället använder jag Helosan salva..

2012-03-13 @ 16:01:36
URL: http://.
Postat av: Anonym

om man har mycket fräknar, ska man he foundation på dem när man sminkar sej eller hur ska man göra? kan inte ni ta upp det i ett inlägg eller något? :)

2012-03-13 @ 17:16:46
URL: http://johannabredhe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den där lila sminkningen vill jag gärna se i steg-för-steg :) väntat och gnällt på en sån sminkning i hundra år!

2012-03-13 @ 17:17:49
Postat av: Sariiiiiiiiis

Saknar dig söööööööta människa! <3 <3 <3

2012-03-14 @ 14:13:32
Postat av: Jasa

Hur mycket ligger priset på, på denna foundation? Och vet du något om den är oljefri och inte täpper till porerna?



Sen vill jag passa på att tipsa om ni inte redan vet att borstarna från ecotools finns att köpa på Gekås i ullared :)

2012-03-14 @ 15:38:09
URL: http://jasas.blogg.se/
Postat av: Z

Jag såg dig på Kapphal i lördags (10/3), jag tänkte gå fram men visste inte vad jag skulle säga och så blev jag jätte nervös så jag struntade i det.:) om du köpte något, kan inte du göra en haul på de då?:)

2012-03-14 @ 18:45:23
Postat av: anna

Ni borde verkligen göra en "60-tals sminkvideo"! typ twiggy! det vore grymt

2012-03-14 @ 18:56:19
Postat av: Lovisa Rengren Söderlind

Åh vad fin du är! :)

2012-03-15 @ 23:41:55
URL: http://lovisalibell.blogg.se/
Postat av: carita

Ni båda är så himla fina och jag älskar verkligen eran blogg!! :D

2012-03-19 @ 18:48:40
URL: http://carita.devote.se
Postat av: JenniferÄmmaMaria

Hej!

Jätte fin blogg har ni!

Men jag undrar om nån av er har testat Maybelline Fit me foundation? Isf ä den ngt ni rekommenderar? Oxå har jag en fråga te, va hette det dära nya sminkmärket som va lite billigare o så som skulle komma te Sverige snart? :)

/Mvh :)

2012-03-21 @ 13:44:20
URL: http://wermlandsflickan.blogg.se/
Postat av: Claudia

vilka vackra ögon du har !!!

2012-03-22 @ 11:40:21
URL: http://claudiamilena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0