22:40 Dagens fråga: Vad är det för skillnad på B.B. Cream och vanlig foundation?

Ja, vad är egentligen skillnaden? Vilket är bättre? Jag tänkte förklara skillnaden på den nu superhypade produkten B.B. Cream och vanlig foundation så bra jag kan.
 
Om man först tar upp det som är lika för de båda produkterna är att de är basprodukter. Alltså produkter som appliceras på huden för att skapa en jämn och fin grund och en jämn hudton.
 
Det som skiljer en B.B. Cream från en vanlig foundation är att den inte är lika täckande som en foundation, men är skonsammare och bättre för hyn. En B.B. Cream är helt enkelt som en färgad dagkräm med olika vitaminer och mineraler i samt SPF som plus i kanten. En vanlig foundation täcker som sagt bättre, men innehåller inte lika noga utvalda och bra ingredienser. En del foundations har till exempel vitamin E i sig, är fria från olja eller har SPF i sig de också, vilket är positivt, men en vanlig foundation är inte det ultimata om man är ute efter bra hudvård. En B.B. Cream är alltså som en hudvårds- och makeup-produkt i ett.
 
 
Jag till exempel som har en hy som är känslig mot parfym och alkohol och som inte klarar av att absorbera en vanlig dagkräm (av någon konstig jävla anledning) föredrar verkligen B.B. Cream eftersom den både skapar en jämanre hudton, återfuktar huden och påverkar den positivt snarare än negativt vilket en foundation kan göra om man väljer fel eller har lätt att få finnar. Jag använder alltid min Cover All Mix concealer från Make Up Store över min B.B. Cream från IsaDora och sedan ett puder över för att sätta allt på plats och då får jag både önskad täckning och yta.
 
Jag rekommenderar B.B. Cream före foundation till personer som har: känslig hy, jämn och fin hy som inte behöver mycket täckning eller som bas under en mer täckande foundation och för tillförande av fukt, vitaminer och mineraler för en torr hy eller en hy som lätt får finnar. Ja, alla helt enkelt! Fast på olika sätt.
 
Man kan alltså även använda en B.B. Cream som en primer innan man applicerar en vanlig foundation för att skapa som ett skyddande hölje mellan foundationen och hyn samt tillföra fukt, SPF, vitaminer och mineraler.
Hoppas ni fått en klarare bild av skillnaden nu och att ni fått svar på era frågor angående B.B. Cream. Tänk dock på att alla B.B. Creams är olika och att en del täcker mer än andra eller är fetare osv. Den jag har från IsaDora tycker jag är riktigt bra. Jag använder den alltid ihop med concealer och puder och det funkar super. Det enda negativa är att produktens doft inte är den fräschaste...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Älskar värkligen er blogg och blir så himla glad när ni har skrivit något nytt inlägg eller gjort videos! Tack för detta inlägg som var jättebra och jag känner att jag har lärt mig vad en bb creame är ( för visste inte det innan) kram Emma

2012-11-16 @ 23:46:25
URL: http://www.fotoperssson.devote.se
Postat av: Anonym

tack ´det här var till stor hjälp :)

2012-11-17 @ 00:10:05
Postat av: Anonym

Kan ni göra mera sminkvideos

2012-11-17 @ 09:46:59
Postat av: Lina

Hej kan ni gör en video hur man lägger mascaran ?:)
När jag gör det så sätter typ ögonfransarna ihop om ni fattar vad jag menar??

2012-11-17 @ 12:33:15
Postat av: Anonym

Tack för detta inlägget det hjälpte verkligen! =)

2012-11-17 @ 14:28:16
Postat av: Matilda

Jag föredrar BB just för att det ser mer naturligt ut, den flyter ihop med den egna hudtonen. På mig sitter den (och håller sig matt) hela dagen vilket inte någon foundation gjort.

2012-11-17 @ 14:28:17
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Postat av: Ana

Tack så mycket för att du hjälpte mig med vad skillnaden var ,du är en hjälte 😙puss och kram/Ana

2015-05-13 @ 13:51:39
Postat av: Ana

Tack så mycket för att du hjälpte mig med vad skillnaden var ,du är en hjälte 😙puss och kram/Ana

2015-05-13 @ 13:51:39

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0