11:41 Video: Min nuvarande hårvårdsrutin!

 

Min hårvårdsrutin! En efterfrågad video faktiskt. Jag spelade in denna videon för sex dagar sedan, så jag är frisk nu! Illamåendet och kramperna höll dock i sig i några dagar..usch, är glad att det är över!

Klicka för att komma till de olika produkt-recensionerna:
♥ Dove Repair Therapy Intense Repair Intensivbalsam.
♥ Scandinavian Formula Glans-droppar. Jag trodde att jag skrivit en recension på denna produkten, men det hade jag visst inte. Jag ÄLSKAR den i vilket fall! Kolla ändå in inlägget för all info om produkten.

Klicka för att komma till videon där jag visar:
♥ Hur jag tuperar mitt hår!

Hoppas ni gillar det!

UPDATE (kl. 13:20):

Nej, mitt hår blir i princip aldrig fett. Väldigt, väldigt sällan i alla fall. Mina vänner brukar påpeka att mitt hår alltid ser nytvättat ut. Det beror just på att jag vant håret vid att tvätta det 1-2 gånger i veckan. Ju oftare du tvättar det, desto mer beroende blir din hårbotten av att producera fetter för att inte torka ut.

Ni som frågar hur ni ska göra när ni tränar och så: Jag själv sätter upp håret väldigt högt så att det inte ska hänga över nacken, där man svettas och blir varm. Produkterna jag använder gör också att mitt hår doftar gott väldigt länge, så om mitt hår inte blivit svettigt så är det inga problem, jag duschar ju kroppen minst en gång varje dag! Om håret blivit svettigt så tvättar jag ju det såklart, men det brukar inte vara några problem, så jag kan hålla mig till 1-2 gånger/veckan.

Om ni tränar hela tiden och verkligen MÅSTE tvätta det (t. ex. simmare, ryttare osv.), så spelar det ju ingen roll om ni tvättar det så ofta, eftersom ni ändå kommer tvätta det igen pga. era rutiner när det börjar bli fett. Förstår ni hur jag menar? De som inte tränar och ändå får fett hår snabbt MÅSTE ju inte tvätta det varje dag, men de gör ju det eftersom håret blir fett. Så försök att vänja bort det! På lov, helger osv. om ni bara sitter inne så tvätta inte det. Eller dölj hårbottnen med en hästsvans och torrshampo.


Kommentarer
Postat av: josefine

Jag tränar väldigt ofta och tvättar håret 3 gånger i veckan just för att jag blir väldigt svettig. Du tvättar ju håret typ 1 gång i veckan och du sa i din videoblogg att du gillar att träna, hur gör du då efter träningen när du blivit svettig? Tror du fattar vad jag menar :D

2011-08-22 @ 12:57:19
Postat av: josefine

glömde en fråga, jag vill tvätta håret mer sällan, alltså typ 1 gång i veckan. men hur ska jag göra när jag tränat, hur gör du? :D

2011-08-22 @ 12:58:01
Postat av: jossann

blir inte ditt hår typ fettigt och smutsigt om du bara tvättar det en gång?

2011-08-22 @ 13:12:48
URL: http://lixomjossann.blogg.se/
Postat av: Panda

Ååh! Stackars dig! Bra att du mår bättre nu :) bra video btw! :D älskar bloggen! Kraam

2011-08-22 @ 14:29:43
Postat av: alva

läs inlägget igen för hon skrev ju det...

2011-08-22 @ 15:00:01
Postat av: Linnéa

Du duschar väl inte bara en gång i veckan ? :)

2011-08-22 @ 17:00:15
Postat av: M

Åh så fint hår du har!! :'D E så avundsjuk, vill oxå ha så fint hår :)

2011-08-22 @ 18:18:15
Postat av: Jonna

men alltså sluta hacka på henne hennes hår kanske inte behöver tvättas mer än en gång i veckan !

Jag vet att ni bara säger det för att ni är avundsjuka ! Dejana kan ta hand om sig själv, ni är inte hennes mamma !

2011-08-22 @ 19:47:53
Postat av: ericaa

Vilken bra video, Dejana! :) Men om jag inte tvättar mitt hår ofta så SER det fett ut och luktar illa. Jag tvättar mitt hår 4 gånger i veckan eller mindre. Så om jag skulle tvätta till ex. 2 gånger i veckan, skulle det lukta apa. Haha :D Kram!

2011-08-22 @ 20:02:59
Postat av: Anonym

jag tvättar håret 3 gånger i veckan, försöker ändå låta de vila.. Men redan andra dagen efter att ja tvättat håret blir de fett i sidorna och hårbotten hatar deeeet.. önska man hade som dig då? Du ser inte ut att ha så tjockt hår men de kanske du har dejana? För de med tjockt hår har jag märkt, på dom ta de längre tid för fettet att nå de yttersta hårlagret om ni förstår vad jag menar. Medans på de som har tunnhåriga de har ju så lite hår så håret syns och blir fettigare snabbare för de ligger så nära huden

2011-08-23 @ 00:19:10
Postat av: Elin

Du har så fiint hår.. ^^

Jo, jag har en liten fråga.. Jag har precis köpt Dove repair therapy intenssivbalsamet, och jag har läst nånstans att man borde använda shampot i samma serie för bästa resultat. Och du som har testat det o så, är det ett måste eller kan man använda sitt befintliga och fortfarande få lika fint resultat? ^^ lite knäpp fråga, heh.. men jag vart så fundersam ;)

2011-08-23 @ 13:57:42
URL: http://fotoelinm.blogg.se/
Postat av: Anna

först vill jag säga att er blogg är grym.

jag tränar tre gånger i veckan och du sa att du bara tvättar håret en gång i veckan men om man blir svättig och äcklig i håret efter träning hur ska man göra då? ska man bara skölja eller blir det slit då,, a ni förstår. tacksam för svar :D

2011-08-23 @ 17:14:41
Postat av: Johanna

Hej Dejana och Louise, jag har ett stort problem med mitt hår. Varje gång jag duchar andvänder jag shampoo och balsam. Sen sätter jag upp det i en handuk och låter det torka, Sen borstar jag det. efter ett tag blir mitt hår jätte risit, så blir det också när det regnar ute och mitt hår blir blött. Jag testar med allt. Men inget funkar, hur ska jag göra?? KRISS

2011-08-27 @ 12:22:24

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0