12:30 Snygg-mat: Blåbär

För att komma till start-inlägget för "Snygg-mat": klicka här!

Dagens snygg-mat:

BLÅBÄR!

Bilden är tagen från Google, men Google är ingen källa - utan en sökmotor som leder en till olika källor. Så snart jag köper blåbär byter jag ut bilden mot en jag själv fotograferat.


Varför?
Blåbär gör dig snygg OCH smart! De innehåller kollagen, en viktig byggsten för huden, men är minst lika nyttig för hjärnan.

Hur mycket/ofta?
Ät lite varje dag + gärna andra bär.

Enklaste sätt att få i sig:
Frys in (eller köp frysta) och häll på filen eller i en smootie.

Om du känner att du inte kan köpa färska blåbär hela tiden eller tycker att det är krånglingt att få i sig, gör som jag: Drick massor av blåbärssoppa!

Innehåller:
C-vitamin, E-vitamin, kollagen, nyttiga fibrer och stora mängder fytokemikalier och antocyaniner.

Blåbär är verkligen superbär! Jag personligen älskar blåbärssoppa! Jag drack tre glas blåbärssoppa till frukost imorse! Man behöver självklart inte dricka så mycket, utan ett glas/dagen räcker gott och väl, eller lite över müslin och filen/yogurten på morgonen.

De flesta bär är supernyttiga, så om du till exempel inte kan låta bli att äta glass någon dag: väg upp det genom att strö massor av bär på istället för sockrigt färgämnesfyllt strössel!

♥      ♥      ♥      ♥      ♥

PS: Någon undrade om jag själv äter snygg-maten jag skriver om. Mitt svar: SJÄLVKLART! Haha. Jag tog ju kort på vår hemmagjorda avokado-ansiktsmask och skrev att jag använt den och likaså i detta inlägget vad det gäller blåbärssoppa. Jag gillar till exempel inte smaken av avokado (jag gillar dock guacamole, som är en "dipp" gjord på avokado), men jag använder det utvärtes och skrev därför ut receptet på ansiktsmasken. På så sätt har man fler alternativ.

Det är svårt att få i sig ALL snygg-mat i alla mängder som rekomenderas, men man kan göra sitt bästa och i alla fall äta det så ofta man kan eller kommer ihåg det.

Kommentarer
Postat av: Carros Beauty

Supergott i filen tillsammans med hallon!

2011-08-08 @ 13:07:15
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: Elina

Mumsigt! :)

Men varför inte plocka? Då är det gratis. ;)

2011-08-08 @ 13:14:37
URL: http://elinasbeautyblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0