11:22 Snygg-mat:

Hej på er! Från och med idag tänkte jag börja med en liten "serie" med titeln: Snygg-mat. Jag kommer helt enkelt tipsa om mat som gör en snygg (läs: SNYGGARE). Det kommer både handla om mat som vi - precis som i flesta fall - ÄTER, men också lite tips på ansiktskurer man kan göra hemma med just mat! Då menar jag inte mat som i köttfärssås och spagetti, utan grönsaker, frukt, oljor osv.

De här inläggen kommer att hamna under kategorin: Skönhetstips.



Först ut i denna serie är en orange vän:


APELSINEN!

Varför?
Apelsiner är inte bara uppfriskande, de är också renande, motverkar rynkor och gör huden smidig. De har dessutom antiinflammatorisk effekt.

Hur mycket/ofta?
En enda apelsin räcker för att du ska få i dig hela dagsbehovet av C-vitamin!

Enklaste sätt att få i sig:
Skala och ät eller drick 1-2 glas apelsinjuice (med 100% apelsin).

Innehåller:
C-vitamin, men även skyddande ämnen som kalium, folat och pektin.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: elina

sjukt bra idé det här att skriva om "snygg" mat! :D

2011-08-04 @ 13:07:03
URL: http://elinaelajjna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra ide!!!

2011-08-04 @ 14:13:49
Postat av: Sofi

Haha, det tänkte inte jag på jag bara såg att håret var kortare :P

2011-08-05 @ 19:25:53
Postat av: becka

tipsa inte tjejer om att dom ska äta frukt för frukt för tjejer är inte bra 5 frukter om dan är som om att du skulle dricka en halv liter läsk om dan!!

2011-08-08 @ 22:06:32

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0