22:10 Närbild: Gårdagens festsminkning


Här har ni en närbild på make-upen jag hade igår. Jag sminkade mig bokstavligt talat på 5-10 minuter så hade inget val än att göra sotade ögon som vanligt, då det går snabbast - även fast jag gärna hade velat ha en färgklick! Attans.

Här har ni ETT plus med MaxFactor's Xperience Foundation: Huden ser näst intill Photoshopad ut på bild! Jag har inte ens Photoshop på min dator och har ingen aning om hur man använder det, så bilden förklarar en del. Gillar den dock inte fortfarande, men äh!

Produktlista:
BAS:
Concealer: Garnier Caffeine Anti-dark Circles 2 in 1 Tinted Eye Roll-on.
Foundation: MaxFactor Xperience Weightless Foundation blandat med Maybelline Pure Mineral Liquid Foundation pga. att den från MaxFactor är ett steg för mörk för mig.
Puder: Maybelline Pure Mineral Loose Powder Foundation.
Rouge: Maybelline ExpertWear Blush "62 Rosewood".

ÖGON:
Lumene Eyeshadow Primer.
Utsuddat som en bas för skugga i inre ögonvrån och under ögonbrynet: Isadora Inliner Kajal "50 Satin White".
Utsuddat som en bas för skugga på hela ögonlocket upp till globlinjen: Kubiss Eye Liner "No.1 Black".
Som highlighter i ögonvrån och under brynet: Viva la Diva eyeshadow "320 Golden".
Svart ögonskugga: Make Up Store Microshadow "Pollution".
Kubiss Eye Liner "No.1 Black" på övre och undre vattenlinjen.
IsaDora Mascara Flashy Curl "01 Black".
Hade inte fixat läpparna än när bilden togs, men det blev ett svagt rött läppstift från okänt märke.
Hope you like it!

Kommentarer
Postat av: A

Jag läste om er blogg i VN i höstas och har sedan dess besökt er titt som tätt! Ni är verkligen hur duktiga som helst och ni har inspirerat mig otroligt mycket! Jag vill bara att ni ska veta hur mycket jag uppskattar det arbete ni lägger ned, och jag hoppas verkligen att ni inte tar åt er av negativa kommentarer. Keep up the good work!

2010-11-28 @ 23:24:53
Postat av: Rescue Dolphins

Alltid snyggt med sotade ögon :)



------------------------------



Vill du hjälpa till att rädda delfinerna som slaktas varje år i Japan? Kontakta oss på rescuedolphins.blogg.se! Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få!

2010-11-29 @ 10:49:09
URL: http://rescuedolphins.blogg.se/
Postat av: Anna S

Skiit snyggt o jag håller med A, skiit verkligen i dem som nt har något liv o tar ut de på er<3

men vrf e dina ögon så röda ?!;O Jag besöker er MINST en ggn om dagen;P

2010-11-29 @ 11:08:49
Postat av: Sylvia

Jättefin sminkning!:) Har ni någon video på en liknande look?

2010-11-29 @ 18:42:12
URL: http://iamjustdifferent.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni hade faktist inte alls bra uppdatering.

Jag sökte flera gånger på eran blogg men inte en enda inlägg!!

2010-11-29 @ 19:39:14
Postat av: Anonym

Louise gör inte video,inte du heller...



jag har väntad 1000000år:(

2010-11-29 @ 19:40:03
Postat av: Emina

snälla kan du göra en smink video på serbiska =)

2010-11-29 @ 19:48:58
Postat av: Emelie =D

Hej! Älskar verkligen eran blogg , men nu ni har inte lagt in så mycket på sistonde ='( Men jag får hoppas på att det blir bättre , kanske nått som hänt. Vad vet jag ? Puss&kram<3

2010-11-29 @ 20:55:40
URL: http://emmehofsweden.blogspot.com
Postat av: En fråggaa

Kan man använda lösögonfransar mer än 1 gång ?

2010-12-07 @ 22:37:56

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0