20:45 TUMMEN NER:


MaxFactor Xperience Weightless Foundation
Finns att köpa på bl a. Lindex, ICA Kvantum och Kicks.
Kampanjpris: 149kr. Ordinariepris: 175kr.

Många har frågat vad jag tycker om min "nya" foundation. Har haft den i cirka tre veckor nu, men bara använt den fyra gånger. Första gången tyckte jag den var helt okej, MEN imorse insåg jag att jag faktiskt inte alls är nöjd med den! Den fick mig till och med att komma för sent till skolan.

Varför gillar jag inte den?
Imorse när jag skulle sminka mig till skolan så såg jag att jag var lite rödflammig, så tänkte att jag kunde använda min foundation, men det slutade med att jag fick utslag (detta har aldrig hänt mig förut och jag har INTE känslig hy), men det kan vara så att det beror på att jag tidigare var mycket allergiskt mot parfym och denna är ganska parfymerad. Jag har där emot känsliga ögon så de svider när jag har denna i ansiktet. Min hy såg värre ut med foundationen på än utan den. Den sägs vara matt, men min hy blir glansig av den och ser inte naturlig ut. Dessutom så såg man mina mörka ringar under ögonen (som jag hatar otroligt mycket) mer än förut. Efter att jag försökt matta ner den med transparent puder och annat i 20 minuter så tvättade jag av allt och kletade enbart på mascara på fransarna och stack till skolan.

Jag vill SÅ gärna tycka om den. Den är riktigt fin på min vän Eminas ansikte och hon är jättenöjd med sin, men den är verkligen inte min favoritprodukt. Detta är ett bevis på att det varierar otroligt mycket från person till person! Även om den inte alls fungerar på mig kan det vara din favoritprodukt någonsin! Döm inte fören ni testat. Jag delar bara med mig av vad JAG tycker om den och MINA erfarenheter. Fasen!

PS: Jag kommer nog att använda denna när jag ska på fest ändå, för då gör det inget om det ser ut som att man har lite mer smink i ansiktet, plus att jag inte orkar lägga ner pengar på en ny när jag ändå inte använder foundation till vardags.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Kan ni inte tipsa om var man kan hitta en prisvärd flytande eyeliner?:)

Kram!

2010-11-25 @ 20:59:02
Postat av: Linnéa

hejhej!

den där foundationen har jag också och jag blir alldeles röd flammig i ansiktet vilken var sjukt jobbigt och fick tvätta bort allt smink!!

2010-11-25 @ 21:21:01
Postat av: Linnéa

hejhej!

den där foundationen har jag också och jag blir alldeles röd flammig i ansiktet vilken var sjukt jobbigt och fick tvätta bort allt smink!!

2010-11-25 @ 21:21:23

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0