16:02 Recension: Veet hårborttagningskräm

För tre år sedan skrev jag om hårborttagningskräm och då var jag mer positiv till det än jag är i dag. Anledningen till att jag recenserar hårborttagningskrämen från Veet igen är för att jag som medlem på sidan Buzzador gått med i den här kampanjen för att ge hårborttagningskräm en ny chans och se vad jag tycker om det nu.
 
SIDE NOTE: Om ni vill veta mer om Buzzador så postar jag ett kort inlägg senare i dag om hur det fungerar. Om ni redan vet att ni vill bli medlemmar kan ni klicka här.
 
 
Så vad tyckte jag om min återträff med krämen?
Visst, håret avlägsnades och armarna blev lena efteråt, men de blev alldeles rödprickiga och sved, både under och efter processen. Svedan höll i sig i ungefär en timma. Konstigt nog tycker jag att den här svedan är mycket värre än det onda en epilator bidrar med, men det är nog individuellt. Jag brukar alltså epilera armarna i vanliga fall.
 
Jag gillade heller inte spatteln man applicerar och avlägsnar krämen med. Det tog lång tid. De tre verkningsminutrarna hann gå ut innan jag ens hunnit applicera krämen på hela armen. Hade föredragit att applicera krämen med en handske och sedan avlägsna det med någon typ av svamp som man brukade få tidigare. Antar att de slutat med den av hygieniska skäl?
 
Jag kommer fortfarande att använda krämen de gånger jag inte hinner epilera armarna, eftersom en rakhyvel ger vass och obehaglig stubb och håret växer ut aningen långsammare efter krämen. Jag kommer dock att undvika det så mycket det går eftersom det är aningen krångligt att applicera och avlägsna krämen och för att det svider. Dessutom är doften inte superbehaglig. Bättre än förr, men ingen höjdare. Detta hade kunnat vara en underbar produkt, om den inte sved och man kom på ett bättre sätt att applicera och avlägsna krämen. Då hade det varit full pott, men nu ser det annorlunda ut.
BETYG: 2,5 / 5

Vad tycker ni om hårborttagningskräm? Är det någonting ni använder eller upplever ni att det är krångligt?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag använder ibland hårborttagningskräm. Doften är hemsk (hoppas de kan göra det bättre!), men min hud blir inte irriterad. Den tar inte bort allt hår så man måste använda den under en längre tid om det ska fungera. Om det funkade bättre hade jag tyckt att detta var det smidigaste (använder en annan grej för att ta bort den som är mer som en rakhyvel fast utan rakblad). Skulle ge den 3/5

2014-10-22 @ 19:16:33
Postat av: Amelia

Jag brukar också använda den här ibland men ångrar mig varenda gång! Den irriterar inte min hud trots att jag brukar strunta i tidsgränsen och låta den verka i ca 10 min (använder den på benen). Jag applicerar den med händerna då jag tycker att det är enklast och så länge man tvättar bort krämen ordentligt efteråt påverkas varken händer eller naglar.

Anledningen till att jag inte tycker om den är för att den inte tar bort håret ordentligt. För det första så tar den inte bort alla hårstrån men inte nog med det utan de hårstrån som lämnas kvar blir så pass tunnade att de inte går att få bort med en rakhyvel efteråt. Alltså måste jag plocka dem med pincett om jag vill få bort dem. Tummen ner från mig, max 1/5!

2014-10-31 @ 17:19:47
Postat av: Maria Raihle

Det kan vara att du har fått en allergisk reaktion av krämen.
Det finns också en parfymerad och en som inte r det om du vill såkan du testa den andra!

2014-12-07 @ 09:37:26
URL: http://nattstad.se/missmaria
Postat av: Anonym

Jag har funderat på att köpa mig en epilator vilken skulle du rekommendera till ett billigt pris som passar en student ?:)

Svar: Det är supersvårt att säga, det finns sååå många olika epilatorer idag. Jag kan dock tipsa om saker jag tycker du ska leta efter i en epilator. Kolla så att epilatorn har i alla fall 40 pincetter. En har färre, men då tar det ju såklart längre tid då epilatorn inte plockar upp lika många hårstrån på en gång. Fundera också på om du vill ha en batteridriven, utan sladd, eller en med sladd. Vid första tanke kan en sladdlös verka bättre och visst, det är smidigare. Men jag upplevde efter några år att batteriet blev sämre och att jag inte hann epilera klart hela armarna innan det var dags att ladda epilatorn igen, så nu föredrar jag en jag har som har sladd eftersom styrkan aldrig försämras och den dör inte under tiden jag epilerar. Dessutom sitter jag alltid inomhus och gör detta så att jag måste vara nära ett eluttag är inga problem. :) Jag tycker också att alla huvuden som kommer med är överflödiga, jag använder alltid "massage-huvudet", till allt. Hoppas jag kunnat tipsa dig lite i alla fall!

Epilatorn jag har nu är den gröna Braun Silk-Epil Xelle. Den är inte superdyr och funkar super :) Kram /Dejana.
Beautyfreaks

2015-05-01 @ 14:12:54

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0