12:28 Dejana testar: Swiss Lashes

För ungefär två månader sedan så upptäckte jag att jag hade en stor glipa helt utan ögonfransar på mitt vänstra öga. Det fattades alltså inte bara några få fransar, utan en hel del. Jag försökte hitta någonting om det på nätet, men hittade bara att det är naturligt för våra fransar att trilla av och bytas ut ungefär var fjärde vecka och att det är normalt så länge det handlar om ungefär lika mycket fransar på båda ögonen. Mina fransar var ju dock bara borta på ena ögat och inte jämnt fördelat, utan koncentrerat på ett område. Jag tänkte därför att jag skulle vänta fyra veckor, eftersom det är så lång tid det brukar ta för ens fransar att växa ut. Efter SJU veckor hade inte en enda millimeter växt ut! Jag upplevde till och med att jag tappat ännu fler fransar i just det området.
 
Så här såg mina fransar ut för ungefär tre veckor sedan.. bilderna är tagna med mobilen.

Passande nog fick jag erbjudande om en kampanj för ögonfransserumet Swiss Lashes på sidan Buzzador som jag är medlem på. På Buzzador kan man då och då få erbjudanden om olika produkter på marknaden, antingen för ett billigare pris än i butik eller helt gratis (inte bara skönhetsprodukter utan allt från hus och hem till sport och fritid, beroende på vad man klickar i att man har för intressen när man gör sin profil). I utbyte ska man bara recensera produkterna man testar på sin Buzzador-sida i form av kortare blixtrapporter under testets gång och en större slutrapport vid kampanjens slut. Klicka HÄR! om du också vill bli medlem på Buzzador. Jag får inte betalt för att tipsa om Buzzador utan tycker helt enkelt att man bara har att vinna och ingenting att förlora på att bli medlem där och någon gång ibland få möjlighet till superbra erbjudanden och chansen att testa nya produkter.
 
Swiss Lashes, 5 ml. Originalpris: 1495 kr. Buzzadorpris: 399 kr.
Säljs just nu för 995 kr på Swiss Clinic's hemsida.

Man applicerar alltså det här ögonfransserumet som en flytande eyeliner på övre fransraden 1-2 gånger per dag. Till fördel innan man går och lägger sig eftersom huden ska vara sminkfri och ren. Swiss Lashes sägs ge resultat efter 3-6 veckor, ungefär som alla andra fransserum på marknaden.
 
Än så länge har jag bara använt ögonfransserumet i ungefär två veckor och enbart på området där jag saknar fransar, för att de ska växa ikapp resten av mina ögonfransar. Sedan kommer jag börja använda serumet på hela fransraderna på båda ögonen för fylligare och längre ögonfransar. Jag återkommer självklart med en recension om några veckor! Kan än så länge säga att jag fått några fransar tillbaka på det tidigare kala området. JIPPI! Har någon av er testat Swiss Lashes eller något annat ögonfransserum? Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag testar Swiss Lash vilken jag förstått är det ända serum som inte har några farliga ämnen i sig. I början märkte jag inte så mycket men efter jag använt det i ca 5 veckor har det verkligen fungerat! Hoppas du också får lika bra resultat! :)

2014-06-18 @ 12:14:37
Postat av: Anonym

Tappar också ögonfransar på det sättet oftast mer. Tar några veckor sen har dem växt tillbaka. Har haft det så i flera år.

2014-09-29 @ 11:33:01
Postat av: s

hej, har samma problem som dig. undrar om du tyckte produkten fungerade?

2016-04-11 @ 13:41:22

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0