00:05 SWEAT!

Tänkte bara ge er alla ett litet "naturligt" skönhetstips såhär på kvällskvisten! Haha..

Har du inte turen att ha persikohy (precis som jag), kan jag ge dig ett riktigt bra hudvårdstips som kan hjälpa! Bättre än många av de allra dyraste produkterna.. Nämligen att SVETTAS!

När man svettas så svettas man ju ut alla gifter, vilket är ganska logiskt när det kommer till att det är bra att svettas med. Man får ut all skit helt enkelt! Det är också bra med ökad blodcirkulation i ansiktet då det får en att se rosig och frisk ut, hehe. Svettet blandar sig även med hudens egna fetter och bildar som en liten "barriär" som stänger ute smuts och bakterier. Sedan är det ju givetvis viktigt att man duschar efter att man svettats också, haha. Annars så är det ju inte lika bra att låta alla "gifter" ligga kvar på hudens yta liksom.

Så ut och spring en runda och svettaaaas! Eller slå dig ner i bastun en stund. Det allra bästa är ju att träna (med måtta), för mår kroppen bra så mår även huden det. Magen spelar också en stor roll då den avspeglar huden - mår magen bra så mår huden det med. Så se till att äta mycket med fibrer för att hålla magen igång - det gör även träning.



Tog bort den förra bilden eftersom att bilden kanske inte var så rolig egentligen, tyckte mest att bildTEXTEN var det, men men! Puss.


Kommentarer
Postat av: N

Håller med dig, svett är super för de icke-persikohyade människorna (Y) haha.. bra att du upplyser :)

2012-03-17 @ 00:49:37
Postat av: Anonym

Inte så rolig bild... Det är en pro-ana bild....

2012-03-17 @ 09:57:16
Postat av: Linn

jättebra tips! :) jag har själv märkt att min hud blivit bättre när jag nu börjat träna och svettas med :) måste bara säga att den där bilden inte är ¨lite rolig¨ eftersom den är en bild som är för anorexia...

2012-03-17 @ 12:07:07
Postat av: Julia

Det sjuka är att jag får MER finnar av att svettas? Märker det väldigt tydligt när jag gymmar, då får jag sjukt mycket finnar i ansiktet, och får även en massa på ryggen och runt brösten. Men så fort jag blir sjuk eller slutar ett par dagar bara, så får jag hur fin hy som helst -.-

2012-03-17 @ 16:17:27
URL: http://klimenko.blogg.se/
Postat av: maria

haha måste bara säga att jag tkte bilden var rolig! (tänkte inte på att det hade nåt med anorexia att göra..) och bra tips!

2012-03-18 @ 09:52:17
Postat av: Matilda

vet ni om MIYO har börjat säljas i butik än? vet ni isåfall vart man kan köpa de?:D puss och kram p.s jätte fin blogg<3

2012-03-18 @ 13:06:12
Postat av: Emilia

Varför bloggar ni inte lika mycket nu för tiden? :(

2012-03-18 @ 18:51:20
URL: http://ehrencronas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan ni kolla om MIYO prudukterna om dom är ute än????

2012-03-18 @ 19:13:34
Postat av: HEY! :)

Måste bara säga att ni är typ as fina och verkar så glada :)

2012-04-02 @ 15:18:11

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0