23:28 Applicera din flytande foundation med en kabukiborste!

Jag har ett litet tips till er idag! Jag har använt mig av den här metoden så länge jag kan minnas, men jag vet att många andra inte har hört om den. Istället för att använda din vanliga foundationborste (ser ut såhär), testa att applicera din flytande foundation med en kabukiborste eller med en tätare puderborste!

Varför? Det går snabbare att få ett finare och jämnare resultat, utan "borststräck". Det är också lättare att bestämma över hur mycket täckning man vill ha, och resultatet blir finare, enligt mig!





De borstarna jag använder till att applicera min flytande foundation är ju egentligen mer kända och "till" för att använda med mineralfoundation, men som sagt - testa med din flytande!

Borstarna jag använder mig av ser ni på bilderna ovan.
Borste nummer 1: Är lite fluffigare, med längre skaft och med en guldkant. Den kommer från Elisabeth Arden och är köpt i en skönhetsbutik i Varberg för ett par år sedan. Den kostade 210 och då ingick en mindre rougeborste med. Den här borsten är så sjuuuukt len och verkligen värd pengarna! För den är fortfarande som ny. Jag är ganska säker på att håren är äkta.

Borste nummer 2: Är en mycket tätare och mindre kabukiborste. Den är också väldigt väldigt len! Jag köpte den i en färgbutik (Colorama i Gislaved) där de också säljer sminkprodukter. Den är av märket Acesorize i alla fall, och kostade 79 kr. Sjukt billigt för en så bra kabukiborste!


Kommentarer
Postat av: Liza

En fråga är den där foundationen bra???? Undra bara :D

2012-06-26 @ 23:41:25
URL: http://lizasstyle.blogg.se/
Postat av: Anonym

var bor ni????????

2012-06-27 @ 00:03:52
Postat av: Anonym

Funkar den där fit me foundation till ansikten med finnar? :)

2012-06-27 @ 06:43:36
Postat av: Anonym

du gillar verkligen att skriva hur mycket elisabeth arden borsten kostar. du säger i jätte många videos att det kanske låter mycket för vissa när du typ bara har en produkt som kostar lite mera.

2012-06-27 @ 16:47:04
Postat av: Dinna

Är fit me foundationen bra?

2012-06-27 @ 18:07:26
URL: http://naildesignes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0