18:40 Doft för honom och för henne: New Yorker

Klädeskedjan New Yorker expanderar och nu i juni lanseras två helt nya parfymer: en för honom och en för henne. Båda serierna har även kompletterande kroppsprodukter. Och vet ni vad det bästa är? De doftar underbart!


New Yorker Eau de Toilette.
99 kr. för 30 ml.
Lanseras nu i juni!



Flaskorna känns lyxiga, trots det låga priset.
Glasflaskor tycker jag alltid känns extra lyxigt när det kommer till skönhetsprodukter. Det enda som doftar lågbudget är korken på flaskan, men det gör absolut inte dofterna i sig. Så fort jag doftade på tjejparfymen (som jag inte hade höga förväntningar på) kom ett "Mmmm" och sedan en till sniff. Och en till och en till...även herrparfymen är en sådan jag skulle fastna för på en kille.

Jag och min mamma brukar aldrig någonsin tycka om samma dofter eftersom jag älskar söta, sockriga och fruktiga dofter, medan mamma rynkar på näsan åt sådana och dras mer åt mognare dofter så som olika träslag och mysk. Denna var dock en hit för oss båda! Den har en blandning av både mogna och söta dofter som är väl balanserade.

Dofterna är dock ganska starka, så man får vara sparsam med sprutandet.


(Läs mitt inlägg om toppnoter, hjärtnoter och basnoter HÄR.)

För henne
Toppnoter: Fresia, mango, bergamott och cyklamen.
Hjärtnoter: Aprikos, passionsfrukt och frangipani.
Basnoter: Mysk och sandelträ.


För honom
Toppnoter: Apelsinblommor och äpple.
Hjärtnoter: Kryddiga dofter.
Basnoter: Tonkabönor och cederträ.

För henne
EdT 30 ml - 99:-
EdT 50 ml - 159:-
Shower Gel 150 ml - 79:-
Body Milk 150 ml 79:-
Deo Spray 75 ml
(?) - 79:-

För honom
EdT 30 ml - 99:-
After Shave Lotion 50 ml - 149:-
Cooling Shower & Shave Shampoo 150 ml - 79:-
Deo Spray 150 ml - 79:-

Tycker absolut att ni ska kika på dessa när de kommer ut i butik. Speciellt om ni är en av de som inte vill lägga ned många hundralappar på en parfym.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Menar du att dom finns i affärerna nu eller att dom kommer att komma till butikerna någon gång i juni? :)

2012-06-21 @ 19:42:09
Postat av: Anonym

det jag inte fattar är att du skrev på din personliga blogg att du skulle vara borta i 5 dygn och inte ha tillgång till telefonen eller datorn och så bloggar du på beautyfreaks

2012-06-21 @ 20:46:22
Postat av: Matilda

Spännande måste gå till affären sen och lukta på dem :)

2012-06-21 @ 21:11:00
URL: http://glambymatilda.blogspot.se
Postat av: Hanna-Beautyboken

Måste luktas på! Dock har jag ingen New Yorker i närheten :(

2012-06-21 @ 22:08:35
URL: http://beautyboken.blogg.se/
Postat av: Julia

Men asså en 99 kr parfym kan inte hålla mer än ty 3 minuter?

2012-06-22 @ 01:22:46
URL: http://klimenko.blogg.se/
Postat av: Annica

Trevlig Midsommar på dig!

2012-06-22 @ 05:53:54
URL: http://annicaj73.wordpress.com/
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar till anonym:

De två inläggen som kom upp här medan jag var borta var tidsinställda. Jag hann inte tidsinställa något inlägg till min privata blogg. Kramar

2012-06-22 @ 12:32:53
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Your stalker

Men det är de toilette dvs lukten håller inte känga, bara några minuter. Därav det låga priset

2012-06-22 @ 13:08:34
URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok förlåt jag visste inte jag menade det inte katigt kram ;)

2012-06-22 @ 15:56:39
Postat av: Anonym

Toilette är inte parfym! Det är den

Billigare varianten... Och en parfym från new yorker, man ba?

Jag älskar min från chanell som är äkta parfym

2012-06-22 @ 19:54:36
Postat av: yomna

amen kom i gen bara för att den är billig så betyder det inte att den är dålig och jag hade för mig att man skulle lägga pengar på nåt som är vetigt och billigt.

(dejana ;))

2012-06-22 @ 20:17:12
Postat av: Astrid

Om man åker till Ullared, vad tycker ni att man ska köpa då? Vad finns det som är bra att ha liksom? :)

2012-06-23 @ 11:46:07

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0