14:16 Recension: IsaDora Eye Shadow Palette "50 Matte Chocolates"


IsaDora Eye Shadow Palette "50 Matte Chocolates".
169 kr. på Ica Kvantum, Lindex, Kicks mm.



Nu har jag haft den här paletten i nästan exakt åtta månader och tänkte skriva vad jag tycker om den. Egentligen var det meningen att ni skulle fått en recension på denna för flera månader sedan, men jag fick för mig att jag redan skrivit en...men icke! Så ni får den nu istället.


  • Färgerna: Superfina och användbara färger till både fest och vardags.
  • Konsistensen: Som de flesta andra av IsaDoras ögonskuggor är de här ganska pudriga och fäster därför inte jättebra på ögonlocket såvida man inte har en primer eller annan krämig produkt under. Den pudriga konsistensen gör det dock enkelare att få ett naturligt resultat och en mjukare övergång mellan de olika skuggorna.
  • Pigmentering: Konsistensen har ju mycket med pigmenteringen att göra, men ju mörkare skugga i paletten desto bättre pigmentering. De två ljusaste skuggorna funkar bäst som basskuggor eller för att sudda skarpa kanter. Den mittersta ger svag, men synlig färg och de två mörkaste är till och med mörkare än de ser ut i förpackningen. Så med andra ord är det sämre pigmentering på de ljsuaste skuggorna, men bättre än väntat på de två mörkare.
  • Finish: Som man hör på palettens namn så är skuggorna matta. Det kan också vara en anledning till att de är lite pudrigare i konsistensen. Skimriga skuggor är ju mycket mer kända för att vara pigmenterade än vad matta är.
  • Förpackning: Stilren och fin. Tummen upp för bred spegel i locket!

Betyg: 3,5 / 5
Jag har använt den här paletten mycket, just för att skuggorna är helt matta och de bruna färgerna är otroligt användbara.

Klicka på någon av bilderna för att se makeuper där jag använt skuggor från paletten:



Har någon av er denna? Vad tycker ni i så fall om den?

Kommentarer
Postat av: Moa

jag har den och jag tycker den är jätte bra :) kan inte nån av er göra en video snart ?? :)))

2012-06-27 @ 17:49:43
Postat av: emilia

Funderar verkligen på att köpa den. Tycker du att den var värd pengarna?:)



Kika gärna in på min blogg

2012-06-27 @ 20:03:12
URL: http://emiliajonsson.devote.se
Postat av: Martina

Jag har den och tycker den är superbra! Håller med dig angående pigmenteringen, den mörkaste har grymt bra! Använder mest den mittersta och den mörkaste, speciellt den mittersta som ögonbrynsskugga. Eftersom dom är matta funkar det jättebra :)

2012-06-28 @ 00:59:35
Postat av: Josefin

Jag har den och är nöjd. Fint att ha till vardags, eller om man vill gör en brunsotning. Jag har även testat att göra en contouring med den mittersta skuggan, och det har blivit en favorit hos mig. Superbra palett helt enkelt.:)

2012-06-28 @ 01:18:54
URL: http://jelversson.devote.se
Postat av: Elin

Har en precis likadan! Och det är precis som du beskriver. Dom mörkaste är väldigt bra pigmenterade. Använder mest den i mitten till naturliga vardagssotningar samt den mörkaste. Den mörkaste använder jag även till ögonbrynen! :)

Älskar den! verkligen! Använder den varje dag :D

2012-06-28 @ 09:09:51
Postat av: malin

kan inte du vissa hur du gjorde sminkningen med dom färgerna? :) <3

2012-07-02 @ 10:58:30
Postat av: Judith

Hej hej!

Jag älskar er blogg !<3

Ni är den mest bästa blogg jag vet!

Jag undrar om ni kan göra en video

om er favorit smink?:)

Puss och kram !

Från Judith!;)



2012-07-08 @ 14:12:59

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0