16:05 Torsdagens: Smokey browns

Tjollahopp! Hade först inte tänkt att visa er mitt smink från utbildningsmässan, då jag tog bilderna på ungefär 30 sek mitt i all stress.. Men jag har inget annat att uppdatera med, och förhoppningsvis uppskattar ni att få se det ändå.

Jag körde på bruna sotiga ögon, resten av ansiktet neutralt och på läpparna hade jag bara ett genomskinligt gloss. Ögonsminket var mycket mörkare i verkligheten än vad det ser ut att vara på bild. Just saying, hehe.

Jag testade även lite av sminket MIYO, som jag och Dejana fick hemskickat för en vecka sedan. Jag testade både foundationen Fresh Face Fluid Foundation och pudret Doll Face Compact Powder. Jag testade även båda mascarorna "på" varandra. Jag kanske kommer skriva en mer ingående recension kring dessa produkter när jag fått testa de på riktigt.

(älska trötta ögon-bilder! haha nej, men såhär ser man sminkningen mycket bättre)

ANSIKTE:
Fresh Face Fluid Foundation, från MIYO
Doll Face Compact Powder, från MIYO
3-i-1 concealer från Viva la Diva

ÖGON:
Urban Decay Primer Potion
Skuggor från NAKED Paletten från Urban Decay
Svart kajal från Claudia
Mascara - både Super Lash mascara + Big fat lashes mascara från MIYO
Vit kajal från H&M på inre, undre fransraden

LÄPPAR:
Ljustrosa/genomskinligt läppglans med små lila glitterpartiklar i, Kiss Me lipgloss i färgen "Bling" från MIYO

Jag använde mig av dessa skuggor. Från vänster: "Virgin", som highlight, och på en del av ögonlocket. "Naked" för att sudda ut skarpa kanter. "Buck", i ögongloben. "Darkhorse" både på ögonlocket och i ögongloben.


Kommentarer
Postat av: evelina

kan du visa hur du använder din 3-i-1 concealer från Viva la Diva? kram

2012-01-21 @ 17:01:51
Postat av: Louise

Gud vad fin du är! :)

2012-01-21 @ 21:04:47
URL: http://louises.se
Postat av: Linda

Oj! Ni har verkligen en jättefin blog :) Jag älskar o lyssna på när en svensk pratar för jag bor i finland o här hör man bara typ finlandsvenska o det där hemska mumlande de blir när en riktigt finsk person försöker prata svenska.. Ja e alltså finlandsvensk :D



Du e föresten jätteduktig på att sminka, ser verkligen bra ut :)

2012-01-22 @ 02:36:47
URL: http://makemeup-linda.blogspot.com/
Postat av: Maria

Var köper/beställer du produkter från Urban Decay?

2012-01-22 @ 08:11:15
Postat av: Jessica

Så snyggt :D!!

2012-01-22 @ 12:36:51
URL: http://jescas.blogg.se/
Postat av: Milly

Hejsan jag undarar om någon av er kan göra ett inlägg hur man gör voice over

2012-01-22 @ 13:30:22
URL: http://memilly.devote.se
Postat av: Anonym

I feel like your foundation is too light

2012-01-22 @ 20:10:05
Postat av: neli

gud vilken fin sminkning =)

2012-01-22 @ 20:34:11
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför ser du alltid så blek ut på alla sminkfoton? gör nånting åt de eller lär dig ta bilder så att det ser bra ut och att man ine se alla skavanker på din hy!!

2012-01-25 @ 21:05:15
Postat av: Anonym

Hej jag under vart du har köpt de där stenarna du har i burkarna som du har dina borstar i ?

2012-02-06 @ 21:21:51
URL: http://aabsolutcornelia.blogg.se/
Postat av: amanda

heej för det första hon kan ta bilder och hon är jätte fin så det räcker.

louis du är jätte snygg och vacker så bry dig ine

2012-02-14 @ 16:32:00
Postat av: SannaLundmark:)

Så himla fin sminkning!:)

Kan du inte göra en video där du visar hur du gör den sminkningen, helst till på fredag eller före det?:)

2012-02-28 @ 16:26:02
URL: http://sannalundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0