10:41 Review: Viva la Diva 3-in-1

Såhär ser concealern ut. Jag lånade bilden av Bubblebox, där den även finns att köpa för 80 kr.
Här hittar ni den.
Eftersom att många av er har bett mig att skriva en recension på min 3-in-1 concealer från Viva la Diva, tänkte jag göra det nu hehe.
Jag har haft lite blandade åsikter kring den här concealern. För ett par år sedan älskade jag den men slutade sedan använda den på grund av en anledning jag inte kan minnas, haha. Alltså ingen speciell anledning! Sen fick jag för mig att jag hatade den. Tills jag bestämde mig för att testa den nu i höstas igen, and i love it! Jag gillar att bara använda den till vardags, för att täcka det allra "värsta". Det ser naturligt ut och passar min hudton perfekt. Jag har den ljusaste nyansen, men jag är ganska säker på att det finns ett till alternativ för er med mörkare hy.
Den innehåller en concealer som är gultonad, en rosatonad och en hudfärgad. Den gula är till för att täcka rött i ansiktet då gult neutraliserar rött, den rosa är till för mörka ringar då den neutraliserar blått och den hudfärgade är helt enkelt bara för att täcka.
Jag använder mig nästan bara av den hudfärgade då jag inte brukar använda foundation till vardags. Om du ska använda foundation över din concealer så kan du ju givetvis använda den gula eller den rosa, utan att det syns på huden.
Jag ger den 4/5 ☆ i betyg.

Om ni undrar vilken borste jag använder mig av för att applicera den här produkten kan jag lägga till det nu med. Jag använder mig av en concealerborste från märket Ecotools. Jag köpte den på Gekås i Ullared för ca 40 kr.
Klicka här så får ni se hur den ser ut.

·•·
Jag vet inte om jag har mycket mer att säga om den här produkten.. Om ni har frågor får ni skriva dem i kommentarsfältet nedan så fyller jag på inlägget med dem.

Kommentarer
Postat av: Emmah

Jag har oxå provat den dära concealern med alla möjliga penslar/borstar men det har alltid blivit konstigt.. Typ kakit eller vad man ska säga. :)

Skulle du kunna ha en fråge stund?

Älskar eran blogg, kika gärna in på min. ;)

Kram Emmah

2012-01-29 @ 11:06:05
URL: http://emmahmohlinsfoto.blogg.se/
Postat av: caroline

du slutade använda den för att du fick utslag kommer jag ihåg att du skrev :)

2012-01-29 @ 11:52:31
Postat av: Lina

Hej!

Gillar eran blogg jättermkt. Men jag hade uppskattat om ni kunde berätta hur man ser att en väska elr plånbok är fejk elr om den e äkta.. KRAM

2012-01-29 @ 12:26:00
Postat av: Jasmine

Hej, älskar värkligen eran blogg! Sitter och kollar era videoklipp på youtube hela tiden. Har förresten pratat om er i en video på videofy me och en till på min blogg( alltså bra saker ) även fast jag inte har så många tittare men ändå :) Skulle uppskatta om ni bara tittade lite på min blogg, och ifall ni har nått tips för att den ska bli populärare ! :) Tack , och förlåt om ni inte gillar sånna här kommentarer:(

2012-01-29 @ 14:32:15
URL: http://thaaatgirl.devote.se
Postat av: Anonym

Täcker den blodkärl och mörka ringar bra?

2012-01-29 @ 14:53:22
Postat av: Helena

Kan inte du skriva om din Wet n wild concealer?

2012-01-29 @ 15:21:56
Postat av: Jennifer

Hej, jättefin blogg kolla gärna in min! :)

2012-01-29 @ 18:10:13
URL: http://siistersofsthlm.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!



Har skrivit om bareminerals och tikei sminket på min blogg. En liten jämförelse och vilken jag föredrar!



http://jeennyy.webblogg.se/2012/january/bare-minerals-vs-tikei.html#comment

2012-01-29 @ 19:37:52
URL: http://jeennyy.webblogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Älskar bloggen!



KOLLA GÄRNA IN MIN!



WWW.MALINAFORSBERG.BLOGG.SE <--- Super bra! ^^

2012-01-29 @ 20:51:34
URL: http://malinaforsberg.blogg.se/
Postat av: julia

Älskar er blogg ni är så fina båda två! en fråga bara skulle ni kunna göra favoriter ur eran gaderob video,skulle vara kul! :)

ps.kolla gärna in min blogg :) kram<3

2012-01-29 @ 22:50:10
URL: http://juliaisabellajulia.blogg.se/
Postat av: Nicolina

verkar vara en bra och billigare alternativ till make up stores cover all mix

2012-01-30 @ 19:32:35
URL: http://nicolinalangebro.blogg.se/
Postat av: Linda

Du behöver inte akta dig för den gula och röda tonen bara för att du inte har foundation utanpå. Jag använder denna concealern och använder nästan bara den gula och röda tonen, och de täcker bra utan att man får färgfläckar i ansiktet.



//Linda

Postat av: Elin

Hej Louise och Dejana! Älskar er blogg super duper mycket, jag hittade eran blogg genom era youtube klipp! Jag tycker ni är fantastiska människor och önskar er all lycka i världen!



Men jag ville säga är att jag har denna concealern och jag HATAR den. Den blir typ .. kakig men samtidigt pulvrig? konstigt. Men bara så du vet är den hudfärgade concealern för att blanda ut färgerna , om man tex. tycker den gula är för gul eller den rosa för rosa.

Kram Elin! :)

2012-01-31 @ 14:51:45
Postat av: ida

vad kostar den?

tänkte om den var ett billigare alternativ än makeup stores?

2012-02-01 @ 23:15:59
Postat av: Maja Janson

funkar den lika bra som den från Make up store?

2012-03-02 @ 17:56:05
URL: http://majanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0