17:14 Recension: Lanza Healing Strength Neem Plant Silk Serum

Ni är en hel bunt som bett om en recension på denna produkten och precis som jag skrev så skulle jag göra en när jag testat den tillräckligt länge, vilket jag tycker jag har gjort nu.
 
Detta är en riktig multi-produkt. Förutom att det ger glans och gör håret lent och mjukt så fungerar det även som UV-skydd och värmeskydd (upp till hela 260°c).
 
Lanza Healing Strength Neem Plant Silk Serum.
100 ml, 279 kr.
Finns även för billigare på nätet. Till exempel på Lyko.se.

Så här står det om produkten på Lyko.se:
"Med silk serum i håret torkar du håret 55% snabbare.

Silk serum är även effektivt mot mjäll och hårbottenproblem.

Denna otroliga formula innehåller rikligt med ytterst reparerande och naturliga glansförhöjande ingredienser, som ger en fantastisk lyster utan att tynga håret. Extraktet från det legendariska nimträdet har blandats med hyaluronsyra för att ge en sammetsmjuk känsla. Det gör att håret känns silkeslent och glänser av ungdomlig lyster.

Värmeskydd: 260°c
PH: 5,5".
 
Vad jag tycker:
Jag storgillar verkligen denna produkten och ångrar inte en sekund att jag köpte den. Det känns bra att ha en produkt som både gör håret mjukt och glansigt samtidigt som det ger mitt hår skydd mot både solen och stylingverktyg. Dessutom doftar den riktigt gott. Det enda negativa jag egentligen kan säga är att man bör undvika hårbotten eftersom håret kan bli fett en aning snabbare än i vanliga fall. Därför förstår jag inte hur man skulle kunna använda den mot mjäll och hårbottenproblem, men ja...
 
Med denna produkten gäller "less is more" för man behöver ytterst lite till hela håret. Knappt en hel pump. Man fokuserar ju det endast i topparna och underhåret där det behövs mest skydd och inte blir fett lika snabbt så man behöver inte alls mycket.
 
Jag applicerar det helst i halvtorrt hår, men i helt torrt funkar också. Jag rekommenderar inte att applicera produkten i väldigt fuktigt hår för man tar i princip alltid för mycket då och håret verkar inte suga upp det lika bra, vilket lämnar det som en glansig hinna på håret vilket inte är en höjdare. Denna produkten gör dock inte håret mer fettigt än andra produkter jag testat, så så länge man applicerar det rätt är det ingen fara över huvud taget.
 
Doftar gott, gör håret lent och glansigt, är dryg och skyddar mot UV-strålar och värmen från stylingverktyg. Tummen upp!

Betyg: 4,5 / 5
Det hade förmodligen blivit full pott om produkten var lite billigare...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag älskar det också!

Finns dessutom på Baresso.se för 119:- Inga pengar alls! Har haft min flaska i nästan 3 år och NU är det nästan slut. Bara ett tips sådär :)

2012-12-26 @ 23:29:41
Postat av: svara på blogresponse!!!

Snälla kan ni inte svara på blogresponse?!?!

2012-12-26 @ 23:50:28
Postat av: Annika

Du har en fin blogg !

2012-12-27 @ 10:16:49
URL: http://Livetenligtannikaa.blogg.se
Postat av: Hoda

Åh, tack så mycket Dejana för att du äntligen skrivit en recension om denna produkt! Tack så mycket! Älskar hur både du och Louise lägger så mycket tid och energi på bloggen! Det uppskattas! (Haha, jag var nog en av dem som tjattade på att du skulle skriva den här recensionen...) Men tack! :) <3

2012-12-27 @ 11:27:29
Postat av: My

Älskar eran blogg! Skulle vara kul om ni gjorde en sån här video när man sminkar sig utan att kolla sig i spegeln. :) Kram

Svar: Jag har redan gjort en sådan faktiskt. :) Klicka på länken nedan så kommer du till den. Kram! /Dejana.
http://beautyfreaks.blogg.se/2012/september/0950-video-no-mirror-makeup-challange.html
Beautyfreaks

2012-12-27 @ 15:23:18
Postat av: Anonym

hej! ni har en underbar blogg vill jag börja med att säga. men det hade varit kul om ni hade gjort om hedern. den är jätte fin som den är nu med, det är verkligen inget fel på den, men det är kul med lite omväxling ibland, och nu när du har färgat håret och allt. kram

Svar: Absolut! Men jag (Dejana) är ju i USA för tillfället så lite svårt att ta nya bilder ihop över Atlanten, haha. :) Kram på dig! /Dejana.
Beautyfreaks

2012-12-28 @ 23:56:18
Postat av: shirin

Hej, jag älskaaar eran blogg <3

2013-01-29 @ 15:19:53
URL: http://www.shiiirinanoushe.blogg.se
Postat av: shirin

Hej, jag älskaaar eran blogg <3

2013-01-29 @ 15:19:54
URL: http://www.shiiirinanoushe.blogg.se
Postat av: Best Mum

Hej,
Köpte produkten i förrgår men när man försöker spraya den i håret börjar den droppa - ska man använda pumpen för att fördela via händerna eller ska man kunna spraya serumet i håret?
Tacksam för svaret

2014-08-01 @ 09:23:49

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0