19:15 De här gelénaglarna...

Tänkte snabbt ge er en update när det gäller mina gelénaglar. Jag bestämde mig för att ta bort dem för några dagar sedan eftersom de växt ut så galet mycket och jag vill kunna måla naglarna i en mörkare färg till Blog Awards och då tycker jag personligen att det är snyggare med lite kortare naglar. Problemet: DET FINNS INGET BRA SÄTT ATT TA BORT DEM PÅ!

Jag googlade runt mycket, men det stod överallt att akrylnaglar (sådana som Louise gjorde) kan lösas upp med vanlig aceton om man blötlägger dem en lång stund, men att det inte fanns något annat sätt än att fila ner allt när det kommer till gelénaglar. Många skalar av det på något sätt, men det sliter suuuupermycket på ens egna naglar (som redan är superdupertunna eftersom man filar ner dem mycket innan gelén appliceras).


Så ja...gelénaglar är helt underbara och riktigt fina när man har dem på och gör det i princip omöjligt för naglarna att brytas av, men när man sedan väljer att ta bort dem är det ett helvete, haha...man får fila dem riktigt, riktigt länge på ytan så att man kommer ned till sin egna nagel och sedan får man klippa sina naglar till kort eftersom de är tunna som löv. Bara en uppmaning till alla som funderar på att skaffa de här superfina gelénaglarna.

Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

Depend har borttagning för gelenaglar :)

2012-08-24 @ 20:28:35
URL: http://beautybym.se
Postat av: Linn

Gå till en nagel salong och plocka bort dem! Kostar runt 100 kr! :)

2012-08-24 @ 21:47:45
Postat av: Julia

Er blogg är jätte bra! :)

2012-08-25 @ 08:15:42
URL: http://celistyojulias.blogg.se/
Postat av: Anonym

man kan ju köpa lösnagelremover från bla. kicks för 45kr. Det står att det är för akryl och gelé också :)

Eran blogg är riktigt bra asså!gud.. !!!! :) <3

2012-08-25 @ 21:12:40
Postat av: Anonym

jag menade då från depend :D

2012-08-25 @ 21:13:21
Postat av: classes lilla blogg

vilken extremt häftig blogg du har, jag vill bara säga det att detta måste vara den bästa bloggen jag sett vad gäller flera aspekter, jag hoppas du förstår vilken underbar blogg du har....allt är så samspelt på bloggen...designen, inläggen mm....jag är riktigt imponerad....jag upptäckte din blogg av en vän på facebook, hoppas du gillar min blogg på facbook också, då syns du där så fler av mina vänner får syn på dig,dom är väldigt bloggintresserade.

https://www.facebook.com/pages/Classes-lilla-blogg/143702972315095

2012-08-25 @ 22:26:04
URL: http://classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: Ebba

Hej! Jag brukar göra gelénaglar. Det går bra att bara ta en tuss med vanlig nagelborttagning på sedan sätta folie runt och ha det på i ca 30 min, funkar för mig i alla fall ;)

2012-08-27 @ 17:04:08
Postat av: Alva

Du måste gå till en salong och lösa upp dom med ett speciellt medel. Kostar 300 kr iallafall där mamma jobbar.

2012-08-28 @ 19:22:17
URL: http://alvacronqvist.blogg.se/
Postat av: Emmah

Det finns ett medel som är för lös/gelenaglar på Lindex, Kicks, Åhlens och mm. Kostar ca. 50 kronor. Funkar jätte bra. Här är en länk: http://www.kicks.se/depend/makeup/naglar/removers-c164/losnagelremover-p3670

Hoppas att du hittar på något bra!

Kram Emmah

2012-08-29 @ 21:56:10
URL: http://emmahmohlin.devote.se
Postat av: FELICIA

finns ens asbra lösnagels borttagning som typ "smälter " bort lösnageln så den blir typ helt geggig och mjuk, lite läbbigt men då får man bort dom iaf :)

2012-08-29 @ 22:05:37
URL: http://feliciamasalla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Om gelen salongen inte är soak off så är fikning det enda sättet för att få bort naglarna.
Är dina supertunna under så har du gptt till en dplig salong som antagligen filat för mycket på dina egna naglar. =dålig salong! Gå gärna till en annan salong och be dom fila bort naglarna ich börja använd nagelolja :)

2014-03-23 @ 09:23:22
Postat av: Anonym

Hej!
Som föregående sa, du har varit hos en dålig nagelterapeut!
Gelenaglar skadar INTE ens egna naglar, vilket är tråkigt att flera nu tror.. Man har 150 lager på nageln och når man ruggar upo ytan för att få gelén att fästa så tar man inte ens bort 1/5.. Och för att ta död på en myt som många ännu tror på så kan jag tala om att naglar behöver INTE andas heller så att använda konstmaterial år ut å år in har alltså ingen påverkan. Hoppas du uppdaterar ett nytt inlägg och rättar dig själv så andra får veta hur bra alternativ gelé är och att det absolut inte skadar så långe man går till en diplomerad nagelterapeut med ett giltigt diplom!

2015-05-03 @ 07:46:03
Postat av: Anonym

Hej!
Som föregående sa, du har varit hos en dålig nagelterapeut!
Gelenaglar skadar INTE ens egna naglar, vilket är tråkigt att flera nu tror.. Man har 150 lager på nageln och når man ruggar upo ytan för att få gelén att fästa så tar man inte ens bort 1/5.. Och för att ta död på en myt som många ännu tror på så kan jag tala om att naglar behöver INTE andas heller så att använda konstmaterial år ut å år in har alltså ingen påverkan. Hoppas du uppdaterar ett nytt inlägg och rättar dig själv så andra får veta hur bra alternativ gelé är och att det absolut inte skadar så långe man går till en diplomerad nagelterapeut med ett giltigt diplom!

Svar: Hej! Det är jättebra att personer som kan delar med sig av sin kunskap. Jag skrev det här inlägget för 2,5 år sedan, men jag berättade ju såklart bara av mina egna erfarenheter och helt ärligt så har båda gångerna jag gjort gelénaglar (hos två olika nagelterapeuter) slutat likadant: mina egna naglar är suuuupertunna och gör ont när jag tar bort gelén eftersom de slipar ner nageln så himla mycket innan gelén ska på för att slutresultatet inte ska bli för tjockt och onaturligt. Mina vänner som haft gelénaglar och gjort det på andra ställen har upplevt samma sak, så jag kan ju bara utgå ifrån det. Men det är som sagt superbra att du delar med dig av din professionella kunskap. Jag är ganska avskräckt från idén att göra gelénaglar igen eftersom jag naturligt har starka naglar som kan växa sig långa. De tunna skira naglarna som tar många månader på sig att växa ut efter gelén åker av känns inte värt det för mig personligen. Kram på dig!
Beautyfreaks

2015-05-03 @ 07:46:38

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0