23:25 Quick-tip: Fylligare och längre ögonfransar

Tänkte bara ge er alla ett litet "Quick-tip", såhär på kvällskvisten.

Jag har börjat göra så att precis innan jag ska lägga mascara, så pudrar jag mina ögonfransar med helt vanligt, matt.. ansiktspuder. Varför? Pudret skapar som en liten barriär eller hinna över fransen, och gör så att fransarna alltså ser fylligare ut när man lagt mascara. Det blir som en liten fusk-primer nästan! Jag tycker att detta funkar superbra! Testa!

Inte världens bästa bild. Men ville bara att ni skulle se ändå! Jag doppar alltså en ren, ganska fluffig ögonskuggsborste i lite puder - och sedan bara borstar jag det över ögonfransarna (och försöker akta min sminkning).

Voilá! Här har jag använt mig av mascaran Volume&Care från Deborah.



Kommentarer
Postat av: BEAUTY TOOLS

Man kan också göra så att man applicerar ett lager mascara först och sen tar man på puder. Då har pudret nått att fastna i och sen tar man ett till lager mascara :)

2012-04-05 @ 10:29:40
URL: http://beautytools.bloppfashion.se
Postat av: Ida

Det här kanske är en konstig fråga hehe men..

Nu börjar ju solen skina och då vill man ju bli brun men om man har puder i ansiktet så blir man väll inte brun?

Finns det något puder som gör så att solen skiner igenom kan ni tipsa om några billiga isf? :)

2012-04-05 @ 13:49:45

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0