10:38 Sminkning: Purple heaven

Jag och Dejana var ju som sagt i torsdags och sminkade fem stycken tjejer (det var visst inte tio, hehe) till en liten modevisning. Det var egentligen tänkt att vi skulle fota tjejerna med en systemkamera men eftersom att vi båda fick så bråttom till bussen glömdes det tyvärr bort hehe - som tur var packade jag ner min kompaktkamera i alla fall! Kanske inte de bästa bilderna och inte kameran som lyfter fram färgerna på bästa sätt, men bättre än inget. Eller hur?
Jag började med att sminka en söt tjej vid namn Karlijn. Eftersom att hennes hår drog lite åt det röda hållet bestämde jag mig direkt för en lila sminkning, för att det skulle passa hennes färger så himla bra! Lila ögonskuggor lyfter fram gröna ögon, men det funkar lika fint på blåa ögon precis som på Karlijn.



Skuggorna jag har använt kommer från min palett från Isadora, i "17 FUCHSIA". Sedan har jag bara markerat hennes ögon med Dejanas eyeliner från KUBISS, och suddat ut linjen för en mjukare look. Mycket highlighter i ögonvrån och under ögonbrynet. Sedan avslutade jag med mascara "One by One" från Maybelline. Jag la även highlighter på hennes kindben (syns dock inte på bilderna, tyvärr) och ett mjuk rosa/brunt rouge på kinderna. På läpparna la jag läppstiftet Shine & Volume Light Creator från Deborah, i nr 6. Voilá!
Fler sminkningar från modevisningen kommer upp inom de närmsta dagarna. Puss!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Gudomligt fint!!

2011-11-26 @ 13:26:00
URL: http://jescas.blogg.se/
Postat av: rebecca

fransarna på höger sida är helt fail? alla era sminkningar är ursnygga! men vad gick fel här :(

2011-11-26 @ 15:12:56
Postat av: rebecca

VÄNSTER ÖGA*

2011-11-26 @ 15:13:52
Postat av: Jessica

Rebecca:

Tänk på att kameran kan vara vinklad på ett speciellt sätt ELLER att folk faktiskt har olika ögonfransar. Som jag t.ex, oavsett hur mycket jag försöker så kan jag inte få exakt likadana ögonfransar när jag sätter på mascara. Den ena blir helt perfekt och den andra vill leva sitt egna lilla vis.

2011-11-26 @ 15:48:00
URL: http://jescas.blogg.se/
Postat av: A L II CC EE ♥

Hej! jag skulle bli jätteglad om ni gjorde ett inlägg om hårfärger och frisyrer. vilken ansiktsform som passar i olika frisyrer och vilka som passar i olika färger. har nämligen tänkt färga håret mörkbrunt möjligtvis svart. Jätte tacksam om det kom upp snarast!

2011-11-26 @ 18:47:43
URL: http://aliiccee.blogg.se/
Postat av: pessys

Gud så härlig blogg ni har! Whatz up today? ;)

2011-11-26 @ 20:46:57
URL: http://pessys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0