15:56 Recension: Eucerin pH5 Wash Lotion

Tänkte skriva en liten mini-recension på en rengöring som jag använde mycket för någon månad sedan och som jag nu återgått till igen.
Det är en rengöringslotion (tvål) för ansikte och kropp från Eucerin som heter "Eucerin ph5 Wash lotion". Den finns att köpa på Apoteket för ungefär 50 kr (och då får du en STOR flaska, 500 ml!). Den här rengöringen är IDEALISK för alla med känslig och lättirriterad hy, precis som min egna. Jag reagerar jättelätt på produkter med utslag och knottor, vilket jag inte gör med den här. Jag upplever också att den är så pass mild att jag inte heller blir torr eller röd av den. Jag rengör nu bara med den här produkten morgon och kväll och använder ingenting annat. Jag märker att när jag använder färre produkter blir min hy bättre - och när jag använder fler produkter blir den tvärtom, sämre. Det funkar självklart olika för alla men det är så jag känner. Testa om du inte prövat!

Såhär står det på baksidan av flaskan:
"pH5 WASHLOTION för ansikte och kropp är framtagen speciellt för känslig hud. Den patentsökta pH5 EnzymeProtection från Eucerin är bevisad att bevara hudens naturliga försvar. Den speciella kombinationen av pH5 Citratbuffert och extra milda aktiva ämnen skyddar hudens egna enxymer och stärker dess skyddsbarriär. Resultatet: Din hud känns mjuk samt skyddas från uttorkning även vid frekvent duschande."





Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad använder du för och återfukta ansiket efter att du har tvättat det? :)

2011-11-24 @ 17:00:27
Postat av: Malin

Så den tar bort sminket också? Måste testa :D

2011-11-24 @ 17:19:01
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

har bara en fråga, innehåller den parabener? :)

2011-11-25 @ 08:56:41
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: pessys

Besök gärna min blogg som handlar om min vardag som 15åring i en rooooosa värld!

Efter hamnat i bråk med Kenzas läsare (ni kan läsa inlägget längre ner) där jag bland annat fick en del hatkommentarer är stämningen spänd ;)

www.pessys.blogg.se

2011-11-25 @ 09:08:22
URL: http://pessys.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för tipset :)

2011-11-25 @ 19:27:24
URL: http://lovesandraa.blogg.se/
Postat av: Anonym

använder du den runt ögonen oxå?



dom flesta (dvs under 20 år gamla) har inte det problemet som många vuxna har, med milier runt ögonen osv.



Funkar den runt ögonen oxå?

2011-11-25 @ 20:31:05

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0