13:56 Tillbakalämnat:

Japp, jag lämnade tillbaka värmeskyddet jag köpte för några dagar sedan. Även om jag älskar det för att mitt hår blir superlent och håller sig platt i dagar när jag använt det (har ju ägt det två gånger tidigare), så läste jag igenom ingredienserna när jag kom hem genom att gå igenom listorna i detta inlägget och ja...det innehåller tyvärr massor av sulfater och en del silikoner. Dessutom slog det mig att jag vill sluta köpa produkter från L'oréal eftersom de är en av de största bovarna när det gäller djurtester. Så när jag använt slut på de L'oréal-produkter jag redan äger ska jag göra mitt allra yttersta för att inte köpa fler, även om jag tycker om många av deras produkter..

: har någon frisör eller någon som är insatt i detta något produkttips på ett bra värmeskydd som innehåller bra ämnen och inte gör håret krispigt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag använde matrix biolage värmeskydd det funkar jätte bra! :)

2011-11-09 @ 14:14:30
Postat av: emma

C4 har ett värmeskydd som funkar med BM! Eleven.se (tror jag) säljer ut det för typ 19 spänn! Det funkar fint. Dock gör det håret rakt, så det är ingen hit om du vill också håret :)

2011-11-09 @ 14:30:53
Postat av: Anonym

Jag är ingen frisör men jag har ett värmeskydd från Syoss som är väldigt bra!

2011-11-09 @ 14:32:15
Postat av: Lina

Jag tycker de e bra att du vill sluta använda Loreals produkter..

2011-11-09 @ 14:37:10
URL: http://ladyylina.blogg.se/
Postat av: pessys

är ingen frissa men jag använder den svarta värmesparyen från Swarschkopf (stavning?) som heter guardian angel. Superbra!

2011-11-09 @ 14:41:06
URL: http://pessys.blogg.se/
Postat av: elina

kolla TREsemme , jag har det men har dock inte riktigt koll på vad de innehåller men tycker det funkar bra och är riktigt drygt :) är en sprayflaska :P dock kan jag inte tolka vad det innehåller men verkar som det inte är helt fri från silikoner osv tyvärr, men kanske är bättre än vissa andra iaf,eller värre jag har ingen riktigt koll faktiskt :)

2011-11-09 @ 14:47:48
URL: http://elinaelajjna.blogg.se/
Postat av: A

Är det sant? I så fall ska jag sluta med Loreal jag me, aldrig djurtestade grejer, fy fan!

2011-11-09 @ 14:48:12
URL: http://mlomt.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Tycker att det är jätte bra utav dig att skriva inlägg om vad man ska undvika för att kunna ha så hälsosamt hår som möjligt. Som du själv skriver så vet du ju inte riktigt vilka produkter och märken som inte har dessa sulfater och alkohol osv. i sig OCH tycker därför att det är lite konstigt. För majoriteten utav ALLA hårvårds produkter har nämligen något utav dessa ämnena i sig. Det kan vara dyra produkter som KERASTASE, MORROCAN OIL, BJÖRN AXEN osv. även om de i själva verket är dyra produkter så har de fortfarande väldigt dåliga ämnen i sig men i självklart bra också. Tycker att det ska bli kul och se om du hittar produkter som; mousse, värmeskyddande, hårspray, schampo, balsam och inpackning som inte innehåller de ämnena du skrivit om som man bör undvika. Ser fram emot det och lycka till!

2011-11-09 @ 15:27:44
Postat av: sarah

kan ni sluta uppdatera med bara en bild om dagen typ? asså jag älskar eran blogg så om någon ser denhär kommentaren och ska kommentera den så säger jag ba HÅLLKÄFTEN! ;) .



gör flera sminkvideos och klädvideos och sånt inte lägga ut en bild på en hårspray om dagen och kanske något nagelack HAHA. eran blogg va bättre förut när ni la ut videos hela tiden, svara på frågorvideos och typ sånt men jaja gör som ni vill men nu vet ni vad jag tyckeeer och tror det är flera som tycker som mig.. ;D kram kram <3

2011-11-09 @ 15:28:41
Postat av: sarah

oh oh jo jo xD HAHAH loeral är as känd så sluta inte använda det vad man läser och skit behöver inte vara sant ALLT används på djur ska du sluta med loreal bara för dom använder allt på djur innan får du sluta helt med smink och grejer till hår, ALLT används på djur för typ 3dje gången xD. och så är det bara . PUSS PUSS ;D HAHAHHAHAHA när jag läste igenom min kommentar här nu så garva jag så jag dog. ALLT ANVÄNDS PÅ DJUR ALLT ANVÄNDS PÅ DJUR ALLT ANVÄNDS PÅ DJUR ASSÅ KILL ME HAHAHAAHAHAHHAAHAHAHA

2011-11-09 @ 15:31:20
Postat av: Olivia

Tresemmé är verkligen jättebra! Det skyddar håret mot upp till 230 grader. Mitt tips är att köpa det på Rusta, där är det typ 10-20 kr billigare.

Dessutom luktar det jättegott! :)

2011-11-09 @ 15:38:26
URL: http://fotoolivia.blogg.se/
Postat av: BEAUTY TOOLS

Jag tycker att tresemmé's är jättebra :) Det är enkelt eftersom att det är en sprayflaska och innehåller ingen alkohol som torkar ut håret :)



Sen håller jag verkligen med om att loreal är bovar. Det dåliga är ju också att loreal äger så många andra företag, typ garnier.

2011-11-09 @ 15:57:56
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: Anonym

uniq one är jättebra :)

2011-11-09 @ 16:07:26
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

usch, ska aldrig mer köpa loreal. Djurtester tycker vi inte om! :(

2011-11-09 @ 16:23:41
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: LeMaliuz

Igentligen så är du ju silikonerna som lägger dig som ett skyddande film runt hårstrået så det kan bli svårt. Jag har hört att druvkärnolja är annars ett bra alternativ.

Jag håller själv på med balsammetoden så jag är ganska insatt :D

2011-11-09 @ 16:27:05
URL: http://lemaliuz.blogg.se/
Postat av: malin

loréal äger ju garnier och de är typ det bästa märket för ansiktet :(

2011-11-09 @ 16:41:10
Postat av: ingrid

De flesta värmeskydd innehåller silikoner eftersom de är delvis silikonerna som skyddar håret från värmen. det finns värmeskydd utan silikoner men de ger inte samma skydd.

Mitt tips är att försöka undvika värmestyling, jag vet att det är svårt, men håret tar så mycket skada av både produkterna man använder i samband med stylingen och självklart även verktygen. försök hitta sätt där du får styr på din frisyr utan hjälp av värmestyling, tex. håruppsättningar under natten och mängder av vårdande balsam! :)

2011-11-09 @ 16:49:31
Postat av: Anonym

Ni får ju svara på bloggsvar !

2011-11-09 @ 16:49:47
Postat av: Anonym

Kolla in Tresemmes, smooth.

2011-11-09 @ 16:59:03
Postat av: Sandrah

Scandinavian formula värmeskydd är riktigt bra och luktar väldigt gott! Plus att det är ett bra pris!

2011-11-09 @ 17:14:21
Postat av: Anonym

schwarkopf got2b guardian angel är superbra tycker jag ! , det blir inte krispigt och det luktar jätte gott ..:)

2011-11-09 @ 17:28:37
Postat av: s

det är det som är problemet, man vet inte vad för produkter man ska använda, om du har hittat en skulle du kunna skriva om den, typ var man får tag på den och hur mycket den kostar, förresten vad använder du för shampoo o balsam?

2011-11-09 @ 18:02:13
Postat av: Elina

Hur är det med lanza då? :) det märket tkr ajg är bra med schampo osv och det finns sulfatfria schampon men hur värmeskyddets innehåll vet jag inte riktigt :)

2011-11-09 @ 19:11:48
Postat av: Anonym

Frank provost är bra,

Luktar frächt en liten stund, men efter några minuter så luktar det inte.

2011-11-09 @ 19:16:11
Postat av: Felicia

Frank Provost tycker jag är superbra, det luktar gott och håret blir mjukt och fint ;)

2011-11-09 @ 19:51:04
Postat av: emilia

Sebastian trial. typ blå aktig. helt suveränt!! Glnas plus värmeskydd



ca 290- Men sååååå värt. Min har hållt i över ett år( använder dock inte värmeskydd varje dag)

2011-11-09 @ 20:09:56
Postat av: emma

jag kan inget om ämnet i produkterna, jag är mer noggrann med att produkten inte ska vara testad på djur. paul mitchells värmeskyddssprayer är riktigt bra. gillar även lee staffords värmeskydd som är lite billigare än paul mitchells och även den är inte testad på djur.

2011-11-09 @ 20:56:58
URL: http://beautymarked.devote.se
Postat av: emma

jag kan inget om ämnet i produkterna, jag är mer noggrann med att produkten inte ska vara testad på djur. paul mitchells värmeskyddssprayer är riktigt bra. gillar även lee staffords värmeskydd som är lite billigare än paul mitchells och även den är inte testad på djur.

2011-11-09 @ 20:58:24
URL: http://beautymarked.devote.se
Postat av: Hanna

Hej! Om du vill ha det absolut bästa ska du testa kerastase's CIMENT THERMIQUE. En kräm som skyddar mot all form av värme och även sitter i håret flera dagar. Lite dyrare, jag tror vi tar 249:- på mitt jobb men det funkar! Annars har du lanzas healing strenght serum som är en olja som skyddar upp till 230 grader och även gör håret silkeslent! :) Det är mina favoriter som frisör / Hanna

2011-11-09 @ 20:58:39
URL: http://hannaajsefsson.blogg.se/
Postat av: Emmi

Aussie Take the heat spray är bra. Men att inte använda L'oreal ba för dom "testa på djur"? Tänk på alla kläder o så tjejer köper som barn syr i u länder, o sånt. De möss föds upp på laboratorium och vet inget annat. Så ja? o silikon är det som skyddar håret från värme ... :/

2011-11-09 @ 21:03:31
Postat av: liza

jag använder ett ganska nytt värmeskydd som heter "Uniq One All in One Hair Treatment". den har en helt okej ingredienslista och är inte allt för dyr heller :) jag älskar den och det resultat den ger.



här hittar du den :)

http://eleven.se/uniq-one-all-in-one-hair-treatment-16585.html

2011-11-09 @ 21:45:17
URL: http://johanssonliza.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag gillar Björn Axéns Smoothing Cream. Den är lite dyrare 110kr för 150ml. Men den varar i Evigheter.

så här står det om den på Björn Axéns hemsida:



"Smoothing Cream är perfekt för dig som vill föna eller plattånga lockigt hår rakt. Den fungerar även utmärkt att krama fram perfekta lockar. Innehåller vårdande mineraler och fuktbevarande alger som stärker håret, ökar elasticiteten och vårdar både hår och hårbotten. Innehåller värmeskydd och UV-filter. Arbeta in Smoothing Cream i fuktigt hår och forma frisyren.Vid användning av platttång måste håret vara helt torrt."



2011-11-09 @ 23:11:34
URL: http://jelversson.bloggspace.se
Postat av: Sophia

Ett grymt bra ställningstagande måste jag säga :)

2011-11-10 @ 09:07:17
URL: http://skyandsand.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag använder en från TRESemmé som jag tycker är jätte bra och är en spray, vilket jag tycker är bra för det är lättare att få fördelat i hela håret eller vad man ska säga. Mitt hår har blivit lenare och lättare att borsta igenom sedan jag börjat använda den!

2011-11-10 @ 15:12:40
URL: http://emmykorva.blogg.se/
Postat av: emma

Ghd !!

2011-11-10 @ 18:05:41
Postat av: Amanda

"lanzas healing strenght serum" använder jag! Min frisör rekommenderade det starkt så jag antar att det är bra. Håret blir jätte lent! Ända negativa med det är att det inte är sprayform. Men jag är super nöjd! Jag köpte det hos min frisör, vet inte var du annars kan få tag på det.

Kram!

2011-11-10 @ 18:52:08
Postat av: Omygloss

Argan Oil "Miracle 10" är grym. Finns hos många välsorterade frisörer och innehåller bara bra ingredienser!

2011-11-10 @ 21:21:17
URL: http://omygloss.blogg.se/
Postat av: Amanda

TREsemme är tydligen jätte dåligt :O. Jag var och klippte mig för några veckor sen, och hon som klippte mig frågade om jag använde TREsemmes shampoo och jag sa ja ibland. Då berättde hon att de är det sämsta man kan ha, de lägger sig i håret och gör så håret ser skitigt ut fast det inte är de och att de är jätte svårt att få ur håret. Se sa hon att man kan använda de att göra rent badkaret och att det är skit saker i de. Så från och med då så kommer jag aldrg använda de igen :O

2011-11-11 @ 19:10:25
Postat av: Malin

Håller på med bm och C4 straight spray är tydligen det vanligaste och populäraste för de som undviker vissa ämnen! Precis som någon skrev tidigare så säljer de det på eleven.se för 19 kr just nu (och idag får man dessutom 11% rabatt på allt). Jag kommer klicka hem detta!

2011-11-13 @ 17:06:33
Postat av: Anonym

Jag ahr hört att loreal lsutat testa på djur

2011-11-19 @ 19:58:30
Postat av: Anonym

Jag hörde att loreal slutat testa på djur

2011-11-19 @ 20:01:52

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0