21:40 Youtube-tips: till alla studenter!

Är du inte riktigt säker på sminket eller håret till studentbalen i år? Även fast det är en stor dag i ens liv tycker jag INTE att man ska behöva slösa flera tusenlappar på hår och smink - som man faktiskt kan fixa själv! Med en gnutta övning möjligtvis. Men eftersom att balen för de flesta inte äger rum förens om mer än två månader finns det massvis med tid att öva!
Jag tänkte i alla fall tipsa er alla om några videos jag hittat på YouTube som är anpassade både till nybörjare och till de som känner att de kan lite mer. Några sminkvideos och några hårvideos!
Först ut, hehe, en video by moi. En sminkning jag gjorde i vintras anpassad till Alla hjärtans dag. Om man har en klänning som är ganska neutralt färgad kan den här sminkningen med lite färg i passa hur bra som helst.
Den här tjejen hittade jag och Dejana på YouTube i julas och hon är G-R-Y-M på det hon gör - vilket är hårvideos. Fina och lätta uppsättningar, halvuppsättningar, festligare uppsättningar, frisyrer anpassade till vardags.. Listan är LÅNG! Här hittar ni hennes kanal: http://www.youtube.com/user/lilithedarkmoon
En lite mer annorlunda och häftigt frisyr. Passar bra till ni som satsar på en enklare och lite sötare klänning - kontrasterna blir en grym kombo!
Den här sminkningen är fräsch och får dig att se ut som dig själv - bara snäppet bättre, hehe (strunta i de röda läpparna om du inte riktigt känner dig bekväm i det och ersätt det med ett ljusrosa istället).. Nej men jag råder er alla att skippa de allra sotigaste skuggorna på balen - mycket hellre söt, fräsch och med en lättare sminkning.
Såg den här sminkningen bland mina prenumerationer just precis och tyckte att den var värd en plats här med. Liiite mörkare sminkning men jag gillar den STARKT! =)

Hoppas detta inlägget gav alla er studenter (och givetvis ni andra som kanske ska konfirmeras eller som ska på något annat lite finare event) lite inspiration och att ni tyckte att det var intressant! Ha det fint. Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför tog du vit kajal på ögonlockekt innan du tog ögonskugga?

2011-03-30 @ 16:13:33
Postat av: emelie

tack för det här inlägget! jätteinspirerande! har inte har någon lust att lägga en massa pengar på sånt som jag (kanske) kan fixa själv ;)

2011-03-30 @ 18:07:31

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0