18:05 Svar på läsarfrågor: Sminkborttagningssvampar!


Sminkborttagningssvampar.
2-pack = 20kr. på Lindex.
Finns också att köpa nästan exakt likadana i en del ICA Kvantum/Maxi-butiker. Jag har haft båda varianterna.
Nu har det kommit upp samma frågor vääääldigt många gånger på bloggsvar angående de här svamparna som jag visat i ett antal videos. Om ni vill se hur man använder dem så visar jag det i bl. a. denna första intrycket-videon och i min kvälls-/morgonrutin-video (länkar).

FRÅGOR (som ni ställt) OCH SVAR (som jag skrivit):

• Hur ofta ska man tvätta dem?
Svar: Efter varje användning! Oavsett om man använt svamparna för sminkborttagning eller bara för att tvätta av en ansiktsmask så bör man tvätta dem efter varje användning. Det kan man göra med vanlig flytande tvål. Man gnuggar igenom svamparna, sköljer av dem och kramar ur dem. Låt torka och du kan använda dem igen.

• När det dags att slänga dem?
Svar: Jag har faktiskt ingen aning! Det är upp till en själv. Jag slänger dem när de börjar kännas ofräscha och inte så hygieniska, helt enkelt. Jag skulle nog säga MAX. 6 veckor OM man tvättar dem regelbundet.
XOXO,

Kommentarer
Postat av: Anonym

er uppdatering suger just nu! ni har inte gjort en sminkvideo på jättelänge!

2011-03-11 @ 20:19:06
Postat av: Anonym

Asså fy fan vad äckligt även om du tvättar den så är det väl klart att det samlas bakterier och att bakterierna sitter kvar i svampen! Det är samma sak med foundation svamp den bör slängas efter första användning egentligen 6 veckor? euuuuu

2011-03-11 @ 21:00:36
Postat av: Anonym

vill bara svara till de anonyma där uppe:

1. de har också ett liv utanför bloggen.

2. har själv en sån svamp och det är inte alls samma sak som med en foundation svamp,tänk dig att det är som en tvättsvamp?

och sluta klaga på dem, kan lova att du/ni säkert inte hade kunnat göra en sminkblogg så mycket bättre!.

2011-03-11 @ 21:47:29
Postat av: Anonym

Haha joohoo då!

2011-03-11 @ 23:32:08
Postat av: wilma holmqvist

älskar eran blogg :D



vill bara säga till den längst upp !!

asså vem sitter vid datorn hela tiden man har ett liv utanför och varför lägger inte du ut det då om du så gjärna vill se nått !!!



2011-03-12 @ 01:25:06
URL: http://wimlaholmqvist.blogg.se/
Postat av: johanna

vet inte om det nämnts tidigare men ett tips är att koka svamparna nån gång i veckan, då dör bakterierna.

2011-03-12 @ 10:35:28

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0