17:07 Just nu använda produkter i Dejanas foundation"rutin":

TJABBA! Om du som jag inte alls gillar känslan av foundation på huden och inte använder det ofta, men när du väl gör det vill att det ska se så naturligt ut som möjligt så kanske denna kombon kan vara någonting för dig.

Jag använder i princip bara foundation vid "speciella" tillfällen som till fest eller liknande eller om jag (som idag) känner mig trött och glåmig och vill pigga upp mitt utseende lite. Vid sådana tillfällen kör jag just nu på de här produkterna:

PRIMER
- för att tillföra fukt och jämna ut ytan för en perfekt grund till foundationapplicering.

bareVitamins skin rev-er upper.
En ansiktsprimer/vitaminkcreme som ska pigga upp huden och göra ytan jämn och slät för perfekt foundationapplicering. Innehåller vitaminer som är bra för hyn. Vet ej om den finns att köpa separat, men den kommer med i det Stora startpaketet från i.d bareMinerals.

FOUNDATION
- för att jämna ut hudtonen och ytan och för dölja röda partier.

Maybelline Pure Mineral Liquid Foundation
"10 Ivory".
En mineralfoundation i flytande form. Jag har inget negativt att säga om denna faktiskt. Den ser väldigt naturlig ut på hyn och har en matt finish. Den har SPF 18 också vilket är superbra. Om man som jag skrev tidigare inte tycker om den tunga känslan man kan få av vanlig foundation så rekomenderar jag att använda mineralfoundation, antingen i flytande- eller puderform då de är lättare i formulan och inte lika heltäckande.

Jag applicerar min foundation med den här foundationborsten från Lindex.

CONCEALER
- för att dölja mörka ringar under ögonen.

Garnier 2 in 1 Anti-dark Circles Eye Roll-on
.
Denna concealern har jag nämnt många gånger här i bloggen och söker ni på det i "sök i bloggen" så hittar ni en review på den. Den är lätt och perfekt för mörka ringar under ögonen. Den innehåller, förutom concealer, en gel som ska hjälpa till att förebygga mörka ringar i längden och inte bara täcka dem tillfälligt.

PUDER
- för att "sätta" de flytande produkterna så att de sitter där de ska hela dagen och för att få en matt yta.

IsaDora Velvet Touch Compact Powder
"15 Medium Beige Mist".
Köpte ju detta pudret för exakt en vecka sedan, men har använt det runt ögonen, över min concealer, för att "sätta den" och idag för att sätta min foundation och jag tycker att den fungerar kanon än så länge! Den håller resultatet matt hela dagen och gör så att concealern eller foundationen sitter där den ska.

Pudret applicerar jag med den här puderborsten från EcoTools.

BRONZER
- för att tillföra naturliga skuggor och ge ansiktet lite färg som piggar upp!

MaxFactor Bronzing Powder
"01 Golden".
Den här bronzern köpte jag ju för inte alls länge sedan, men jag älskar den. Den ger lagom mängd färg och ett fint guldigt skimmer som syns i vissa ljus. Lite färg i ansiktet piggar upp snabbare än blixten! Ibland väljer jag att applicera ett rouge också ELLER enbart, istället för bronzern, men jag använder olika rouge varje gång så jag kan inte lägga upp någon specifik produkt.

Bronzern applicerar jag med denna puderborsten från mitt borstset från eleven.se.
De här alltså de produkterna jag använder just nu vid applicering av foundation till fest eller om jag har en "glåmig ansiktsdag" som idag. Tycker verkligen om de här produkterna och mineralprimern och foundationen gör att jag slipper oroa mig för uppkomspen av onödiga finnar och de tillför fukt och mineraler som är bra för mitt ansikte. Kramar!

Kommentarer
Postat av: Maja

Tack :D

2011-03-01 @ 17:55:52
URL: http://majlida.blogg.se/
Postat av: Linn

älskar sånna här inlägg! :)

2011-03-01 @ 17:58:53
Postat av: Anonym

Gör video ist på det mycket roligare :)

2011-03-01 @ 18:45:37
Postat av: BEAUTY TOOLS

Jag hade samma foundation förut, håller med om att den är bra :)

2011-03-01 @ 20:03:19
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, vi använder exakt samma produkter förutom att jag har en annan primer =)

2011-03-02 @ 09:45:35
Postat av: Linnea

Jättecool blogg verkligen! Kika gärna in på min blogg! :)

2011-03-02 @ 16:32:45
URL: http://linnealundgren.blogg.se/
Postat av: FILIPPA

Kan ni typ inte göra en video eller gudie hur man gör renbågssminkiningar?:)

2011-03-02 @ 17:29:31
URL: http://oliviaklara.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan inte du göra en video när du visar hur du gör din bas ;) ?

2011-03-07 @ 22:50:31

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0