12:10 spf för ansiktet? ja!

Solcreme för ansiktet, Apoteket. 89 :-

Jag misstänker att mina utslag
berodde på att jag solade så himla mycket för ett tag sedan UTAN spf i ansiktet (alltså - solutslag. men jag är verkligen inte säker). Ingen som helst! Jag tycker vanlig solskyddskräm som är lämpad för kroppen är alldeles för fet för att ha i ansiktet (det är den också!). Så att använda vanlig solskyddskräm i hela ansiktet, speciellt om du har problem med finnar, är ett big no no.

Satsa istället på ett medelhögt skydd lämpat för just ansiktet. Jag sprang och köpte mig den här på Apoteket från märket Apoliva, med spf 25. Jag gillar den jättemycket då den har en låg fetthalt och innehåller vitamin E. Ett minus är dock att man blir ganska så glansig i ansiktet när man applicerat produkten.

Kommentarer
Postat av: Chloe

Apolivas solprodukter har en tendens att göra ansiktet gansigt. Jag använder Vichys solskydd för ansiktet (finns i SPF 25 och 50) och diggar den skarpt. Inte alls lika kletig och sjunker snabbt in i huden. Just a little tip. =)

2011-07-14 @ 14:43:28
URL: http://chloephu.blogg.se/
Postat av: Cyt

Jag har jämt problem med solskydd för ansiktet :(

2011-07-14 @ 14:55:08
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: borisjelic

Hejj :D Har en dagens fråga på min blogg och jag hade varit så glad om du hade svarat på den :D

2011-07-14 @ 15:08:16
URL: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag har en från eucerin som heter sun fluid mattifying face och den sjunker snabbt in i huden och man ser inte alls lika mycket glansig ut som med andra solskydd :)

2011-07-14 @ 17:27:59
Postat av: emmis

Jag använder samma och jag tycker också att man blir glänsig, dock är den väldigt bra för jag bränner mig inte! :D

2011-07-14 @ 20:30:58

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0