14:00 Första intrycket: Maybelline Pure Mineral Liquid Foundation

Maybelline Pure Mineral Liquid Foundation "010 Ivory".
149kr.
Om någon undrar varför jag hade mascara på fransarna innan jag skulle applicera foundation så var det för att jag precis fotat bilderna för IsaDora Mascara Primer-testet.

Ingen foundation.


Med foundation.


Foundation + bronzer + rouge.


Jag testade min nya foundation igår, tog de här bilderna och bar den sedan hela dagen för att kunna säga vad jag tycker om den så här efter första användningen. Det är alltså ingen recension eftersom man inte kan skriva en recension förän man testat en produkt en längre tid.

Så här efter första användningen har jag ingenting negativt att säga! Jag menar det.
+ Den ser naturlig ut på min hy, som mineralpuder gör, vilket jag älskar!
+ Den luktar inte illa som vissa foundations har en tendens att göra, den luktar dock inte gott heller utan har en neutral doft som man inte ens tänker på.
+ Den täckte mina mörka ringar under ögonen, som är mitt största ansiktsproblem, väldigt bra tycker jag.
+ Den jämnade ut min hudton från lite rödflammigt som ni kan se på första bilden till en mer jämn hudton som på den andra bilden.

Jag applicerade sedan bronzer och rouge (från min Viva la Diva palett) för att få lite naturlig färg i ansiktet och inte bara en helt jämnkaklad färg (vilket kan få en att se lite smått död ut eftersom ens naturliga hy faktiskt har lite skuggor och rodnader på vissa ställen) och för att se hur lätt det är att applicera och sudda ut över foundationen och det gick superbra och såg riktigt fint och jämnt ut måste jag säga.

Så första intrycket för mig blev alltså: KATCHING - love it!

Kommentarer
Postat av: Jenny -

Det blev ju verkligen jättebra! Riktigt fint!

2011-01-31 @ 14:12:26
URL: http://pautsidan.blogg.se/
Postat av: Emma - Make Up Freak

Håller helt med. Min favorit!

2011-01-31 @ 14:25:20
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/
Postat av: Emelie TD Nguyen

åh den vill jag testa :')

2011-01-31 @ 15:30:37
URL: http://thuyduyen.blogg.se/
Postat av: Anonym

din hy är ju perfekt innan :o

2011-01-31 @ 16:24:21
Postat av: Alice

Vad intressant :)



Den får man nog kolla in...

Undrar också vilken täckningsgrad du skulle beskriva den som?

Jag behöver en som täcker lite mer än min nuvarande "lättviktare" :D

2011-01-31 @ 16:45:13
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej dejana er blogg är grym, jag undrar bara vart du har köpt foundationen, har letat men hittar inte. Skulle vara tacksam om du kunde skriva det :)

2012-06-04 @ 01:04:29
Postat av: Astrid

Vart köpte du den? Jag har letat överallt och har aldrig hittat den! Vill sp gärna ha den!D:

2012-07-05 @ 23:08:22
URL: http://mittlivochliteannat.devote.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0