20:24 min foundation rutin:

Först börjar jag med att rengöra mitt ansikte och återfukta med produkter från Proactiv. Rengöring är superviktigt på morgonen!

1. Efter att jag gjort det applicerar jag min ansiktsprimer i t-zonen (panna, näsa, haka), där jag har en tendens att bli blank. Primern gör också så att mitt smink sitter där det ska sitta under hela dagen:

"Beauty Base Matifying Primer" från Lumene.

2. Sen lägger jag min foundation över hela ansiktet men främst där jag tycker det behövs mest. Jag använder mig av en mjuk och stor borste från Elizabeth Arden, jag älskar den!

"Natural Code Skin Perfector Matt Makeup" från Lumene.


Borste från Elizabeth Arden.

3. Efter att jag lagt min foundation lägger jag ibland lite concealer över blemmor, om jag känner för lite extra täckning.

Concealer från Viva la Diva.


Concealern suddar jag ut med en vanlig pensel som jag köpte på Presentverkstan.

4. Sist men inte minst avslutar jag med att "sätta" hela min makeup med ett puder som faktiskt också kommer från Lumene. Tycker deras produkter är skitbra, och ett stort plus för att de inte ruinerar en.

"Natural Code Skin Perfector Shine & Redness Eliminator" från Lumene.


Pudret applicerar jag med en borste från märket BeautyNeeds. Finns att köpa på ICA Kvantum för typ 30-40 kronor.

Den här rutinen är dock inte något jag gör varje dag. Bara ibland när jag känner för lite extra, eller när jag till ex. ska på fest och vill ha smink som jag inte svettas av efter en timma!


Kommentarer
Postat av: Linn

sånna här inlägg tycker jag om bäst :) älskar när det handlar om hudvård och bassmink :P

2011-01-25 @ 21:01:56
Postat av: Anonym

håller med linn!

rekomenderar du consealern? :)

2011-01-27 @ 09:01:03
Postat av: Kajsa

Vart kan man köpa ansiktsprimern ifrån lumene? :) Lindex/ICA? :D

2011-01-27 @ 12:06:50
URL: http://mbstyle.blogg.se/
Postat av: Julia (:

Kan du inte göra en video på det här inlägget istället? Jag tycker det är jätteroligt och se på såna videosar :D<3

Vore jättesnällt (:

2011-01-28 @ 15:52:23

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0