17:15 Hur luktar Dejana?

Ja, nu när ni vet hur Louise luktar (hon luktar alltid supergott, haha) så kanske ni undrar hur jag luktar? Skit? Nej, jag skojar bara, jag är faktiskt ganska beroende av vällukt, men här är i alla fall de tre dofter jag använder flitigast:



Blommig/fruktig doft som jag använder dagligen för det mesta, men den passar även som kvällsdoft om man känner för det. Den luktar friskt och blommigt och även om priset ligger på över 600 kr. så är denna otroligt dryg! Man kan använda den flera gånger varje dag utan att märka att den försvinner. Ja, ni ser ju hur mycket det är kvar i min flaska och om jag säger så här: Jag har använt den nästan varje dag, eller i alla fall varannan dag, i 5-6 månader och kolla hur mycket som är kvar.

Också denna är en söt doft. Jag är, precis som Louise, en sucker för söta dofter. Denna är dock lite tyngre. Jag tycker att den luktar väldigt gott, men det är en doft som jag får ont i huvudet av, tyvärr. Kan bero på min tidigare parfymallergi. Jag tar nu bara parfym på kläderna eller lite i håret för annars kliar det, jag blir röd och får utslag. Jag tycker ändå om doften väldigt mycket, det är bara mitt huvud som reagerar, men denna är absolut en kvällsdoft och inte någon till vardags pga. att den är ganska tung. Min festdoft helt enkelt, haha.


Ja, namnet förklarar allt och detta är min absoluta favoritdoft! Den luktar ren himmel, vanilj och bakelse helt enkelt. Mums! Den är billig också vilket är ett plus, men minuset är att den inte är så dryg. Den tar alltså slut ganska snabbt, det är därför jag inte använder den 24/7 eftersom jag inte vill att den ska ta slut. Detta är min andra flaska. Jag älskar den! Gillar du inte söta dofter är denna inget för dig, men för mig: WIHO!

Kommentarer
Postat av: louise sandtjärn

hej dejana, du kanske minns mig? louise heter jag och jag har varit din kompis ett tag men jag har missat att du hade den sista parfymen... så aa, nu luktar vi likadant. hoppas du förlåter mig :( ahhahahahahahaha :D men jadu morot, vi luktar likadant nu.. trevligt!

2011-01-28 @ 18:18:18
URL: http://louisesandtjarn.blogg.se/
Postat av: Cyt

Min mamma har den i mitten och den luktar så gott! Den sista luktar gudomligt!

2011-01-28 @ 18:53:49
URL: http://Lennhammer.Wordpress.com
Postat av: Qendresa

Vart har du köpt den sista :) ?

2011-01-29 @ 11:32:18
URL: http://qendrezas.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Vanilla <3

2011-01-29 @ 12:16:40
URL: http://isabellesphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0