20:03 Första intrycket: MaxFactor Smoky Eye Effect Eyeshadows


1. Onyx Smoke 2. Bronze Haze.
Efter väldigt mycket pillande och suddande med fingrarna, den ena färgkombon på ena ögat och den andra på det andra ögat, blev resultaten så här:

Onyx Smoke.


Bronze Haze.




MINUS:
- Det tar lång tid innan man får ett fint resultat.
- Man måste sudda och kladda med fingrarna för att skuggorna ska smälta ihop med varandra.
- Svårt att få det snyggt om man är nybörjare.
- Lägger sig i veck i ögongloben efter bara fem minuter!

PLUS:
+ Fina färger.
+ Perfekta att använda som bas under vanlig puderögonskugga för att de ska fästa bättre.
+ Fina highlighterfärger som man kan använda under brynet i kombination med vanliga puderögonskuggor, eftersom de inte kan lägga sig i veck under brynen.

Vad tycker jag? Slutsats:
Jag tyckte personligen att den bronze/bruna kombon (Bronze Haze) var mycket enklare att jobba med och resultatet blev mycket bättre än den svart/vita kombon (Onyx Smoke). Den svarta tar mycket längre tid att sudda ut och resultatet ser rätt slarvigt ut, medan de bruna skuggorna var mycket lättare att sudda ihop och resultatet blev fint.

Kommer jag att köpa de här igen?
Kanske om jag vill ha en bas till någon puderögonskugga som behöver mer intensitet, men till syftet att göra smoky eyes, nej. Jag tycker att det går snabbare, är enklare och blir finare med hederlig puderögonskugga.

Hoppas ni tyckte att detta var hjälpsamt!

Update: Någon frågade vilken mascara jag har på de här bilderna. Bilderna togs efter en lång dag i skolan och efter en tupplur i soffan så mascaran ser väl inte tip top ut på bilderna haha, men jag hade i alla fall MaxFactors False Lash Effect Mascara.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej vad hade du för mascara på bilderna?

2011-01-19 @ 20:58:51
URL: http://empasliv.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej vad hade du för mascara på bilderna?

2011-01-19 @ 20:59:14
URL: http://empasliv.blogg.se/
Postat av: Caroline

jumpsuits - hot or not?

Postat av: Anonym

tummen upp till första intrycket inlägg!:)

2011-01-19 @ 22:23:37
Postat av: Vanessa

jag kommer nog inte köpa dem där :P

2011-01-20 @ 12:48:59
URL: http://makeupbyv.blogg.se/
Postat av: Malla

Bra att ni gjorde ett inlägg om dem där! har funderat på att köpa, men bra, då vet jag lite om hur de funkar :)

Hade du primer under? :)



de turkos/lila sån pennan som finns är sjukt snygg :D

2011-01-20 @ 18:51:59
Postat av: Ina

Vad kostade dem? :)

2011-01-21 @ 18:22:04
Postat av: Louise

Dom där pennorna verkar sjukt kassa! Inte ens på reklamvideon för dom så får hon till det snyggt när hon ska använda den och hon ska vara makeup artist? Inte det bästa dom har gjort kanske hehe.

2011-01-22 @ 15:20:01
URL: http://dancinginmydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0