15:28 tips: flytande eyeliners

Som jag skrev innan var jag på fest igår, och jag mötte en tjej där vid namn Emma (hej på dig!) som bad om att få se tips på bra flytande eyeliners. Så varför inte tänkte jag, hehe.

BUDGET:
1. Först ut - H&M's egna dipliner! Den här tycker jag är ett superbra budgetalternativ. Den sitter bra (men bäst med en primer under), ger en rik svart färg och gör det lätt att "vinga ut" linjen på ögonlocket. Ett stort plus för att den är snäll mot plånboken också! 59,90 kr.

2. Näst ut - En eyeliner i "tusch"-form från IsaDora. Den här har jag faktiskt inte prövat själv men har hört rätt mycket bra om den, och en sak jag säkert vet är att eyeliners i tuschformat gör appliceringen busenkel!
Ligger på 95 kr.


LYX:
1. Först ut när det kommer till "lyx" är den här eyelinern från Loreal. Visste inte riktigt om den räknades till lyx eller till budget men äh, den är lite pricy så den platsar nog här. I alla fall! Fick den här + en mascara i ett Loreal-kit i julklapp och har älskat eyelinern sedan dess.
Har faktiskt inte sett den någon annanstans än i det presentkitet men jag antar att den borde finnas att köpa någonstans där ute, förmodligen i de lite större städerna i landet. Den gör också appliceringen av eyeliner hur enkel som helst och det går att fixa en fin linje med typ tre drag. Det är också enkelt att bestämma om man vill ha en tunn linje eller en tjock.
Ingen aning om priset men mellan 100-150 kr kanske?


2. Sist men inte minst - Cake eyeliner från Make Up Store. Har inte prövat den här själv heller, men har i princip BARA hört bra saker om den. Vet att Dejana använder sig av den i nuläget och om jag minns rätt tycker hon väldigt mycket om den. Hon gillar att den stannar på ögonlocket utan att rinna ner och lägga sig i tårkanalen.
Ligger på 175 kr.
Bild: http://trulyamanda.blogg.se/

Hoppas detta inlägget hjälpte lite grann. Fortsätt önska inlägg! Ibland tryter inspirationen och det kan vara svårt att hitta på något att skriva om. Puss.

Kommentarer
Postat av: Julia (:

Har just hittat till er blogg, och tkr den är superbra, ni kan verkligen dt ni håller på med!

Älskar också att ni gör många videor, man får verkligen mkt inspiration av dom!

Ni har säkert redan gjort en som jag inte hittat till, men annars skulle dt vara SUPER om ni kunde göra en video där man sminkade sej vardaglit, liksom inte så komplicerat.

Men som sagt tkr jag jättemkt om er blogg, och kommer defenitit fortsätta att läsa den! :D

Kram på er

2011-01-06 @ 16:06:00
Postat av: Emma - Make Up Freak

Cake eyelinern är utan tvekan den bästa eyelinern jag någonsin testat. Gällande priset så håller den i evigheter, jag har använt min i princip varje dag sen jag skaffade den för ett år sedan och har använt en tiondel max. Så den rekommenderar jag starkt.

2011-01-06 @ 16:06:43
URL: http://kipso.blogspot.com
Postat av: Emma - Make Up Freak

fel adress i min kommentar.

2011-01-06 @ 16:07:23
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/
Postat av: Elvira

Den från IsaDora är super enkel att använda :)

2011-01-06 @ 16:08:06
URL: http://elviraalice.blogg.se/
Postat av: Frida

Eyelinern från IsaDora är sjukt bra! :)

Skulle vilja se en korallig alternativt en chockrosa makeup :D Tack för en grym blogg!

2011-01-06 @ 17:32:33
Postat av: Rebecka

jag måste hålla med Emma om att cake eyelinern är otroligt bra, den är enkel att applicera (då jag aldrig har kunnat applicera rinniga eyeliners) och jag har haft min i minst två år nu, använder den mycket ofta (nästan varje dag) och den är inte ens i närheten av att ta slut! så det är helt klart en investering ;)

2011-01-06 @ 17:57:01
Postat av: Burcu:D

Kan du göra en inlägg om solpuder?

Jag tänker köpa solpuder,men jag vet inte vilken jag ska välja blan.

H&M's är bra,den hade jag men jag vill ha en ny.

Den håller på att ta slut:(

Jag vill iallafall testa en ny solpuder!:D



Kram!:D

2011-01-06 @ 19:42:42
URL: http://burcus.webblogg.se/
Postat av: Linnea

kan inte ni göra fler sånna inlägg? Där ni skriver vad ni tycker och testat osv. Som det här inlägget fast kanske om te.x mascaror eller ngt :D

2011-01-06 @ 20:21:56
URL: http://zamulesson.blogg.se/
Postat av: sara

kan ni inte göra ett sånt här innlägg fast med mascaror? jag har länge letat efter en bra mascara men hittar ingen ;D

älskar bloggen!

2011-01-06 @ 21:12:34
Postat av: evelina

kan ni göra sånt inlägg med foundation och mascaror? :D

2011-01-06 @ 21:38:22
Postat av: B R O W N S U G A R

Jag älskar verkligen flytande eyeliners :)

2011-01-06 @ 21:44:35
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: MEREI

- najs ju !

2011-01-07 @ 06:11:50
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med några andra om att göra liknande inlägg men med framför allt foundation och mascara! :D <3

2011-01-07 @ 09:12:14
Postat av: Malla

Sånna här inlägg gillar jag!

Gör gärna fler! :)

Skulle vara roligt att se ett inlägg som det med Dejanas läppstiftsamling fast med mascaror! Med ja utan mascara, och med mascara bilder så man får se vilken effekt de gör. Även om mascaror funkar olika på alals ögonfransar men ändå det hade varit intressant! Tack för en asbra blogg :)

2011-01-09 @ 00:16:19
Postat av: lisa

kan inte ni göra ett inlägg med era favorit foundations eller mascaror, vilka ni tycker är bäst och så ?

Älskar er blogg ! :)

2011-01-12 @ 10:17:54
Postat av: Amanda

du får jättegärna ta mina bilder, men fråga först! :) (cake eyeliner bilden)

2011-01-17 @ 10:15:52
URL: http://trulyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0