10:10 tutorial: enkelt & sött

Här har ni en till bild-tutorial från min sida. Men den här gången lite mer.. lättare! Haha. Den här sminkningen tycker jag passar finfint till balen (till alla er studenter), bröllop, alla hjärtans dag, eller bara till de dagar då man helt enkelt vill känna sig lite finare och flörtigare!

Jag kommer använda mig av dessa skuggor från min Viva la Diva palette med 48 olika skimriga skuggor:



1. Börja som vanligt med att lägga en ögonskuggsprimer över hela ögonlocket. Primern gör så att ögonskuggan sitter fint hela dagen utan att lägga sig på kinden eller i veck.


2. Fortsätt med att applicera en champagnefärgad ögonskugga i ögonvrån och på innerdelen av ögonlocket.


3. Lägg en ljusare lila skugga på ytterdelen av ögonlocket.



4. Fortsätt med att applicera en mörkare lila, lite mer åt det plommonfärgade hållet, på ytterdelen av ögonlocket. Sudda upp skuggan lite högre och in en liten bit i ögongloben.


5. Detta steget är valfritt: Men om du som jag vill ha lite mer djup i skuggorna, lägg pyttelite matt svart ögonskugga allra längst ut på ögonlocket. När jag säger pyttelite menar jag pyttelite!


6. Applicera flytande eyeliner längs övre fransraden och gör en vinge. Håll linjen smalare mot ögonvrån och bredare utåt.

7. På med vit kajal på inre, undre fransraden (vattenlinjen) och mascara. Jag klippte en rad lösögonfransar på mitten och applicerade halvan på yttredelen av min fransrad.. det ger verkligen ett flörtigare intryck!


Och voilá! Du är klar!



Kommentarer
Postat av: maria

fint!

och älskar den bästa uppdateringen och nya headern! :D

2011-01-27 @ 14:09:06
Postat av: Sylvia

Tycker samma som Maria :D

2011-01-27 @ 15:49:39
URL: http://iamjustdifferent.blogg.se/
Postat av: maja

gulligt :D

2011-01-27 @ 15:58:57
URL: http://majlida.blogg.se/
Postat av: My

Har en exakt lika dan palett. Den har jättefins skuggor. Fåt pröva den där sminkingen.

2011-01-27 @ 17:11:58
URL: http://lifeofmyssan.blogg.se/
Postat av: MERRI

åh, älskar den nya bloggdesignen! :D tummer upp för sminkningen också, har den nu. Skitsnygg!

2011-01-27 @ 17:25:56
Postat av: Elina

Åhh, jag blev helt chockad när jag såg den nya bloggdesignen!

WOW, säger jag bara!



En väldigt fin sminkning, ska testa den nu =)

2011-01-27 @ 17:34:13
URL: http://elinasbeautyblogg.blogg.se/
Postat av: ronja

jätte fint sminkat och fin desigen:)

Kolla in min blogg:)

Har lagt ut allt mitt smink så kolla:)

2011-01-27 @ 20:38:56
URL: http://ronjaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0