22:21 läsarfråga: smokey eye utan att se sliten ut

Jag försökte göra din sminkning Louise "Bronze makeup" men varje gång jag lägger någon mörkade skugga runt ögonen ser jag "sönderslagen ut", allstå som att jag har två blåtiror runt mina ögon. Det spelar liksom ingen roll om jag har blå eller brun skugga, det ser ändå helt fel ut... Vad gör jag för fel egentligen? Kan det vara så att vissa faktiskt inte passar i mörk ögonskugga runt ögonen utan att det ser konstigt ut?

SVAR: Tyvärr är det faktiskt så att inte alla kan bära upp tyngre make up. Men det finns saker att göra åt det! Tänk på att inte dra ner ögonskuggan på den nedre fransraden för långt, eller för långt in mot ögonvrån . Det kan få dina ögon att se väldigt trötta ut. Och om du känner att det ändå ser ut som att du är trött och sönderslagen, skippa skuggan på den nedre fransraden helt!
Big no no...
Utan tänk mer såhär..
En skarp linje upp mot ögonbrynet längst ut på ögonlocket lyfter ögat och får dig att se piggare ut. Om du ÄNDÅ ser sönderslagen ut så pröva lite mer naturligare och lättare skuggor, till ex. brunt och guldigt.

Kommentarer
Postat av: Jennifer Pettersson

När jag började använda mer smink fanns inte ordet sudda och det mesta såg förjävligt ut speciellt när sminket gick mot mörkare toner: Så ett annat tips jag har är: lite verkligen lite färg åt gången - sudda - lite till o.s.v. resultatet blir mkt bättre :)

2011-02-15 @ 01:20:21
Postat av: lilly

jag vet vad som är felet. dom tar helt enkelt ögonskugga för högt upp längst in.

2011-02-15 @ 13:18:25
Postat av: leila

hej louise kan inte du göra en video när du visar ditt smink skulle vara jätte kul och se det :) <3<3

2011-02-16 @ 11:59:21
Postat av: AMALIA

Va duktiga ni är tjejer=)

2011-02-17 @ 20:11:44
URL: http://amaliamagon.blogg.se/
Postat av: Ella

Har alltid tyckt att det ser bäst ut att inte ha för mycket skygga vid underfransarna. Sen beror det ju också på vem det sitter på!:)

2011-02-20 @ 18:24:25
URL: http://ellinornetso.blogg.se/?tmp=13141807

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0