15:35 proactiv: hur går det?

Några av er har undrat både bland kommentarerna och på bloggsvar hur jag tycker Proactiv funkar. Jag slutade faktiskt använda alla stegen för någon vecka sedan. Nu tvättar jag ansiktet istället bara med en rengöringsgel från Clearasil som jag köpte i somras, och sedan smörjer jag in ansiktet med nattkrämen eller dagkrämen då från Proactiv. De produkterna tycker jag faktiskt om! Och ansiktsmasken (längst till höger på bilden nedan).
Jag tycker inte alla stegen ihop gör min hy bättre, snarare värre. Och ja, jag vet att man inte ska döma rengöringsprodukter för tidigt för det tar ett tag för hyn att vänja sig. Men jag hade en instinkt att sluta med det och ja, jag kommer nog inte köpa Proactiv igen, möjligtvis krämerna då men inget annat.
Tycker ansiktstvätten är alldeles för hård mot huden då den är som en scrubb, och ansiktsvattnet känns oerhört starkt. De torkade ut min hy ganska rejält också vilket jag INTE tyckte om.
Jag tror att hyn mår bäst av att få vila ifrån smink och andra starka produkter så ofta den kan. Så tycker jag min hy funkar i alla fall!

Så nepp, inget mera Proactiv-kit för mig! Fast jag kan ju inte lova något, en vacker dag kanske det faktiskt fungerar!

Kommentarer
Postat av: cecilia

min syster använde proactive i många månader, funkade inte ÖVERHUVUDTAGET, så jag skulle nog inte vänta mig så mycket Louise, bara slöseri med pengar...

2011-02-13 @ 16:05:53
Postat av: Anonym

Det är ju olika för alla.. för mig fungerade det superbra! Efter bara en månads användning var mina finnar borta :) synd att det är lite för dyrt och svårt att få tag på :P..

2011-02-17 @ 23:01:21

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0