12:40 Min favorit mot mörka ringar:

Garnier Caffeine Anti-dark Circles 2 in 1 Tinted Eye Roll-on.
87 kr. Finns att köpa på bl a. Lindex, ICA Kvantum, Åhlens och Kicks.
Vi får ofta frågor här i bloggen om vad man kan göra åt sina mörka ringar under ögonen. Ganska många har problem med mörka ringar och jag själv är utan tvekan en av dem!

SÖMN
Det absolut effektivaste och mest självklara sättet att göra sig av med mörka ringar är att sova ordentligt! Jag själv har otroligt svårt att både somna och sedan sova igenom en hel natt, men jag har nu ett mål: att somna innan klockan 00.00 varje vardag. Det är stor skillnad på sömn och sömn. Om man jämför sömn innan och efter klockan tolv så är det otroligt stor skillnad, även om man har sovit exakt lika många timmar.
Vi tar ett expempel på tio timmar:
Somnar du klockan 22.00 och vaknar 08.00 kommer du att vara märkbart mycket piggare än om du somnar 03.00 och vaknar 13.00 nästa dag.


TÄCKNING
Mitt andra tips är denna concealern från Garnier. Den har en roll-on applikator som gör det smidigt att applicera produkten och den har en kylande känsla som är otroligt skön på huden. Vill du täcka mörka ringar ska du inte använda en tjock och heltäckande concealer för det gör att huden runt ögonen ser kakig och tung ut, vilken gör att det kan se värre ut än det gjorde förut och det vill vi ju inte. Denna har perfekt konsistens som är lätt och skön, den ljusar upp området kring ögonen och täcker de mörka ringarna bättre än någon annan concealer jag testat (har jag dock sovit ovanligt dåligt så är det mig själv jag får skylla, för det finns nog inte alls många concealers i världen som kan täcka så mörka ringar och påsar under ögonen som de man får efter en helt sömnlös natt).

HEADS UP
Denna fungerar bra på mig, men det behöver inte betyda att den fungerar lika bra för just dig, men ge den ett försök om ni har problem med mörka ringar. Den innehåller ingredienser som ska hjälpa till med mörka ringar på längre sikt också och inte bara för att täcka dem tillfälligt.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag har oxå den roll-on concealern! Har ganska mörka ringar under ögonen så det är svårt att täcka helt så dom inte syns såklart, men den är ändå riktigt bra! :)

2011-02-05 @ 16:46:40
URL: http://iamjustdifferent.blogg.se/
Postat av: Matilda

Mina mörka ringar är ärftliga, jag sover åtta-nio timmar varje natt (mellan tio och sju) och jag ser bara att de blir värre om jag inte sover bra någon natt. Dock funkar ju concealer bra, själv använder jag mig av Make up stores "cover all blue". Den är ju lite "tjock" men blandar man ut den blir den perfekt :)

2011-02-05 @ 19:49:35
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Ebba

Innehåller denna concealer parfym? Klarar inte av att ha parfymerade produkter vid ögonen så vore bra att veta!:)

2011-02-05 @ 21:25:41
Postat av: felicia

den funkar jätte bra på mig! :)

2011-02-06 @ 09:53:51
URL: http://feliciaalarson.blogg.se/
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar till Ebba:

Jag tror att den som de flesta andra produkter innehåller en gnutta parfym av något slag, men eftersom den är anpassad just för området kring ögonen så är den väldigt mild. Jag har väldigt känsliga ögon, men jag har inte upplevt någon irritation av denna. Försök bara att inte få produkten I ögat så är det nog inga problem. Kramar=)!

2011-02-06 @ 14:38:34
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Josefin

Blev riktigt positivt överraskad när jag testade den:) Perfekt för dagar man inte ska göra så mycket:)

2011-02-06 @ 23:56:58
URL: http://jelversson.blogg.se/
Postat av: mellie

Mörka ringar beror oftast på vitaminbrist/ dålig sömn/ otillräckligt intag av vatten/ eller kärlen som utsöndrar små blodmängder under ögonen. Jag har provat den ni nämner ovanför. Jag har väldigt mörka ringar under ögonen och den hjälpte inte, är dock medveten om att dessa ringar är mörkare än vad som oftast är jämförbart med det "normala".

Skulle råda tjejerna med ringar under ögonen att titta på er tunga, hur läget är, om ni har en vit beläggning på tungan, eller har en fördjupning i mitten så har ni vitaminbrist som ni då kan förbättra och då sin tur också förbättrar huden under ögonen.

2011-04-20 @ 02:56:58

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0