15:50 Dejanas paletter:



120-palett från eleven.se. Kostar 279kr. + frakt.
Denna paletten fick jag ju i julklapp och jag Ä L S K A R den! Hur många fina färger som helst och skuggorna är väldigt pigmenterade (det finns både skimriga och matta skuggor i denna paletten). Hann inte ta swatches på dessa innan min kamera dog. Nu vill jag ha den nya 120-paletten "Earth vs. Pastels" som är heeeelt underbar. Ena halvan är fylld med massvis av bruna och gråa skuggor perfekta till vardags, men också till sotade ögon.

Klicka här eller här för att komma till två tutorials där jag använt skuggor från denna paletten.




Denna Viva la Diva-paletten (med skimriga ögonskuggor) fick jag i födelsedagspresent för något år sedan av några vänner till familjen, men jag började inte använda den förän för 1,5 år sedan kanske, eftersom jag inte var så jätteintresserad av ögonskuggor när jag fick den. Den var dock en "limited edition"-produkt så den finns inte att köpa längre såvitt jag vet, tyvärr. Jag älskar verkligen rougerna i denna paletten och i princip alla ögonskuggorna också. Det finns alla skuggor man behöver för en lyckad sotning, samt alla bruna färgen man behöver för fina vardagssminkningar. De blåa och lila skuggorna är superfina också.

Några swatches av skuggorna från Viva la Diva paletten.
Klicka här för att komma till en tutorial (som jag gjorde för nästan NIO MÅNADER sedan! Haha...) där jag använt denna paletten.




De här tre små paletterna har ni säkert sett i inlägget där Louise visade sina paletter och jag har likadana. Jag köpte dem i en kinesisk butik i Serbien för ynka 15 svenska kronor/styck! De är väldigt pigmenterade (och superskimriga), men av någon anledning, precis som för Louise, så är det jättesvårt att få fram det på bild! De är i puderform, men ändå krämiga på någon konstigt sätt!

Swatches.
Klicka här eller här för att komma till två tutorials där jag använt en av de här paletterna.




De här två paletterna är köpta i samma lilla kinesiska butik som de tre ovan. Dessa var ännu billigare! 10 kr. styck! Jag har inte använd de här alls mycket, men det beror helt enkelt på att jag inte haft något bra tillfälle! Jag hade fått för mig att de inte var alls pigmenterade, men gud vad mina swatches bevisade motsatsen. De är superskimriga och vääldigt pigmenterade.

Swatches.
Klicka här så kommer ni till en tutorial jag gjorde för lääänge sedan med de här två paletterna.



Denna fina gröna explotionen "Romeo & Julie 24 Eyeshadow Color Kit" är köpt på NETTO tro det eller ej! Den kostade nog inte mer än 50 spänn och vet ni vad? Skuggorna är riktigt riktigt pigmenterade! Superfina gröna och turkosa färger verkligen.

Swatches.
Klicka här för att komma till en tutorial (också inspelad för nästan nio månader sedan!) där jag använder den här paletten.



Detta är nog min första "palett" någonsin, haha. Denna är också från "Romeo & Julie", men har tyvärr inget speciellt namn och minns inte var den är köpt heller. Vid första ögonkastet kan man tänka att den ser lite "tacky" ut, men skuggorna är faktiskt riktigt riktigt fina! De här skuggorna är nog de som är minst pigmenterade av alla i detta inlägget, men de är fortfarande väldigt bra med tanke på att de andra är riktigt grymma! Varför har jag glömt denna egentligen? Älskar verkligen färgerna! Och den vita skuggan är matt, alltså perfekt som highlighter!

Swatches.
Till denna har jag tyvärr ingen tutorial, men ni får nog se en dagens make up lite senare ikväll där skuggor från denna paletten kommer att vara inräknade.
Hope you enjoyed! Tuuusen kramar!

Kommentarer
Postat av: BEAUTYTOOLS

Ja jag brukar sova med en fläta också. Ja jag vet att det är utbakad, jag brukar oftast göra det för jag tycker att det är lite snyggare. Skrev bara fel :)

2011-02-26 @ 16:27:53
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: beatrice

hade varit kul om ni recenserade H&Ms palett med 36 ögonskuggor, den kostar 70,-. och jag undrar också om det går lika bra att använda ansiktsprimer till ögonen, eller det är stor skillnad på eyeprimer och faceprimer? TPFH

2011-02-26 @ 22:34:36
URL: http://beaottosson.blogg.se/
Postat av: Victoria/Vici

Ja jag har också undrat som Beatrice att om man kan använda ansiktsprimer som eyeprimer? Ps. Älskar eran blogg!!:) Kraam!!

2011-02-28 @ 19:18:23
URL: http://vpvictoriapetterssonvp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0