15:59 Make up: Sotigt blått

Woho! Här kommer ytterligare en make up. Den här gången en lite mer festligare variant då jag var och firade en vän i lördags! Jag kände för en mörkblå sotning då jag faktiskt aldrig testat det förut (i alla fall inte på väldigt länge). Sminkningen var bra mycket sotigare än vad det ser ut på bild.. Jäkla blixt! Hoppas ni gillar det ändå!

ANSIKTE:
Foundation, Comfort Mat från Deborah i två blandade färger - "Ivory" och "Rose ivory".
Concealer, tre-i-en från Viva la Diva.
Mineralfoundation från Lily Lolo i färgen "China Doll" för att sätta själva foundationen och för att den inte ska rinna av.
Rouge från Deborah i färgen "Chocolate"

ÖGON:
Metallic blå ögonskugga (ny! köpte den på Lindex för 20 kr, den var på rea) från Pierre Réne nr 124, över hela ögonlocket.
Highlighter i ögonvrån från en palett jag fått av Dejana, från Serbien.
Svart matt ögonskugga från Deborah, nr 13, för att mörka ner den blåa skuggan i ögongloben.
Svart kajal från Claudia.
Mascara, Volume&Care från Deborah.

LÄPPAR:
Ljusrosa/hudfärgat läppstift från Viva la Diva, "Pink Peach" nr 59.
Ljusrosa läppglans över från IsaDora "Reflecting bloom".


Kommentarer
Postat av: Jenny

Så fint!

Du passar bra i blått!

2011-12-19 @ 16:14:53
Postat av: Julia

Jättesnyggt! Tyckte om att du skrivit vart någonstans du lagt ögonskuggorna och varför :)

2011-12-19 @ 16:37:35
Postat av: Ellen ♥

Guud va snyggt! en tutorial kanske?

2011-12-19 @ 17:02:57
URL: http://mollani.blogg.se/
Postat av: sanna

kan du göra en review på din foundation från deborah? :)

2011-12-19 @ 17:45:05
Postat av: pessys

ÄR NI OCKSÅ SÅHÄR NÄR NI ÄR ENSAM HEMMA?

Får ni också någon överskottsenergi och går crazy som jag? Take a look haha .... http://www.videofy.me/pessy/326477

2011-12-19 @ 18:10:25
URL: http://pessys.blogg.se/
Postat av: Olivia

Skitsnyggt! :) Passar bra till dina ögon.

2011-12-19 @ 20:23:53
URL: http://missangel.blogg.se/
Postat av: Clara

wow!! supersnyggt!!

2011-12-19 @ 20:37:36
Postat av: Lina

EEUUUWW!!! ASSÅ JÄVLA ÄCKEL!! Mina kompisar tipsade om den här bloggen om jag ville se en ful och äcklig människa. Och dem hade rätt. Du är nig det fulaste jag har sett! Äckligt, stripigt, tråkigt hår. Fula gula tänder. Ojämn fet blek hy. Aaas fult leende. Asså varför bloggar du ens? Tror du liksom att folk tror att bara du sätter på lite tantig rosa / blå ögonskugga så blir du jätte snygg? Stick bara härifrån! Äckel asså...

2011-12-19 @ 21:15:38
Postat av: Sophia

Vad roligt att du är igång med sminkinlägg igen Louise!

Jätte fin sminkning också, blått är verkligen en svår färg att klara av. :)

2011-12-19 @ 21:32:08
URL: http://callmeph.blogg.se/
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

fint!

2011-12-19 @ 22:53:06
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

fint!

2011-12-19 @ 22:53:06
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: emma

*Svar till "Lina" som verkar vara en begåvad och trevlig flicka: *

Om du nu är en sån totalt jävla misslyckad människa att du tycker att det känns bra att sitta och kommentera någon annans utséende. Borde inte du försöka hitta någonting som gör ditt liv lite mindre patetiskt då? Och varför länkar inte du DIN blogg med i genomsnitt 2 läsare per dag så vi kan ta oss en titt på dina jävla tänder? Jag bara undrar.

2011-12-20 @ 00:09:18
URL: http://cheerupemokidz.blogg.se/
Postat av: Felicia berntzon

Lina du är ful och äcklig! Och vem är det som ska sticka härifrån? Det är du som är inne på hennes blogg, ägghuvud!!!

2011-12-20 @ 08:47:13
URL: http://berntzon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Har du hört om ricinolja i håret? Jag använder det just nu och skall göra det framöver... läs gärna om det på nätet och sprid! :)

2011-12-20 @ 15:07:29
Postat av: malin

Hej, kan ni inte tipsa om billiga och bra ögonskuggspaletter som man kan beställa? :)

2011-12-20 @ 17:33:50
Postat av: Josefin

Svart till Lina: Vilken jävla tur att det finns människor som du då som är så perfekta? Och varför ens läser du bloggen och TAR DIG TID ATT KOMMENTERA om du nu inte ens tycker den är värd att läsa. Blir så jävla trött på tjejer ibland. Det enda vi gör är att klaga på varandra. Vad leder det till? Inte ett jävla skit, bara att folk mår dåligt! Om jag vore du skulle jag byta kompisar, växa upp och skaffa mig ett liv!



Till Louise: Hoppas du inte tar åt dig alls!!! Det kallas ren avundsjuka. Både du och Dejana är sjukt duktiga på det ni gör. Ni två är så fina båda två, så ni skulle kunna bli modeller ju! Be strong och skit i alla elaka kommentarer!

2011-12-21 @ 01:22:17
URL: http://twitter.com/#!/jelversson
Postat av: BB

Lina tycker själv att hon är ful & äcklig och har därmed lågt självförtroende plus att du är allt hon önskar att hon var så hon är avundsjuk, därför har hon behovet av att sitta och trycka ner andra och kalla dem fula, när hon egentligen tänker allt detdär om sigsjälv. "When you really believe in yourself, you don't have to bring other people down."

Och avundsjuka är ju den ärligare formen av beröm.

2011-12-21 @ 02:42:15
Postat av: Lina

Asså vafan! Hon ÄR ful! Jag läser bloggen för att jag uppskattar det Dejana skriver men sen kommer louise och förstör allt. Jag har ingen blogg själv så tyvärr kan ni inte se mina tänder. Det är verkligen inte avsundsjuka! Idioter, vem vill vara Louise? Seriöst? Nej tack, jag är fullt nöjd med att inte vara henne. Och vem fan har bett er att försvara henne, läsa min kommentar? Och ni säger att det är jag som inte har ett liv. Ni själva har några jävla bloggar där ni skriver helt jävla betydelselösa skitsaker. Ni själva tar er tid att reta upp er på vad jag skriver. Låt mig ha en fucking åsikt va!? Jag har ett liv, men jag tänker fan inte låta er idioter veta vad jag gör i det.

BB: Vafan, tror du att du är någon jävla poet-psykolog eller? Lägg ner med töntsnacket bara...

Josefin: Ja, precis. VIlken jävla idiot att kommentera, det JAG skriver. Det du inte verkar fatta är att du i så fall är en lika stor idiot som jag! HAHA!

Dragana: Samma sak till dig som till Josefin.

pallar inte skriva svar till alla er idioter. Ni är fan lika misslyckade som josefin..



Louise. Du är fortfarande äckligast och sämst på jorden. Dina fula äckel-friends kan tyvärr inte ändra på det.

2011-12-21 @ 10:43:37
Postat av: BB

Eftersom jag läser psykologi, så ja ^^

Självklart får du ha din åsikt och tycka att hon är ful, men varför måste du berätta det för henne, varför kan du inte hålla det för dig själv? Varför har du behovet av att försöka få andra att må dåligt?

Jag säger åter igen; "When you really believe in yourself, you don't have to bring other people down", det säger allt.

2011-12-21 @ 11:40:20
Postat av: Angelina

Lina, det är ingen som har sagt att vi ska försvara Louise utan vi gör det för att vi vet att du har fel och man kan ju undra vem som har sagt till dig att trycka ner andra genom sådana onödiga kommentarer.

Jag tycker att Louise är jätte söt och det är la bra om inte du vill vara henne för man ska ju vara sig själv men man undrar ju hur bra eller dåligt självförtroende du har?!



Fattar du inte hur en sån kommentar kan skada!!? Ingen är perfekt. Men hur i helvete kan du skriva ngt sånt?!

Seriöst lägg inte ner en massa energi på ngt sånt utan gör ngt vettigt med den.

Du kan väl t.ex städa hemma eller ngt.

Man börjar ju undra va ditt liv går ut på?

Alla får ha en åsikt men man kan hålla såna tankar o skit för dig själv.

Jag uppskattar det båda skriver och om inte du går det så, fine! Gör det då men som sagt håll sånt bullshit för dig själv.

2011-12-21 @ 11:58:32
Postat av: Klara

Lina. Du inser att jag kan hacka din dator och ta reda på allt som finns att veta om dig bara genom den enkla kommentaren du lade.

Akta dig för vad och var du skriver.

2011-12-21 @ 14:10:25
Postat av: Josefin

Lina: En fråga bara... Har du nyss börjat läsa bloggen?

2011-12-21 @ 18:36:35
URL: http://twitter.com/#!/jelversson
Postat av: Sara

Lina. Det är verkligen synd om dig. Du skämmer ut dig så jävla mycket. Antar att du inte har föräldrar med sunt förnuft, har man föräldrar som är alkoholister eller annat sånt jobbigt så är det inte lätt för deras barn att se vad som är rätt och fel. Att gå in på en blogg och mobba en annan person är så jävla lågt, du ligger säkert hemma om kvällarna och gråter över hur missnöjd du är med dig själv. En människa som är nöjd med sig själv skulle ALDRIG klandra ner på andra, det är bara så onödigt. Så okej, du är ganska blåst och såhär och du går på dina egna ord själv men det finns faktiskt människor som har mer bakom pannbenet än dig - och vi ser att du endast skämmer ut dig själv. Alla tycker olika och om du tycker att någon är ful så behöver man inte säga det rakt ut, för att visa RESPEKT och visa lite EMPATI. Det är två egenskaper som vi människor utvecklar om utvecklingen går som den ska och om man fått kärlek och respekt hemifrån. Du har själv blivit illa behandlad på ett eller annat vis annars skulle du aldrig hålla på såhär. Skölj huvudet med kallt vatten och vakna upp, din lilla fjortis!

2011-12-22 @ 12:24:06
Postat av: Sara

Och till Louise, jag vet att det är lätt att lyssna på den elaka när det finns 50 andra som är snälla. Men försök att lyssna på oss andra, du är INTE ful, du har INTE fult leende eller något av det hon sa. Du är vacker och speciell precis som du är, det lovar jag dig med hela mitt hjärta. Jag hoppas att du bara skrattade åt hennes kommentar för det är det enda man kan göra! Det är hon som har problem och inte du. Om jag skulle varit du så skulle jag typ kollat upp hennes IP.adress, kopierat vad hon skrivit och sedan skickat det till hennes föräldrar (hitta adressen genom att kolla upp ip numret) och skriv i brevet typ att du stödjer inte mobbning men tydligen gör deras dotter det ;)

2011-12-22 @ 12:28:37
Postat av: Josefin

Jag skulle gissa att "Lina" är en tjej på 14-16år(om hon är äldre skulle jag tycka att hon är patetiskt löjlig, som klagar på en yngre tjej) Faller för grupp tryck. (för annars skulle hon inte gått in och kollat, "för att hennes kompisar sa att...!". Hon tycker att hon själv inte är speciellt söt eller snygg. Hon mår bättre för en stund av att trycka ner andra.



Men visst Sverige har yttrande frihet. Men vissa saker kan man av ren respekt och med mänsklighet hålla för sig själv. Hon kanske skulle testa att skaffa en blogg själv och se hur hon själv skulle må om hon fick en sån elak kommentar som hon skrev till Louise.



2011-12-22 @ 18:34:35
URL: http://twitter.com/#!/jelversson
Postat av: Anonym

Jag står inte på någons sida. Men hur bra är ni själva när ni klankar ner på "Lina"? Inte ett dugg bättre är ni. Och vad ger er rätten att klanka ner på hennes föräldrar och påstå att dem är alkoholister? Ni känner inte henne och inte hennes föräldrar heller för den delen. Säg inte hur "idiotisk", "elak" osv hon är när ni är exakt likadana själva. Hon skrev till Louise, vill Louise svara så låt henne svara, ni har inget med saken att göra. "tierd of bitches bitching about other bitches being bitches"

2011-12-23 @ 10:59:52
Postat av: ♥

Snälla elin dom andra menar bara att om du tycker hon är ful så okej man behöver inte tycka om alla men du behöver inte skriva det för de... !

Så onödigt,snälla det är bara de vi säger

2011-12-25 @ 19:04:07
Postat av: Sarah

Döööör för dina ögonbryn!! och du äär As HOT! puss o ha en bra daaag! :D

2011-12-26 @ 11:09:06
Postat av: Anonym

herreguuud! jag vet inte vad du har för problem men ge fan i att hålla på att försöka sänka folk , ingen är perfect inte ens du om du tror det! Alla tror bara du är avundsjuk när du skriver sån skit, såå jävla onödiga komentarer så det är ju inte sant !....

2011-12-29 @ 23:37:36
Postat av: Sofia

Jag blir bara så jävla arg och ledsen när jag läser kommentarerna ovan. Du ska bara veta hur fin du är, både på utsidan och insidan. Du och Dejana gör ett så sjukt bra jobb med bloggen, och jag menar det. Försök att inte ta åt dig av elaka kommentarer. Vi trogna läsare kommer ALLTID stå på eran sida!<3 Varma kramar!



Glöm aldrig bort att ni är fina som ni är, bra som ni är och att ni har den bästa bloggen!

2011-12-30 @ 08:20:42
Postat av: Sessan

Asså varje gång jag ser dig så dör jag av garv. Vadå fakeamericansmile.se liksom?? HAHAHAH och så lyckas du få typ ett jättesunkigt ljus på ALLA dina bilder.. liksom wtf?

Lina, du är för rolig du. hahahaha fett skönt du är!

2011-12-30 @ 14:31:34
Postat av: madde

Hade jag varit du hade jag kollat upp vart IP'et kommer ifrån. Du kan gå och göra en polisanmälan och få reda på personuppgifter, vilket tycker jag är ganska värt så man intalar idioten att man inte beter sig så.

2011-12-31 @ 19:20:41
URL: http://supermadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0