17:22 Recension: Wet n' Wild Natural Wear 100% Natural Pressed Powder

Ni är en hel del som frågar vilka produkter jag har från Wet n' Wild och alla produkter som finns i detta inlägget (länk) som är från Wet n' Wild är de enda jag har. Jag är supernöjd med varenda produkt faktiskt!

• Klicka här! för att hitta närmaste försäljare av Wet n' Wild-produkter hos dig!
• Klicka här! för att komma till Wet n' Wild:s hemsida!


Wet n' Wild Natural Wear 100% Natural Pressed Powder "E61427 Medium".
6,5 gram.
79 kr. på City Gross.

Fjäderlätt pressat puder med naturliga ingredienser.

Ingredients: Mica, Zea Mays Starch, Magnesium Stearate, Kaolin, Calcium Carbonate, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Glyceryl Caprylate, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Potassium Sorbate, Glycine Soja Oil, [+/- Cl 77491, Cl 77492, Cl 77499, Cl 77891, Cl 77007].


Natural wear är det perfekta lätta pudret för att fixera din foundation, matta ner huden och minimera synliga porer. Dessutom gör pudret gott för din hy då det innehåller antioxidanter, vitamin A, C och E, jojoba olja och mineraler. Vitamin E ökar blodcirkulationen och när Vitamin C och E kombineras skyddar de mot fria radikaler. Pudret är även helt fritt från talk.


PLUS
+ Mattar ner huden.
+ Sitter bra under hela dagen.
+ Bra pris!
+ Smälter bra ihop med hyn.
+ Naturliga ingredienser och förpackning i återanvänt material!

MINUS
− Doften. Det luktar lite kartong, vilket jag tror beror på att förpackningen är gjort i just återvunnet papper/kartong.

Betyg: 4/5
Någon av er som har detta? Vad tycker ni om det? Gillar ni det lika mycket som jag gör? Berätta!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har det (tror jag) fast det är en annan förpackning men ändå wet n wild natural powder. Jag tycker också det är superbra :)

2011-08-13 @ 18:44:38
URL: http://imida.blogg.se/
Postat av: alva

Har du foundation under?

2011-08-13 @ 18:55:43
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar till Alva:



Nej det har jag inte. Jag använder ju sällan foundation. Jag använder detta pudret för att "sätta" min concealer under ögonen när jag använder det=). Kram!

2011-08-13 @ 19:06:10
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: sara

Tack för en bra recension! :D

2011-08-13 @ 19:43:52
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Postat av: alva

Okej, tack! Kram :)

2011-08-14 @ 12:29:20
Postat av: Louise (:

Hesan, ''hade den'' och jag tyckte den var superbra fast den gav mig uttslag så jag var tvungen att slänga den. :(

2011-08-15 @ 09:10:07

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0