14:03 frågor & svar: del 1

Här kommer den första delen av svar från frågestunden. Enjoy!


 

  • Jag vill gärna bli nyttig alltås inte äta massa godis och ingen sallad som jag gör nu men jag tycker inte om så mycket grönsaker osv. så har du något förslga på vadm na kan äta till mellanmål som är nyttigt och goda frukter och grönsaker som är bra för en?
  • Svar: Hmm.. Vad kul att du ska bli nyttig! Eller nåt, haha. Nej men kom ihåg att du kan äta allt, bara i rätt mängd. Så få inte dåligt samvete eller något om du äter lite godis då och då. Men i alla fall. Skivade äppelbitar är ju ett nyttigt och bra mellanmål. Lite nötter och mandlar är också bra i rätt mängd (inte för rostade och saltade dock). Annars är ju kiwi gott och nyttigt, banan, mango, päron.. havregrynsgröt är också gott och nyttigt! Det finns så mycket. Googla på det! =)

  • Vad är ditt favorit smink?
  • Svar: Jag tror.. antingen concealer, eyeliner eller mascara. Kan inte bestämma mig hehe.

    Vilken smink-affär gillar du mest?
  • Svar: Smink-affär? Isåfall får det ju bli Kicks för de har störst utbud!

  • Prenumererar du på någon tidning? Isf vilken?
  • Svar: Nej inte för tillfället. Jag brukade prenumera på VeckoRevyn ett tag och SOLO ett tag efter det. Bra tidningar!

    Och så skulle det bara vara kul om ni gjorde ett inlägg om hemma-spa. Jag vet att till exempel du har skrivit en ansiktsmask man kan göra hemma, men jag menar typ hela grejen... Om du fattar... Haha aja, det var mina frågor!
  • Svar: Haha, jo men visst! Bra att du påminde mig haha. Jag tycker sånt är jättemysigt och aa, betydligt billigare än ett riktigt spa.

  • vilka frisyrer passar man i om man har fyrkantigt ansikte? och hur ska man sminka sig?

  • Svar: Det finns ju inga regler och så, vad du passar i och inte passar i. Men ett kantigare ansikte passar i lite större vågor eller lockar, för att ”mjukna” av det hela. Sminka dig kan du göra dig hur du vill, hehe.

  • hur vet man viken hudton man har?
  • Svar: Jag är rätt dålig på sånt här. Men jag googlade på detta och fick fram det här:
  • En varm hudton har en nyans som går mot gult/orange.
    Venerna på handledens insida går mot grönt.
    Du blir lätt brun i solen och sällan solbränd.
    Du passar i varma färger
  • En kall hudton har en nyans som går mot blått/rött.
    Venerna på handledens insida går mot blått.
    Du blir inte lätt brun i solen och du bränner dig lätt.
    Du passar i kalla färger

  • Gör en enkel sminkvideo snälla ;)
    <3 ERAN BLOGG IN MY <3
    hehe
    snälla jag vet ej hur jag ska sminka mig i skolan och jag gillar inte ögonskuggor haha :)
  • Svar: Lite concealer, svart eyeliner, ett fint läppglans och mascara kommer du långt med!

  • Vad vill du göra efter gymnasiet?
    Hur gammal var du när du började sminka dig?
    Vilken sminkprodukt var den första du köpte?
  • Svar: 1. Jag har ingen aning! Plugga vidare. Kanske flytta till Göteborg eller Borås (två städer jag verkligen älskar!).

  • 2. Jag gick nog i sexan/sjuan när jag började sminka mig mer på ”allvar”. Ångrar mig att jag började så tidigt dock.. Man klarar sig fint utan smink i den åldern.

  • 3. En mascara tror jag.
  • Favo schampoo????
    och inpacking
  • Svar: Jag älskar Aussie’s produkter och använde de i typ 8 månader. Nu har jag bytt till The Body Shop – review kommer!

  • Har du ett favorit transparent puder?
  • Svar: Jag äger inget transparent puder tyvärr.

  • Hej Louise!

    Jag har svarta fläckar på min näsa.
    Jag använder en sån där Neutrogena blackhead eliminating daily scrub men det finns fortfarande svarta fläckar kvar. Har använt krämen i typ några månader (inte samma, utan jag köper efter att de gått slut). Jag gör också ansiktsbastu och har också köpt "tips" för näsan. Alltså nästips lr vad den nu heter. Men det hjälper inte mycket. Vad ska jag göra?

    Ps. Jag älskar dig och Dejana!!!!

    Puss puss
  • Svar: Fortsätt att använda produkterna och ge dom en riktig chans. Ansiktsbasta regelbundet och drick mycket vatten! Försök motionera och röra på dig. Du kommer märka skillnad på hyn! Tack så mycket sötis.

  • kan du göra en lite finare sminkning som man kan ha i skolan? gärna nått med rosa i ;)
  • Svar: När jag sminkar mig och min hy återställt sig igen.

  • Hejsan!

    Har du någonsin blekt tänderna?
    Finns det någon produkt för detta som du rekommenderar?

    Kram!
  • Svar: Nej det har jag tyvärr inte =(

  • 1.vem är din bästa vän? Jag har flera riktigt bra och nära vänner (ni vet vilka ni är)! Dejana är en av mina bästa vänner =)
    2.hur träffades du och dejana? Vi träffades genom vänner, (om jag inte minns helt fel), i sjuan/åttan och blev bättre och bättre vänner.
    3.har du en pojkvän? Ja, det har jag.
    4.gillar du färg glatt eller neutralt? Det beror på vad du syftar på, hehe. Gillar glada färger.
    5.om du hadde en superkraft hadde det vart att...? Flyga! Eller läsa andras tankar.
    6.om du fick önska dig en sak av allt i världen så hadde du önskat att...? En sån här fråga är OMÖJLIG att svara på. Men att alla ondska skulle försvinna såklart. Eller att alla mina nära och kära får leva ett långt, lyckligt och friskt liv.
    7.skulle du ofra alla dina pengar och allt ditt smink o så för o få jobba med vad som helst i hela världen? Förstår inte frågan riktigt, hehe. Det beror på vad det skulle vara för jobb! Man kan ju köpa nytt smink och tjäna nya pengar.
    8.favvo färg? Svar: Turkos. Och rosa typ! Jag gillar typ alla färger, haha.
    9.favvo klädes plagg? Svar: Räknas converse? Annars min skinnjacka.
    10.gillar du blogg.se? Svar: Klart jag gör!
    fem snabba
    1.sötaste djuret? Katt.
    2.coolaste djuret? Haha, sjöhäst.
    3.finaste djuret? Katt!
    4.allergier? Jordnötter & paprika. Sen en massa annat som jag inte har någon aning om, haha. Tror jag.
    5.favvo djur? Katt!
    från jennifer=)
    sista frågan
    kan du göra en video där du svarar på frågorna istället för ett inölägg kraaaaaam=)
    erat största faaaan.

  • Svar: Näe, nu blev  det ett inlägg haha. Puss på dig!

  • blir inte din hud eller ditt hår försörts eftersom du byter produkter rätt ofta?
  • Svar: Jag byter aldrig produkter till mitt hår så vet inte vart du fått det ifrån. Ja, jag har bytt produkter till min hy mycket nu på sistonde men nu har jag hittat något jag tänker hålla mig till ett bra tag framöver.

  • 1. om du fick träffa en svensk och en amerikansk kändis. vilka skulle du vilja träffa?
  • Svar: Öh.. hehe. Svensk – så typ.. gud vad svårt. Har typ ingen svensk idol så. Kanske kronprinsessan? Hon verkar så trevlig och genuin. Amerikansk kändis så typ.. eh..

    2. I vilka länder har du vart i?
  • Svar: Frankrike, Spanien, Grekland, Danmark. Sen har jag åkt igenom Schweiz och Tyskland.

    3. Vilket är din drömresemål?
  • Svar: Harry Potter World i Orlando, USA. Just nu i alla fall, haha. Eller Australien typ!

    4. Vilken är din högsta dröm?
  • Svar: Att känna mig helt nöjd med mig själv. Typ. Och att mina nära och kära alltid ska förbli lyckliga och friska.

  • Vad man göra för att träna hela kroppen? jag tränar innebandy 2 gånger i veckan men vill göra mer för jag älskar att träna och vill må bra :)
  • Svar: Dansa! Du tränar hela kroppen, blir stark och smidig. Balett är jättebra och även streetdance. All dans är bra för dig! Och hur roligt som helst!

  • 1. Faller du för blonda eller brunhåriga killar?
  • Svar: Min snygging är ju mörkhårig så.. Hehe, brunhåriga. Fast självklart finns det killar med blont hår som ser bra ut med! Allt hänger ju inte på hårfärgen.
    2. team edward eller team jacob? Team jacob!
    3. vilken parfym använder du? För tillfället – Pink sugar.
    4. Vilken/vilka serie följer du? Favorit? Top Model, Project Runway följer jag ganska slaviskt. Andra serier jag gillar är väl Gossip Girl, The Tyra banks Show osv..
    5. Vem tyckte du skulle vinna melodifestivalen 2011? My heart is refuuuusing mee...
  • hej, kan du inte visa upp outfits? både du och dejana :)lixom tips om hur man kan passa olika kläder med varan, mönster, färger, former mm. :) <3
  • Svar: Det berör inte riktigt våran skönhet/sminkblogg. Vi har ingen mode/klädblogg men vi får helt enkelt se. Puss!
  • Vilken ica är det du köper din beautyneeds borste ifrån? Ica kvantum eller?
  • Svar: Jajamensan!
  • vilken är din favorit hårinpackning?
  • Svar: Aussie’s miracle moist är jättebra. Luktar ljuvligt! Finns att köpa på Rusta för 69 kr.



Kommentarer
Postat av: lilllsara

Texten är jobbig att läsa. Kan du dela upp så det blir mellanrum så man ser vilka svar som till hör frågorna? :3 ser lite rörigt ut :c (jag har svårt för att fokusera)

Eller det kanske bara skruvade upp sig när inlägget lades upp.

Nåväl tack för en bra blogg :3

2011-08-19 @ 15:10:38
URL: http://lillllsara.blogg.se/
Postat av: sophie*-^

Jag har sett Beautyneeds på IcaMaxi också, hehhe...

2011-08-19 @ 15:24:47
URL: http://www.plasticbag.devote.se
Postat av: Caroline |Foto|

Håller med kommentaren ovan ;)

2011-08-19 @ 15:27:56
URL: http://kamerablixtrar.blogg.se/
Postat av: louise sandtjärn

"2. I vilka länder har du vart i?

Svar: Frankrike, Spanien, Grekland, Danmark. Sen har jag åkt igenom Schweiz och Tyskland."



Turkiet räknas faktiskt som ett land, louise.

2011-08-19 @ 15:56:33
URL: http://louisesandtjarn.blogg.se/
Postat av: Elvira

Hej!

Jag har varit i "world" i orlando, USA. Min morfar bor där. Det var suuuuper kul:D

2011-08-19 @ 22:39:16
Postat av: Jasmin Toma

Ang; "# Hej Louise!



Jag har svarta fläckar på min näsa.

Jag använder en sån där Neutrogena blackhead eliminating daily scrub men det finns fortfarande svarta fläckar kvar. Har använt krämen i typ några månader (inte samma, utan jag köper efter att de gått slut). Jag gör också ansiktsbastu och har också köpt "tips" för näsan. Alltså nästips lr vad den nu heter. Men det hjälper inte mycket. Vad ska jag göra?



Ps. Jag älskar dig och Dejana!!!!



Puss puss

# Svar: Fortsätt att använda produkterna och ge dom en riktig chans. Ansiktsbasta regelbundet och drick mycket vatten! Försök motionera och röra på dig. Du kommer märka skillnad på hyn! Tack så mycket sötis. "



Hur kan du säga till någon att fortsätta använda dem där produkterna, neutrogena t.ex. Dom är ju superdåliga för hyn, dem bara gör allt så mcket värre. Fråga en hudterapeut själv. Man får alldeles för högt ph värde i hyn. Detta vet jag för att jag nyligen var hos min granne på ansiktsbehandling (hon är hudterapeut). Och jag brukar prata med henne dagligen och hon hjälper mig med hyn. Min hy har förändrats drastiskt, förut hade jag väldigt finnig och uttorkad hy som blev oljig, jag hade acne. Nu är min acne på god väg att bli perfekt och den ser så mycket bättre ut, jag har inte acne längre. Och detta bara på cirka tre veckor efter jag slutade använda neutrogena, de produkterna som tjejen beskrev ovan. Dem är dåliga för din hy, prata med en hudterapeut och dom hjälper dig på momangen. Kosta på ett besök för det kan verkligen hjälpa mycket!

2011-08-21 @ 00:40:56
URL: http://tomajasmin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Ville bara säga tack för tipset om att använda balsam ist för rakgel, fungerade riktigt bra enligt mig!

2011-08-21 @ 13:12:54
Postat av: Maria

Favo schampoo????

och inpacking



Svar: Jag älskar Aussie’s produkter och använde de i typ 8 månader. Nu har jag bytt till The Body Shop – review kommer!



blir inte din hud eller ditt hår försörts eftersom du byter produkter rätt ofta?



Svar: Jag byter aldrig produkter till mitt hår så vet inte vart du fått det ifrån. Ja, jag har bytt produkter till min hy mycket nu på sistonde men nu har jag hittat något jag tänker hålla mig till ett bra tag framöver.



hm....

2011-08-23 @ 16:14:23
URL: http://mariiiaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0