18:05 Recension: Kroppspeeling från Palmolive!


Palmolive Thermal Spa Smoothing Sugar Scrub Exfoliating Shower, 200ml - runt 30kr, hittar inte det exakta priset på nätet och kommer inte ihåg det. Finns att köpa på ICA Kvantum, ICA Maxi, Coop, Ö&B och Willys.
Jag stod nyss i badrummet och fick syn på min kroppsskrubb från Palmolive och tänke jisses vad skönt det är att skrubba huden med den i duschen...så varför inte lika väl skriva en liten rencension om produkten när jag ändå tycker om den så mycket?

• Vad är det för något?
Det är en sorts kropps-peeling. Alltså en produkt som man skrubbar huden med när man står i duschen (på fuktad hud).

• Hur ser det ut och vad gör det för min hud?
Det är en vit kräm med pyttesmå blå korn i (socker) som exfolierar huden, tar bort de översta döda hudcellerna och återfuktar huden.

Min åsikt: Jag tycker att det är superskönt att skrubba huden med denna peelingen i duschen och huden blir supermjuk och len efter användning. Den är mild nog att användas dagligen, men jag rekomenderar att använda den max några gånger i veckan.

En kropps-peeling är jättebra att använda om man har torr hud och är därför ett bra alternativ nu i kallare tider då huden har en tendens att bli torrare än vanligt.

Vet du om att du ska sola är detta också ett bra tips om du vill att din färg ska hålla längre: skrubba huden med din peeling någon gång i veckan i ca. två veckor innan du ska sola. Då får du en jämnare färg som dessutom håller längre!

Kommentarer
Postat av: astrid

gud va söt du är :D

2010-10-13 @ 20:56:09

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0