10:20 I´m sick of it!

Jag är så trött på att vi, och våran blogg, hela tiden ska bli jämnförda med Linda Hallbergs blogg! (http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/) Vi skriver och delar med oss av våra tips, om inget annat medges, i så fall skriver vi ju självklart och länkar till personen i fråga. Linda har en fantastisk och inspirationsfylld sminkblogg och är en grym make-up artist, inget snack om saken, men jag skulle aldrig få för mig att kopiera hennes, eller någon annans sminkning på pricken och sedan säga att det är jag som kommit på den, det skulle ju bara vara idiotiskt.

Jag tycker inte någonstans att vår blogg är lik hennes - förutom det faktum att båda bloggarna är sminkbloggar. Det är precis samma sak som att alla som lägger upp outfit-bilder och skriver om sin vardag skulle bli anklagade för att härma och kopiera Kenza!? (http://kenzas.se/).


Tycker ni att våran bloggdesign är lik...?


Blev jag inspirerad av Linda? Det är klart, vem blir inte? Idén om min look fick jag dock inte alls av henne, utan blandat av alla möjliga duktiga människor som jag följer på Youtube.

Såret? Jag har inte ens något fungerande flytande latex hemma! Jag inproviserade och gjorde mitt sår med vanlig modell-lera, flytande lim, olika skuggor, fake-blod, en hårfön och en säkerhetsnål. Det tog mig cirka 3,5 timma att sminka mig så. Tror ni det är kul att höra att man tagit idén från någon annan då...?

Kände att jag behövde ta upp detta, vet att Louise tänker på detta också ibland. Älskar Lindas blogg och hennes sminkningar, hon är ju grymt duktig och jag och Louise, om någon, vet ju hur lång tid och hur mycket energi det tar att uppdatera och komma på nya sminkningar och grejer hela tiden.

Vad är det egentligen som är likt med våra bloggar? Mer än att båda är sminkbloggar. Det undrar i alla fall jag, haha. Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Emma - Make Up Freak

Hej tjejer!! Ni är jätteduktiga.. Jag har dock också många gånger tänkt samma sak att ni hittat inspiration från andra men inte gett den cred för det. Jag tänker främst på nagellackskollektions-videon som jag vet är inspirerad från julieg713 och tipsen om att man inte ska skaka flaskan utan rulla den kommer ju från henne. När man skriver en sminkblogg blir det ofta lika men jag tycker att det är viktigt att man berättar sin inspirationskälla. Men ni är duktiga tjejer, inget snack om det och ni ska fortsätta med det ni gör för ni inspirerar ni också. Ta inte för hårt på kritiken för den är inte menad att sänka er, det är så mycket skit och jantelag som florerar i bloggvärlden så ta istället åt er av den goda kritiken och fortsätt inspirera, det är också roligt om vi för höra vart och vem inspirationen kommer ifrån :) kram på er tjejer

2010-10-31 @ 12:31:11
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/
Postat av: Anna S

Hej, asså SKIIT i vad alla säger, dem e ba avensjuka!!!! NI ägeer<33

Emma-Make up freak det e lixom ett känt tips att rulla nagellack flaskorn o nt skaka dem, Det e VÄÄLDIGT många som gör det. Inte bara julieg713, säger inte det för att jag inte gillar henne för det gör jag. Men man kan inte ÄGA ett tips elr sminkråd. De e ALLAS!! Alla inspereras av alla så enkelt är det. Jag tycker inte det finns nån likhet alls mellan er blogg och Lindas. Och jag läser båda. Fortsätt med det ni gör<333

2010-10-31 @ 14:30:20
Postat av: Johannaann

Skit i dem!

Folk som skriver sånt är bara avis. När folk skriver sånt får är det ganska ironiskt att de faktigst lägger ner tid på att skriva sånt. Och man ska inte bry sig så mycket mer om det. Tänk bara att det finns folk som mig, som älskar er blogg,och får sjukt mycket inspiration av er!



Fortsätt blogga, ni är bäst !

2010-10-31 @ 14:36:36
Postat av: Emma - Make Up Freak

Självklart äger man inget tips. Personligen tycker jag dock att det är kul att få se och höra vilka inspirationskällor tjejerna har både för att hitta nya gurus i världen men också för att det är kul. Tjejerna är jätteduktiga och jag inspireras av dem.

2010-10-31 @ 15:17:46
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag vet, precis! Jag har också blivit anklagad x-antal gånger att kopiera linda, jag är inte ens ett fan av linda direkt.. haha. Jävligt irriterande hur som, vi har en ett stort intresse för make-up, det har linda också, inget mer..

2010-10-31 @ 16:48:54
URL: http://lookgood.devote.se
Postat av: johanna

eran blogg är lätt bättre! :D

2010-11-01 @ 23:31:36
URL: http://fmjpm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0