21.59 svar på tal: lucia

Ville bara svara på några av kommentarerna från "lucia"-inlägget.
Postat av: Claudia

verkligen jättekul för dig :D men Lucia är väll egentligen brunett? varför är alla utom en blond liksom XD

Postat av:  Elsa

Håller med kommentaren näst längst upp.Lucia kom ifrån Italien så jag tvivlar starkt på att hon var blond och såg ut som en uber svenne. Så jävla dumt att alla lucior i sverige nästan alltid är blonda flickor. Makes no fucking sence. Så jävla rasse. Hoppa av och låt lite flickor med utländkt påbrå ta lite plats den här gången. Fan vad lack jag blir.


Mitt svar: Vad spelar hårfärgen för roll egentligen? Seriöst! Jag blir så irriterad när jag ser sånt här! Jag tycker absolut inte det spelar någon roll. Ja, Lucia var mörkhårig och från Italien men bara för att den ursprungliga lucian är mörkhårig är ju inte det ett måste att ALLA lucior ska vara mörkhåriga. Eller hur? Jag säger heller inte att alla ska vara blonda. Men varför är det ett sånt big deal? Lucia handlar om att sprida värme och ljus till de som behöver det som mest, att fira en gammal och fin tradition. Inte att tjafsa om vilken hårfärg lucian ska ha.
Och du kanske inte har tänkt på att det möjligtvis kanske bara var blonda tjejer som sökte den här gången? De kan ju inte välja någon med mörkt hår, som inte ens har sökt eller blivit anmäld.


Kommentarer
Postat av: -

Kan inte ni göra en videoblogg där ni visar upp och pratar om Id Bare Minerals ?

Det skulle varit jättebra :D

Er blogg är bäst!

2010-11-12 @ 22:15:25
Postat av: Claudia

shitt, förlåt :C

ville ju bara påpeka det...



Jag är själv italiensk, och faktiskt, så är Lucia en big deal för oss. tänk bara hur sjukt irriterad man blev när man aldrig blev vald som lucia i skolan, för att man var brunett. Bara dom blonda tjejerna blev valda, jämt!

Blir bara lite sur.



Men det är såklart inte ditt fel, och jag är jätte glad för din skull! :)

2010-11-12 @ 22:57:58
Postat av: felicia

men gud, chilla "elsa".

så fort en mörkhyad inte får en roll som lucia, är resten av oss vita rasister då? skärp dig och öppna ögonen. Du har inte riktigt koll, märker jag. vi*

2010-11-12 @ 23:05:57
Postat av: SAAAAAANDRA

så jävla sant

2010-11-12 @ 23:18:44
URL: http://tasicsandra.blogg.se/
Postat av: becky

jag har faktiskt alltid tyckt att lucior ska vara blonda... det passar bäst enligt mig. Hoppas du blir lucia, Louise! Tror att det skulle bli jättefint :)

2010-11-12 @ 23:38:31
Postat av: Nathalee

Men gud, var glada för hennes skull istället! Jag är iaf glad för din skull Louise, hoppas du vinner :) Om inte annat, så är det ju väldigt kul att vara tärna också :)

2010-11-13 @ 00:16:36
URL: http://nyheter24.se/nextinfashion/nathalee
Postat av: Frida

asså shiit, kan inte alla bara lugna ner sig? :S

Spelar väl ingen roll hur en lucia ser ut, hon kan va blond, svarthårig, brunett, rödhårig, vad spelar det för roll?!

2010-11-13 @ 00:18:14
URL: http://cpbarnetochdampbarnet.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker inte att det spelar någon roll alls! Man har ju inte lucia i Sverige för att alla mörkhåriga ska vara med eller alla blonda? Det är ju inte alls det de handlar om! Jag tycker att du skulle passa jättebra som lucia! Förresten har min morfar röstat på dig (han bor i värnamo) :)

2010-11-13 @ 09:54:32
URL: http://lisasmodeochstil.blogg.se/
Postat av: Anonym

du låter som en rasist skärp dig . Om du tar så hårt de hon sa om brunetter så bör du inte påvärka i den hära bloggen . Underbara dejana räker för oss . hejdå.

2010-11-13 @ 10:46:24
Postat av: Anonym

tycker dejana skulle passa dubbelt så bra som lucia än dig!!!!1 hahahhaha

2010-11-13 @ 12:07:37
Postat av: louise sandtjärn

äckliga anonym, du kan väl sluta läsa deras blogg om louise är så hemsk? gå pch göm dig.

2010-11-13 @ 12:30:22
URL: http://louisesandtjarn.blogg.se/
Postat av: Molly y

hela högen är ju mobbade, men det som gjorde mig arg är det där med rasist! för fitt i helvete vet ni ens vad det är? det är en bra fråga! vet ni det?

Ni utlänningar kan också vara rasister. Inte bara vi svenskar som många av er tro! ni kan vara rasister mot andra länder, precis som ni kan mot oss svenska, lika så precis som vi kan vara mot er. Det finns äkta brunetter i Sverige med om ni inte visste det! inte bara fake färgade. Nu är det här ett svenskt kristet land vilket det alltid kommer vara, ni får helt enkelt anpassa er, precis som vi hade fått ifall vi flyttat till era länder. Ni hade inte anpassat er till oss, vi har försökt anpassa oss till er, men vi kan fan inte låta hela vår kultur försvinna, Jag gilla utlänningar jätte mycket och skulle även vilja flytta till ett annat land, men när nån säger att vi rasister så blir jag fan förbannad! visst det finns rasister alla våga inte gå ut med det! men dra inte alla över en kant. Det ska inte vi göra mot er heller. Men dem som säger idiot meningen, du är rasist! dem blir man så in i helvete förbannad på.

2010-11-13 @ 13:25:28
Postat av: mimmi

seriös ofta det spelar roll om man är blond eller mörkhårig alla är människor om man är svensk eller utlänsk ,., jag är inte svensk och jag tycker verkligen det är så barnslig att det är så och kalla varandra för rasister.. Antigen har man inte förståt var rasist betyder och börja kalla alla för rasister bara för man prata om hårsfärg.. Sjukt barnslig seriös..



Jag hoppas verkligen du vinner och bli lucia! Bry dig inte folk är bara så!

2010-11-13 @ 14:27:16
Postat av: Anonym

herregud , det VAR MIN ÅSIK NI ALLA ANDRA KAN HÅLLA ER KÄFT FIFAN . Och vaad dejana är mycket bättren henne ? det är inte bara jag många av mina vnr tycker de också fattad ? dejana vill vi se mer av . Hela bunten e rasist hära :O .

2010-11-13 @ 17:20:53
Postat av: louise sandtjärn

DÖÖÖÖÖÖÖÖ. du kan väl kolla på dejans youtube istället då så slipper du louise? jävla idiot!!! hehe :)

2010-11-13 @ 17:42:51
Postat av: Anonym

louise jag hatar inte dig få inte sån grej i huvet nu , blir arg på dina läsare o tyckte inte om ditt inlägg det var drf jag blev arg . annars är vi tack samma för de du gör . men vi vill se av dejana mycket mer.

2010-11-13 @ 18:52:18
Postat av: anonym

usch vad ja tkr ni e elaka vissa av er som säger att ni hellre vill se mer av dejana! hur skulle det kännas om ni var i den situationen herregud tänk efter nuu hur det skulle kännas, blir så trött på sånt här

2010-11-13 @ 20:31:38
Postat av: Dragana

Anonym, nu är det så att denna bloggen drivs utav TVÅ personer, så du får väl helt enkelt leva med att Louise är delaktig i den? Shit stick till en annan blogg om du ska vara så jobbig

2010-11-13 @ 22:43:06
URL: http://sockerdragana.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag ber om ursäkt till lousie men ni andra kan hålla er käft det angår inte er . Jag sa ba min åsikt o det var de att jag gillar dejanas ''grej '' mera . Kärlek till dig med vackra lousie ! sry <3

2010-11-14 @ 18:51:03
Postat av: Amanda

Jag tycker så synd om louise som behöver läsa alla dumma och elaka kommentarer som ni har skrivit..Tänk på att hon också är en människa med riktiga känslor, hon kanske tar jätte illa upp och blir riktigt sårad. Tänk på det.

2010-11-15 @ 22:59:29
Postat av: Samhällsvetare

Ni har alla sakliga fel förutom att Lucia faktiskt med största sannolikhet var mörkhårig. Däremot är svenskar väldigt insnöade på att en Lucia ska vara BLOND vilket ju är en kulturellt fenomen som kanske är svårt att acceptera för oss som kan kultur och historia på riktigt. Är det någon här som klarat av gymnasiet? Jag tror inte det. Efter ett par år med högre studier beter man sig inte som ni gör. Återkom när ni allmänbildat er. Och ja, Sverige är otroligt rasistiskt. Den som säger annat är antingen rasist själv eller saknar kunskap om omvärlden.

2010-11-22 @ 22:35:25
Postat av: Emelie

Å andra sidan var många medelhavsmänniskor lite halvblonda fram tills dess att turkarna tog över stora delar av området (dvs våldtog kvinnorna som då fick mörkhåriga och brunögda barn). Hon levde på 300-talet, vilket innebär att hon mycket väl kunde ha varit lite ljusare i håret, men vad spelar det egentligen för roll? Tycker att man ska välja den som sjunger bäst solostycken, inte den som liknar det verkliga helgonet mest eller är populärast i skolan. Mvh 3 år för sent :)

2013-12-03 @ 12:57:11

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0