21:31 Tutorial i bildform: Min nuvarande vardagssminkning

Precis som våran allra första tutorial här i bloggen (och den enda innan denna) så tänker jag göra dagens tutorial i bildform. Så här såg det inlägget ut om ni vill se: http://beautyfreaks.blogg.se/2010/february/1700-sminkguide-enkla-men-inramade-ogon.html#comment . Denna gången visar jag dock min nuvarande vardagssminkning eftersom det har varit efterfrågat.
De enda skuggorna jag använder mig av är två (den allra ljusaste och den sista mörkaste) ur denna lilla paletten som heter "IsaDora Eye Shadow Quartet, 44 Muddy Nudes".

Jag tog dock ögonbilderna i varmt ljus så skuggan ser brun ut fast den egentligen är mer lila som ni kan se på bilden ovan, men ni ser bättre hur det ser ut i slutresultatet eller precis i slutet av min "morgon- och kvällsrutin" video.

1. Börja med att applicera en ögonskuggsprimer.
2. Smeta ut det med fingret jämnt över hela ögonlocket, upp till ögonbrynet.


3. Ta den mörkaste skuggan av de fyra och applicera längst ut i ytterkanten av ögat med en mellanstor mjuk borste.
4. Jobba skuggan in i ögongloben och sudda den noga, men låt det vara mörkt längst ut i kanten.
5. Nu bör det se ut ungefär som på denna bilden.


6. Applicera den ljusaste skuggan som highlighter under ögonbrynet med en stor fluffig borste.
7. Ta samma skugga och applicera i ögonvrån och precis på mitten av ögonlocket.
8. Nu bör det se ut ungefär som på bilden.


9. Ta vit kajal på vattenlinjen.
10. Applicera sedan svart eyeliner tätt intill övre fransraden och gör en liten vinge längst ut i kanten.


11. Böj upp ögonfransarna.
12. Applicera din favoritmascara och...

WOILA! En enkel, men fin vardagssminkning! Tror att jag kommer göra tutorials så här i bildform lite oftare när det handlar om enklare sminkningar. Känns onödigt att lägga ned omkring fem timmar för att göra en video som blir 8 minuter lång när det är väldigt enkla steg. Hoppas ni gillar det!

Kommentarer
Postat av: louise :)

sjukt bra!

2010-11-10 @ 22:30:18
Postat av: Louise

Hej, vilken kajal använder du? Den vita alltså?

2010-11-10 @ 23:30:25
URL: http://dancinginmydreams.blogg.se/
Postat av: mimmi

kan inte du visa hur du tar bort håret över läpper? jag har tänkt och vaxa men vill se din metod om du inte använder tråd.. ?

2010-11-10 @ 23:39:03
Postat av: Denice

Det vart jätte fiint ..!! :D

2010-11-10 @ 23:50:21
URL: http://deenicee.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack så mkt för det:D

Detta ska jag verkligen pröva!

Ni är till sån jätte stor hjälp för mig! asså jag älskar verkligen er och eran blogg

massa kramar :D

2010-11-11 @ 13:42:37
Postat av: Emelie

Den va riktigt bra !!

Kul att du gjorde i bildform =D



Kramar från eran "bloggföljare" <33

2010-11-11 @ 16:01:53
URL: http://emmehofsweden.blogspot.com
Postat av: Linn

åh, jag älskar naturliga färger som ögonskugga :)

2010-11-11 @ 17:37:11
Postat av: stina

tycker det är jättekul att ni lägger upp fler inlägg med bilder istället för videos HELA TIDEN.! Det är lite lättare att förstå med inlägg också. Du är så 7kt fin dejana btw :)<3

2010-11-11 @ 21:13:10
Postat av: Louise

superfin sminkning! älskar er blogg och alla fina tips och trix ni delar med er av. har hjälpt mig många gånger när inspirationen sviktar! <3

2010-11-11 @ 21:56:21
URL: http://ettmammahjarta.blogg.se/
Postat av: conne

gud vad fin den blev!!!!!

2010-11-12 @ 09:57:51
URL: http://connecool.blogg.se/
Postat av: Jane

Jag brukar alltid ta den ljusa först , skrattar men det funkar ju tvärtom ser jag oxå :-)

Är rätt mkt äldre än dig men råkade få se en sminkvideo o kollar ofta för tips sen dess. Ni är så duktiga! Har din mamma som du ofta lånar kläder osv oxå en blogg? Kan gissa hon är i min ålder s

Kanske eran äldsta läsare :-P

2010-11-13 @ 12:12:58
Postat av: Ida

Dejana!! Jag tycker att det är mycket lättare att göra en sminkning själv när ni gör bilder till. Mycket mycket bättre. Så mycket kärlek till dig här! Fortsätt med det. FAst när det gäller lite mer komplicerade saker som "kinderna" på halloween doll sminknigen tror jag ni måste ha en video.. :S I donoo..

2010-11-14 @ 11:20:06
Postat av: Denice

Vad har du använt för kajal/eyeliner var är den köpt ..?? Kramar :)

2010-11-18 @ 11:58:21
URL: http://deenicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0