22:05 Skönhetsfavoriter Vår&Sommar 2010

Såg att Linda gjorde en väldigt bra lista på sina skönhetsfavoriter våren/sommaren 2010, så då tänkte jag att jag också kunde göra den! Eftersom att det var väldigt kul att läsa och gav lite tips och sådär. Detta är en lista jag tycker alla kan göra nu! So here we go..



Rengöring: Cleansing foam från Neutrogena, rengöring från Clearasil och rengöring från Clinique (lite olika).
Ansiktsvatten: Har inte använt mig av något men i början av våren använde jag ett som medföljde i resekitet  3-stegssystem från Clinique.
Peeling: Visibly Clear Scrub från Neutrogena.
Ansiktsmask: Ljummet vatten och havre.
Remover för ögonmakeup: Cashmere milk Expert Make up Remover, De-maq från Loréal. Här har ni en review på den.
Dagkräm: Visibly Clear Moisturiser från Neutrogena.
Nattkräm: Samma som ovan.
Ögonkräm: ACOs ögonkräm.
Solskydd: Jag använder bara spf på näsan och då använder jag en från Piz Buin som jag också självklart använder till kroppen.
Duschkräm: Vad som funnits i duschen!

Body butter
: Coconut body butter från The Body Shop (min kärlek!).
Bodylotion: En från Dove.
Skrubb: Skrubbar nästan aldrig men när jag väl gör det använder jag en jordgubbsskrub från märket Mjukt&Skönt.


Schampo: Goldwell Kerasilk Shampoo.
Balsam: Goldwell Kerasilk Treatment.
Inpackning: Treatment fungerar både som balsam och inpackning så, samma som ovan.
Leave-in treatment: Goldwell Dualsenses Rich Repair Leave-in Cream Fluid (puuuh!).


Primer, ansikte: Använder min dagkräm som primer.
Primer, ögon: Lumene Eye primer.
Foundation flytande: Maybelline Pure.foundation Mineral (flytande då).
Foundation mineral: I.D mineralfoundation och Pure.foundation Mineral från Maybelline.
Concealer:  Cover all concealer från Wet'n'wild.
Löst puder: Vanligt hederligt kroppspuder (baby puder, finns att köpa på ICA)!
Fast puder: Maybelline's Dream Matte Powder.
Rouge: Perfect powder Rouge från IsaDora.
Highlighter: Olika men Viva la Diva's ögonskugga i 320 Golden White är finfin.
Bronzer: Maxfactor's i 01 Golden.
Mascara: GRYMT svårt men Pulse Purfection från Maybelline är en favorit samt Helena Rubensteins Lash Queen Feline Blacks.
Eyeliner: H&Ms egna.
Glittereyeliner: -
Kajalpenna: Viva la Divas eller en kajal från Helena Rubenstein.
Ögonbrynspenna: Wet'n'wild Precision Brow pencil, color & set. Grymt bra!
Ögonbrynsgel: Hårgele.
Ögonskugga, fast:  Svårt val men alla ögonskuggor från Viva la Diva paletten.
Ögonskugga, lös: -
Ögonskugga, kräm
: -
Läppenna: Använder sällan läppenna men
Läppstift: Viva la Diva's nr 59 Pink Peach eller Isadora's "Cha Cha red".
Läppglans: Alltid olika men jag gillar Express Star Gloss från Isadora i färgen nr 58 Reflecting Peach.
Vårdande: -


Doft dag: Alyssa Ashley's "Vanilla".
Doft kväll: Christina Aguilera By night.


Överlack: MUS Top Coat
Lack: Svårt val men 193 "Pure Coral" av Isadora är ett finfint lack när man är solbränd. Annars ljusblåa lack.


Kommentarer
Postat av: j

Ni verkar gilla lindassminkblogg väääldigt mycket :)

kul att ni härmar henne :)

2010-06-20 @ 23:06:23
Postat av: j

glömde säga att eran blogg är 10000 gånger bättre :) mer personlig :D

meeer hauls ! :D

2010-06-20 @ 23:07:13
Postat av: Louise

J: Vadå bara för att hon råkat göra den här listan också får inte vi göra den? =)



2010-06-20 @ 23:20:32
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: elina

Hur gamla är ni, 15-16? Jisses, jag är 23 och inte ens jag använder ögoncréme :)

2010-06-20 @ 23:37:50
URL: http://elinafrida.blogspot.com
Postat av: Louise

Elina: Men jag är riktigt torr kring mina ögon så det är därför. Kram!

2010-06-20 @ 23:41:53
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: j

Louise: De var inte så ja menade, absolut inget dumt, de ja menade är att de är bra så ni får lite mer variation och då slipper man ju läsa lindas blogg :)

Ser nu själv att de ser lite påhoppat ut, kunde nog sagt de på ett annat sätt, förlåt :/

2010-06-21 @ 16:06:16
Postat av: Louise

J: Nej men det är lugnt =) tråkigt bara att få höra att vår blogg är så lik hennes, för jag tycker verkligen inte att det stämmer.

Kram på dig!

2010-06-21 @ 17:22:56
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: j

Louise: Eran blogg är ju 1000 gånger bättre :)

Älskar verkligen eran blogg :D

2010-06-21 @ 21:23:24

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0