02:19 i.d. bareMinerals Mineral Veil!

i.d bareMinerals Mineral Veil. Från 180-380kr för 10-12g. allt beroende på vilken hemsida man beställer ifrån.

Hejsan kära läsare. Har knappt inte varit hemma alls idag. Kom hem för en timma sedan ungefär. Innan jag går och lägger mig tänkte jag skriva en liten recension om denna produkten från i.d.

Okej, som ni kanske vet så älskar jag hela serien från i.d. Det jag testat i alla fall dvs. foundation, all over face color, mineral veil och en till produkt. Måste dock säga att denna är min favorit av dem alla! Det är ett transparent (ofärgat/"genomskinligt") puder som ska appliceras över foundation och det absorberar fukt och överflödigt fett som eventuellt bildas i ansiktet under dagen. Jag som inte använder foundation alls ofta brukar alltid använda Mineral Veil för att "sätta" min concealer då den oftast blir glansig vilket jag inte gillar. Jag brukar också applicera det på näsan och pannan då det är där man oftast är som oljigast. Det fungerar superbra! Huden håller sig matt hela dagen och eftersom att produkten är transparent så får man inte några fläckar eller liknande. Ännu ett plus är att det finns naturlig spf15 i, alltså solskyddsfaktor och det allra bästa är att det är gjort på riktiga, naturliga mineraler framtagna ur naturen (inte konstgjorda "mineraler" som väldigt många märken kör med nu för tiden, utan att säljarna vet om att de konstgjorda mineraler) som gör produkten bättre att använda hela tiden än att inte göra det alls då den hjälper till att klarna upp huden och antalet finnar minskar.
Betyg: 5/5 enligt mig.
Hoppas ni haft en bra dag. Nu börjar klockan gå lite snabbt känner jag, måste sova. God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0