21:23 svaren:

Här kommer svaren på alla frågor ni ställde i inlägget med videon på en snygg & fräsch make up på 5 min. Hope you enjoy!


Vet du om man kan köpa concealern du har på Åhlens eller nån sån affär? Viss köpte du din på Ullared?

Svar: Jag vet inte.. Vart dom än säljer Wet’n’wild. Och nej, jag köpte inte min på Ullared (även om den finns där för jättebilligt). Jag köpte min på City Gross för typ 60 kr!

Vilken linje ska du gå på gymnasiet?

Svar: Estet bild & form.

Är dina puderborstar dyra? Var kommer de ifrån?

Svar: Min allra största jag brukar applicera solpuder med kommer ifrån ICA och den kan du köpa för en tjuga, den kommer ifrån märket BeautyNeeds. Min rouge-borste kommer ifrån I.D och är betydligt dyrare, den ligger nog på 200-300 kr men jag fick min i ett startkit när jag först provade på I.D mineralsmink.

Kan du göra en bra och lätt höst-smink video också?

Svar: Visst kan jag det!

Tänkte bara fråga vad det var för solpuder du använde i videon? :)

Svar: Det kommer ifrån MaxFactor och heter ”Golden”.

Hur redigerar du dina videos med text osv..? I vilket program?

Svar: Windows Live Movie Maker! Googla det, finns att ladda hem gratis.

Är det brun eller svart kajal?

Svar: Spelar faktiskt ingen roll. Det är både snyggt med brun kajal + svart/brun mascara eller svart kajal + svart mascara. Men just i videon använder jag svart.

Vad har du för kajal? Och var kan man köpa den?
Den verkar jättebra.

Svar: Fick den i julklapp i ett ”Helena Rubenstein”-kit med en mascara + kajalen då.

Haha slemhinna?! Är det inte "vattenlinjen" det kallas?

Svar: Haha! Jag vet inte vad jag ska kalla det. Men vattenlinjen låter så konstigt på svenska.. waterline är det ju på engelska men.. äh, ni får helt enkelt stå ut med att jag säger slemhinna! Eller så googlar jag.. det finns verkligen inget ord för det haha.

Kan du ge tips på ett bra solpuder utan glitter eller hur man ska förklara!

Svar: Vet att Isadora har ett helt matt!


Kommentarer
Postat av: M

Kan du inte visa några bra och snabba frisyrer att köra på i höst när skolan börjar? (:

2010-07-30 @ 21:38:03
Postat av: emma n

hej, diggar verkligen dina videosar :) skulle vara kul om du kunde göra en video där du visar alla dina favoritprodukter, alltså din favoritmascara, favoritfoundation osv. :) och vore också roligt om du kunde visa hur du gör en sån jämn och fin franskmanikyr.

2010-07-30 @ 21:40:09
Postat av: fanny :)

min blogg är helt nystartad! :) kolla gärna in och lägg en kommentar och säg vad du tycker :)



http://fannymeliina.blogg.se



det vore roligt om ni la in någon fin frisyr+sminkning nu tills skolan börjar igen! :)

2010-07-30 @ 22:09:10
URL: http://fannymeliina.blogg.se/
Postat av: Martina

Man kan visst säga slemhinna ;) Låter ju lite äckligt nästan men jag kallar det också för det, vattenlinje låter konstigt.. ;p

2010-07-30 @ 23:05:22
Postat av: madde

nedre fransraden? :D hehe

2010-07-30 @ 23:21:50
Postat av: asta

tårkanal kallas det haha...

2010-07-31 @ 16:54:05
Postat av: LA ;D

Inte slemhinna iallafall, googla slemhinna så får ni se vilken del av kroppen som kommer upp! haha :)

2010-07-31 @ 18:06:38
Postat av: E M M I E

Redigerar du dina videos i Windows Live Movie Maker? :o Jag kan inte ladda upp dom på youtube om jag har gjort det. Det står att det blir fel format eller något. Kan du visa hur du gör i en video eller så? :)

2010-08-01 @ 19:17:07
URL: http://emmieryden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0