18:08 Hårtips: Våga fråga din frisör!

Detta hårtipset är inte väldigt specifikt, men det kommer att hjälpa er.
Det handlar om att vara källkritisk (alltså att inte tro på allt man läser på internet osv. direkt, utan att kolla upp det på flera ställen och jämföra informationen på de olika sidorna) för att vara säker på att det man läst stämmer. Detta gäller ju självklart för allt man läser, men när det gäller hår bör du också våga fråga din frisör!

Jag själv vågade aldrig fråga frisören om grejer innan för att jag inte ville verka dum, men det slutar ju med att man gör dumma grejer med sitt hår som man läst om, som faktiskt kanske inte alls stämmer. Läser du t ex. att ägg är skitbra för håret - fråga din frisör om det verkligen är sant innan du står där med en omelett på huvudet! Detta är också ett bra sätt att ha något att prata om med sin frisör när det blir så där tyst.
Have an awsome night!

UPDATE:
Jag vet att ägg faktiskt ÄR bra för håret, men jag gav bara ett exempel. Jag menar att tänk om det inte var sant. Så står man där och känner sig dum, haha. Då är det bättre att fråga frisören först innan man gör något som absolut inte stämmer.


Kommentarer
Postat av: Denice

Smartare att fråga frissan håller med, men bara för det så är det ju inte så att tips som finns på internet och sånt är dåliga hihi ;)

2010-12-03 @ 19:55:16
Postat av: mimmi

ägg, olivolja och vigna nogra drop av den är faktiskt skitbra för att ta bort mjäl i håret.. jag bruka göra det varje vecka typ.. skitbra!

2010-12-03 @ 21:20:12
Postat av: emma

kan ni lägga in en bra video på hur man gör hur man gör sånna små flätor på sidorna .

Elr ni kan ju länka också :)

2010-12-03 @ 21:33:31
Postat av: nellie

jag vågade heller aldrig fråga förr, eller jag vågade väl egentligen, men jag var alltid så noggrann och bestämd, jag ville absolut inte att frisören gjorde fel, dessutom va jag feg för förändring också ;p men från att ta steget från platinablondt hår till mörkbrunt så har jag nog aldrig känt mig såhär nöjd!

Har inte ens haft tanken på att bli blond igen :)

2010-12-03 @ 21:33:49
URL: http://nelliiej.blogg.se/
Postat av: stina

vadå är inte ägg bra för håret eller?? inte för att jag har det men har hört massa om de ^^

2010-12-03 @ 23:38:52
Postat av: mimmi

jag gav bara ett tips !

2010-12-04 @ 22:07:07
Postat av: elina

håller med. har fått höra att när man ska göra inpackning så ska man köra schampoo - inpackning - balsam (för att stänga hårstrået) och körde med det ett tag, blev frustrerad för att håret inte blev bättre. frågade min frisör sen och hon tyckte det var det mest idiotiska hon hört, då sköljer man ju av inpackningens lenande och förbättrande effekt. så alla som läser, TA INPACKNINGEN SIST! :)

2010-12-05 @ 14:40:31
URL: http://elinafrida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0