22:55 Bildtutorial: Turquoise And Brown Cut Crease

Till denna looken blev jag faktiskt inspirerad av mitt rum(!?), haha.
Här har ni länken till min: Room Tour

Ps: Någon undrade för någon dag sedan varför mina ögon var så röda och på de här bilderna är de också det. Anledningen är helt enkelt att jag sover alldeles för få timmar. Funderar på att köpa Visine ögondroppar som gör ögonvitorna vitare. Hoppas det hjälper!

Lets get started:

1. Börja med att applicera en ögonskuggsprimer. (Jag använde mig av Lumene Eyeshadow Primer).
2. Smeta ut primern med fingret på hela ögonlocket, upp till ögonbrynet.


3. Ta sedan en turkos ögonskuggspenna/kajal och applicera enbart på ögonlocket. Smeta sedan ut det med fingret. Detta blir basen för att framhäva den turkosa ögonskuggan senare. (Den turkosa sidan av den dubbelsidiga kajalpennan Viva la Diva Two Lovely Eyes "2. Emeraid Bay".)


4. Ta en mörkbrun kajalpenna och rita en linje för att markera ögongloben. (Viva la Diva Eyeliner "Espresso".)
5. Det bör se ut ungefär som på denna bilden.


6. Använd sedan en ganska kompakt borste och applicera en turkos ögonskugga (helst en i lös puderform) på ögonlocket genom att packa på den. Tänk på att inte täcka över det bruna strecket. (Claudia Eyedust "Caribbean Turquoise".)
7. Det bör se ut ungefär så här.


8. Plocka sedan upp en brun skugga i valfri nyans (denna har lite röda toner i sig) med en stor fluffug borste och sudda ut den skarpa linjen du gjort med kajalen tidigare. Tänk på att inte lappa över den turkosa skuggan och att bara sudda uppåt mot ögonbrynet. (Den mörkaste skuggan ur L'oréal ColorAppeal Trio Pro (Penélope Cruz) "317 Honey Brown".)
9. Det bör se ut ungefär som på denna bilden.


10. För att få lite mer djup och ett mer tydligt cut crease - ta en mörkare brun ögonskugga än den förra på en pytteliten kompakt borste och dra det längst kanten ovanför den turkosa skuggan för att göra linjen skarpare. Sudda den lite för att smälta ihop den med den ljusare bruna. (Den mörka skuggan från Arcancil Paris Ultrashadow Duo "Ocre-roseau 302".)


11. Använd samma bruna kajalpenna som tidigare och sudda ut den på undre fransraden. (Viva la Diva Eyeliner "Espresso".)
12. Applicera den också på vattenlinjen.
13. Det bör se ut så här.


14. Välj en skimrig ljus ögonskugga och applicera som highlighter under ögonbrynet och i ögonvrån. (Den ljusa skuggan från Arcancil Paris Ultrashadow Duo "Ocre-roseau 302".)
15. För att göra looken lite mer sotad - ta en svart ögonskugga och den kompakta miniborsten och applicera över kajalen på den undre fransraden. (Make Up Store Microshadow "Pollution".)
16. Det bör se ut ungefär som på denna bilden.

17. Gör en linje på övre fransraden med en svart eyeliner och vinga ut den längst ut i kanten. (IsaDora Bold Tip Eyeliner "50 Carbon Black".)
18. Det bör se ut ungefär som på denna bilden. Vingen är helt valfri.
19. På med mascara! (Maybelline the Colossal Volum' Express Mascara "100% Black".)
Här har ni det färdiga resultatet:

Hoppas ni gillar det!

Kommentarer
Postat av: Michela Sweijer

Vill bara säga att sådana här tutorials är JÄTTEBRA!! Man ser exakt allt ni gör, steg för steg så himla bra !! Fortsätt med såna ! :)

Kram

2010-12-02 @ 13:24:58
URL: http://micheelasweijer.blogg.se/
Postat av: Rescue Dolphins

Snyggt! :D



----------------------------



Vill du hjälpa till att rädda delfinerna som slaktas varje år i Japan? Kontakta oss på rescuedolphins.blogg.se! Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få!

2010-12-02 @ 13:56:15
URL: http://rescuedolphins.blogg.se/
Postat av: Nikolina/Patka

fint diddi:)

2010-12-02 @ 17:23:52
URL: http://nikolinacurko.blogg.se/
Postat av: Anna

Superdupermegafint!! :)

2010-12-02 @ 20:32:15
URL: http://annaninilea.blogg.se/
Postat av: Alice

Supersnyggt!

Hade på mig den idag och fick mycket komplimanger :)

Fortsätt så här :D



Kram,

Alice

2010-12-02 @ 20:40:36
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Postat av: Ronja

vad fint det var på dig=)

2010-12-02 @ 22:29:00
URL: http://ronjaarvidsson.blogg.se/
Postat av: freja

Jätte fin sminkning dejana :), jag undrar också om du har några tips på att hitta rätt "färg" på foundation.

2010-12-03 @ 17:57:32
Postat av: ElinaHeterJag

Shiit, superfint! Har du nånting på läpparna också? :)

2010-12-04 @ 11:10:38
URL: http://elinatree.blogg.se/
Postat av: KarinGa

Gud va duktig du är på att måla ögonskugga... Jag är typ sämst på det. Men jag ska följa "skolorna" här på bloggen, dom är nog till stor hjälp! Tack :)

2010-12-09 @ 12:56:19
Postat av: Ilona

Jag är väl lite sen, men jag ÄLSKAR den här sminkningen :)

Den passar perfekt till mina blåa ögon (blått framhäver konstigt nog blå ögon) och jag får bara komplimanger när jag har på mig den :D

2011-03-01 @ 18:38:28
URL: http://charmedwriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0