15:44 platt hår utan värme!

Jag minns att någon bad för ett tag sedan, bland kommentarerna, om något som skulle göra håret platt utan att behöva platta det. Det finns serum att köpa i affärerna som ska släta ut håret men jag har ett superbra hemma-tips! Jag sover alltid såhär med mitt hår på natten och det är både skonsamt för håret + att det slätar ut det. På mig blir det inte riktigt platt (jag använder bara två snoddar) men en dag när Dejana kom till skolan hade hon gjort samma sak fast med tre snoddar och jag trodde på allvar att hon hade plattat det.

Man tar helt enkelt allt hår på ena sidan av huvudet (helst den sidan som man vanligtvis inte sover på) och gör en vanlig sidtoffs. Sedan sätter man en till snodd mitt på toffsen och beroende på hur långt hår man har kan man sätta flera ner mot topparna. Dejana hade tre och som sagt, det slätade ut hennes hår regält.

Jag rekommenderar att använda sådana här toffsar (länk). Och inte sådana här (dom sitter oftast för tajt och järndelen av toffsen är inte speciellt snäll mot håret).

Kommentarer
Postat av: anonym

men om man gör på detta sättet blir inte det ett avtryck eller vad man ska kalla det där tofsen har suttit?? :)



Super bra blogg!

2010-04-24 @ 16:03:22
Postat av: Linnea

jag brukar använda denna metod ibland när jag har duschat på kvällen. sätter då tre - fyra tofsar i fuktigt hår och på morgonen har jag perfekta, jämna vågor i håret! :)

2010-04-24 @ 16:34:31
Postat av: Louise

Anonym: Nej, det tycker jag inte :) Det kan bli små vågor men håret blir betydligt rakare och slätare. Och jag upplever inga avtryck!

2010-04-24 @ 16:57:43
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Julia

Åhhh, vad bra! Det måste jag prova :D Jag har ganska lockigt hår, men funkar det ändå?

2010-04-24 @ 18:04:24
Postat av: Sara

Asså jag måste bara tacka er för det tipset!! Jag undrar bara, då jag har provat så har jag fått som väck i håret, blir det så för er också? :)

2010-04-28 @ 18:06:13
URL: http://trillingar.blogg.se/
Postat av: Louise

Sara: Det blir inga väck i håret för mig. Se till att inte ha hårsnoddarna för tajt om toffsen, det kanske är därför du får väck. Brukar inte ha dom för tajt och som sagt, använder man stora tygtoffsar tror jag nästan att det är omöjligt att få väck :)

2010-04-28 @ 18:17:27
URL: http://louisestyle.devote.se
Postat av: lollo

men ska man duscha först eller? snälla svara!

2011-04-28 @ 16:40:40

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0