14:19 Bilder från igår!

Igår var vi som sagt borta och stylade vår vän Emelie till en liten modevisning. Jag och Louise samarbetade och delade upp arbetet med både hår och make-up där jag till mestadels stod för basen och håret och Louise la mycket fokus på ögon make-upen. Här har ni några bilder från dagen:

Haha, beautyfreaks on the go! Letade efter en bankomat...



Louise i full rulle med Emelies ögon make-up.
Då både jag och Louise älskar smokeyeyes och tänkte att det skulle vara skitsnyggt i ljuset som var i lokalen, körde vi på en smokeyeye med fina blåa, skimriga skuggor då en av hennes byten inkluderade ett fint blått linne. Sedan var det på med eyeliner och mascara och ögonen var färdiga.


 
Jag i full rulle med att tupera och fixa med håret.
Håret fixade vi genom att göra en liten inbakad fläta i luggen, tupera upp håret stort för att sedan kamma ned det och lägga allt hår på en sida med hjälp av hårnålar.




Emelie färdig med måde hår och make. Supersöt!


För er som undrar över mitt smink från gårdagen:

Jag körde på brun smokeyeye och vit kajal, bronzer och rosiga kinder.


Haha någon kommenterade nyss att ni trodde det skulle vara fler bilder från till exempel när hon gick. Så här slänger jag upp någon bild i alla fall.

Anledningen till att jag inte gjorde det från början var för att det var så jäkla mörkt och de gick supersnabbt så nästan alla bilder är ju alldeles suddiga, men vill ni se så får ni ju det såklart! Tog inte med blixt då det hade stört och irriterat andra i publiken, så skyll inte på kvalitén bara, haha.


Emelies första byte. Hon gick för Åhlens.

Emelies vän Nathalie som också gick för Åhlens.
De valde inte kläder själva utan var självklart tvungna att ha de som affären bad dem att bära.

Deras andra byte. Älskar paljettvästen Emelie bar i detta bytet!
Kom ihåg att jag varnade för att bilderna skulle vara mörka och suddiga, haha.

Resten av bilderna är totalt värdelösa så här fick ni en liten view i alla fall.

Hope you like it! KRAMAR.







Kommentarer
Postat av: Anonym

haahahahhahahah det var inte mycket bilder x) trodde det skulle vara mera än så.. tex. när hon gick ;p

2010-04-09 @ 14:38:10
Postat av: Sara

Kan du visa hur man gör en brun smokeyeye? tycker att svart är grymt snyggt men kan kännas lite för mkt ibland :D

2010-04-10 @ 01:14:33
Postat av: Dejana

Sara:



Det kan jag absolut göra! Det kanske kan bli i min nästa video. =)

Jag håller med dig. Jag älskar smokeyeyes i alla dess slag, svart är ju skitsnyggt, men brun känns mer anpassad för hela dygnet. Lika fint dag som natt! KRAMAR.

2010-04-10 @ 02:32:52
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0