13:05 Fotbada regelbundet!

Som de flesta av er vet har jag väldens "fot-fobi". Jag går aldrig utan strumpor och jag tycker att fötter är skitäckliga. DÄRFÖR är jag extra noga med att vårda fötterna för att få dem så o-fula det går, haha. Klicka HÄR för att komma till ett inlägg jag skrev om fotvårt för ett tag sedan.


Så här ser det ut när jag ska bada fotbad.
Jag fyller en balja med varmt vatten, fotsalt (som gör grovjobbet och mjukar upp fötterna) och vanlig duschkräm (mest för doften, men också för extra skum). Där låter jag fötterna ligga i cirka 10 minuter och sedan torkar jag dem torra med en ren handduk, smörjer nagelbanden med en nagelbandskräm, fötterna med en fet fotkräm och sedan drar jag på ett par rena bomullssockor så att krämen sjunker in och fötterna blir extra mjuka och väldoftande. När det gått någon timma och krämen fått sjunka in målar jag naglarna för att få ett tjejigare och fräschare intryck.


Produkterna jag oftast använder, från vänster:
1. Scholl FreshStep Fotsalt - 2. Palmolive Naturals Delicate Care duschkräm - 3. Cien Spa Foot Balm "Harmony" - 4. LUSH Lemony Flutter Nagelbandskräm

Att bada fotbad någon gång då och då gör faktiskt större skillnad än man tror. Förutom att man känner sig tio gånger fräschare så blir fötterna mjuka, väldoftande och SER fräschare ut. Testa!

Kommentarer
Postat av: Maja

En sak jag har märkt är att många har håriga tår, tycker det är så sjukt äckligt! Därför vaxar jag alltid mina tår, låter som ett freak men jag har värsta fobin!!

USCHA!!!

2012-04-04 @ 13:56:40
Postat av: Clara

Superbra tips! Det ska jag absolut testa!

2012-04-04 @ 14:58:23
URL: http://duvetclara.devote.se
Postat av: Nella

Ett tips är att skippa fotsaltet och köra med grönsåpa istället. Jag har också världens fotfobi, går ALDRIG utan strumpor och klarar inte av att se fötter, men grönsåpa är faktiskt bättre än fotsalt! ;)

2012-04-04 @ 15:44:31
URL: http://nella.prexdesign.se/
Postat av: emma

vet inte om någon av er köpt mycket från lush men undrar om ni kan skriva något inlägg eller göra en video på saker ni köpt där ifrån å sååå (: hade varit ytterst vänligt må jag säga!

kram!

2012-04-04 @ 18:27:09
URL: http://emmaljungsson.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jättebra tips får testa imorgon haha..;) älskar eran blogg!!:D

2012-04-04 @ 23:50:57
URL: http://creameme.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Bra tips !



Men saknar era videos skulle uppskatta om ni kunde göra några stycken så snart som möjligt.

Om ni inte kommer på vad videon ska handla om skulle jag gärna vilja se sminkvideos, frågestund, room tour, o.s.v

Kram Vanessa :)<3

2012-04-05 @ 10:33:28
Postat av: Malin Forsberg

Var kommer alla produkter ifrån.. Typ fotsaltet och fotkrämen.? Kan ni inte göra ett inlägg med typ olika förslag på produkter, var man kan köpa dem osv..



PRODUKTER = FOTKRÄM, FOTSALT + MER FOTGREJER!

2012-04-05 @ 14:37:53

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0